Moto CDI Elektronika https://www.motocdi.com/ |
|
CDI samoróbka w WSK 125 - poprawność połączeń https://www.motocdi.com/cdi-samorobka-w-wsk-125-poprawnosc-polaczen-t686.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Daniel22 [ niedziela, 23 cze 2019, 13:35 ] |
Tytuł: | CDI samoróbka w WSK 125 - poprawność połączeń |
Marka :WSK Model :125 Rocznik :1983 Opis problemu: Poprawne połączenie cewek świetlnych. Mam problem z moim motorem - mam wrażenie, że samoróbka-CDI (z takim kupiłem motor) jest źle podłączona. W tym momencie jest tak jak na zdjęciu - przewód przezroczysty jest połączony z jednym przewodem idącym od cewki, przewód od "środkowej" cewki jest dołączony do masy i nie wychodzi z niego żaden przewód, a przewód przezroczysto-czerwony - jest jak widać zmasowany i połączony z cewką. Czy to jest poprawne połączenie? Regulator napięcia mam "szeroki", tego typu: |
Autor: | krokodyl [ niedziela, 23 cze 2019, 16:47 ] |
Tytuł: | Re: CDI samoróbka w WSK 125 - poprawność połączeń |
to jest najprostszy z możliwych zapłonów CDI ... motocykl odpala ? |
Autor: | Daniel22 [ niedziela, 23 cze 2019, 18:50 ] |
Tytuł: | Re: CDI samoróbka w WSK 125 - poprawność połączeń |
Tam, gdzie prostota, strasznie często pojawia się dużo dziwnych problemów W tej chwili nie, ale iskra jest. Mocna, punkt zapłonu sprawdzony z lampą stroboskopową, 3mm przed GMP. Silnik trafia jutro do kolejnego mechanika (poprawka po partaczu). Czy takie połączenia mogą wpływać na iskrę? Czy to jest podłączone poprawnie i będzie mieć wpływ na jasność świecenia świateł? Ten przezroczysto-czerwony kabel szedł prosto na światła motocykla. Ostatnia usterka była taka, że odlutował się przezroczysty kabel od cewki, a magneto było bardzo rozgrzane. Obawiam się, że coś jest pokopane w połączeniach. Zastanawiam się tylko, czy sposób połączenia przewodów ze statora aby na pewno jest poprawny. |
Autor: | krokodyl [ niedziela, 23 cze 2019, 21:45 ] |
Tytuł: | Re: CDI samoróbka w WSK 125 - poprawność połączeń |
właśnie tam gdzie prostota tam jest mniej problemów ... biało czerwony do żółtego .. przeźroczysty do różowego czerwony plus regulatora czarny na masę zielony do plusa lub minusa zależnie od wersji regulatora -- nie uszkodzisz go zmieniając położenie zielonego |
Autor: | Daniel22 [ poniedziałek, 24 cze 2019, 11:40 ] |
Tytuł: | Re: CDI samoróbka w WSK 125 - poprawność połączeń |
Dzięki Sprawdzę te wszystkie połączenia. A czy przewód, który jest przylutowany do masy zamiast w powietrzu (przezroczysto-czerwony) - jest dobrze połączony? Będzie to działać jak należy i można tak zostawić? |
Autor: | krokodyl [ poniedziałek, 24 cze 2019, 21:40 ] |
Tytuł: | Re: CDI samoróbka w WSK 125 - poprawność połączeń |
nie widze takiego koloru ... u mnie jest biało czerwony on ma iść do żółtego przewodu od regulatora |
Autor: | Daniel22 [ wtorek, 25 cze 2019, 23:45 ] |
Tytuł: | Re: CDI samoróbka w WSK 125 - poprawność połączeń |
Chodzi o ten dokładnie: Według zdjęcia z poradnika: zaplon-bezstykowy-cdi-do-wsk-125-i-w2a-shl-m11w-t197.html Powinien on, z tego co zrozumiałem, być odlutowany od tego punktu, a przylutowany do drutu cewki, która znajduje się naprzeciwko największej cewki (tej odpowiedzialnej za wyzwalanie iskry). Mój układ wydaje się być jakąś dziwaczną hybrydą bezmasowego i zwykłego CDI: przewód pierwszy po lewej od cewki "iskrowej" jest odlutowany od masy i przylutowany do drutu cewki (który jest połączony tylko z przewodem - nie z masą), drugie połączenie jest "puste" bez przewodu, a cewka zmasowana do obudowy, do ostatniej (pierwsza po prawo od cewki "iskrowej) jest podłączony przewód, a drut od cewki również jest zmasowany. Nie wiem, co autor miał na myśli, motor kupiłem już z tak wykonanym układem. Czy to ma w ogóle szansę działać poprawnie? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |