Moto CDI Elektronika https://www.motocdi.com/ |
|
Yamaha xt 125 znikająca iskra. https://www.motocdi.com/yamaha-xt-125-znikajaca-iskra-t684.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | lako17 [ poniedziałek, 6 maja 2019, 12:22 ] |
Tytuł: | Yamaha xt 125 znikająca iskra. |
Marka : yamaha Model : xt 125 Rocznik : 1991 Typ :Cross Opis problemu:Witam, od tygodnia zmagam się z problemem jaki sprawia mi owy Xt-ek. Napiszę etapami żeby było przejrzyście. Kupiłem motor, zrobiłem szlif i wymieniłem tłok, poskładałem no i się okazało, że iskra jest tylko za pierwszym i czasem za drugim kopnięciem. Poszukałem w internecie możliwych przyczyn, ktoś napisał, że problem może rozwiąże nowy akumulator, więc kupiłem nowy akumulator taki jak zaleca producent w serwisówce 6N4A-4D, niestety nic się nie zmieniło, iskra nadal na tylko na pierwszym czasem drugim kopnięciu. Drugą rzeczą jaką zrobiłem było sprawdzenie instalacji i mas, czyściłem styki, kostki i na nowo porobiłem masy, okazało się przy tym, że ktoś dodał od siebie jakiś regulator mimo już jednego tego orginalnego, więc go odpiąłem co dało małą poprawę jeśli chodzi o występowanie iskry. Kolejną rzeczą była wymiana cewki WN (pod bakiem) wraz z kablem i fajką i tutaj już zauważalna poprawa, iskra mocniejsza i 7/10 kopnięć się pojawiała. Dało się nawet odpalić moto ale to tak za 60-80 kopnięciem. Motor jak już odpalił raz i pochodził 5 minut to palił nawet po godzinie za pierwszym kopnięciem. Problem był taki, że na drugi dzień trzeba było znów kopać 60-80 razy aby go zapalić (na pycha nigdy nie odpalił). Następnym krokiem było czyszczenie gaźnika, myślałem, że to może paliwo nie dochodzi albo źle wyregulowany, ale nie to nic nie zmieniło. Sprawdziłem jeszcze 3 inne cewki WN (pod bakiem): - orginalna była najgorsza, słaba iskra raz -dwa razy (0.3 omh przy 1.6 wymaganej w serwisówce) - kolejna od hondy crm 125, honda normalnie pali za pierwszym razem na tym zestawie (0.8 omh - na tej motor dało się zapalić za 60-80 kopnięciem) - kolejne dwie to nowe cewki WN od chinoli (0.9 omh iskra bardzo mocna, skacze po całej świecy, nawet czasem pokaże się po zakończonym kopnięciu z opóźnieniem o ok 1.5 sekundy - motor nie odpala) Tutaj poniekąd sobie odpowiedziałem co jest przyczyną, gdyż żadna nie ma tyle ile jest w serwisówce czyli 1.6 omh +/- 10%, ale czy na pewno ?(serwisówka podaje dwie możliwości sprawdzenia cewki WN (pod bakiem), pierwszy przy wymaganej 1.6 omh wskazuje 0.8 omh, natomiast drugi sposób wymaga 6.6k omh +/- 20% i sprawdza fajkę kabel oraz cewkę, no i tutaj wartość już się mieści gdyż mój wynik to 7.2k omh). Owe pomiary dotyczą cewki WN od crm 125 (7/10 iskra/ kopnięć - tutaj jeszcze taka uwaga, jeśli przerwa między kopnięciami będzie ok. 6 sekund wtedy iskra jest zawsze), te 3 to tak jakby się gubiła przy szybkim kopaniu, moto odpala za 60-80 kopnięciem i jak jest rozgrzany to pali za pierwszym razem, rzadko drugim. Co jest przyczyną, że jak jest rozgrzany to odpala bez problemu? Jeszczę parę uwag, które zamieszczam bo są istotne. Cewka ładowania 420 omh - wymagane 450 +/- 10%, cewka (pickup coil) pod deklem 266 omh - wymagane 265 +/- 10%, cewka WN (pod bakiem) wg jednego pomiaru zgodna wg innego nie jak ww. Gdy odłączę impulsator iskra normalnie jest przy kopaniu, powinna? Proszę o pomoc, walczę już tydzień. Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi, proszę wziąć również pod uwagę, że mogłem gdzieś popełnić błąd, więc nie będzie dla mnie problemem sprawdzenie jeszcze raz instalacji itp. Edit: Gaznik ustawiony na 2.5 powietrze i 2.5 obroty. Proba wezykiem wykazala 4mm czyli sie miesci 3.5 +\- 1mm. Dalej problem z iskra, raz jest raz nie ma, żółta wieksza, raz mala niebieska, raz brak. Jak poczekam miedzy kopnieciami 3 sekundy to jest 8\10 razy. Edit: Impulsator nie ma regulacji. Gaznik przeczyszczony. Iskra raz jest raz nie: duza zolta, mala niebieska, brak, minimalna niebieska, brak, zolta, brak, duza zolta - tak to mniej wiecej wyglada jak kopie. Edit: Kupilem druga juz swiece, iskra jednostajna lecz i tak sie gubi. Probowalem na " kielicha " do cylindra 3 razy i nie lapal, tylko za kazdym razem raz porzadnie strzelilo z wydechu. Regulowalem tez powietrze w gazniku na 2.5, 3.5, 4.5, 5.5 i 6.5 i nic to niestety nie dalo. Edit: Probowalem na samym kablu z ominieciem fajki, gubi iskre nadal. Wzialem od kumpla fajke z przewodem od wsk i tez to nic nie zmienilo, nadal gubi i nie odpala. Czy to juz tylko modul moze byc ? |
Autor: | krokodyl [ poniedziałek, 6 maja 2019, 23:07 ] |
Tytuł: | Re: Yamaha xt 125 znikająca iskra. |
Witam zostaw gaźnik ... przyczyna raczej jest po stronie cewki statora podającej wysokie napięcie ... zrób kilka fotek bo nie wiadomo jak wygląda zapłon foto statora magneta ... CDI foto też wklej ... |
Autor: | krokodyl [ wtorek, 7 maja 2019, 12:53 ] |
Tytuł: | Re: Yamaha xt 125 znikająca iskra. |
w układzie jest zwykła dioda prostownicza zastosuj jakąś w plastykowej obudowie łatwej do przykręcenia ---zapłon od skutera chińskiego można użyć ... |
Autor: | lako17 [ wtorek, 7 maja 2019, 13:15 ] |
Tytuł: | Re: Yamaha xt 125 znikająca iskra. |
Aha... Rozumiem, że to i tak nie jest przyczyną? Można to z czegoś wykręcić, czy mus zamawiać w sklepie? Jak rozumieć skrót BE45 z tego "prostownika"? |
Autor: | krokodyl [ wtorek, 7 maja 2019, 16:06 ] |
Tytuł: | Re: Yamaha xt 125 znikająca iskra. |
wymontować .... powinna mieć więcej jak 10 Amper --- mam gdzieś takie wymontowane wieczorem wstawię foto /// CDI możesz użyć tanie chińskie będzie działało .... na podmianę sprawdzisz czy zachowuje się tak samo jak stare |
Autor: | krokodyl [ wtorek, 7 maja 2019, 20:13 ] |
Tytuł: | Re: Yamaha xt 125 znikająca iskra. |
fajne fotki od razu chętniej się odpisuje generalnie do CDI testów najlepiej używać modułów z przewodami ... bo te z gniazdem mają różne rozkłady pinów a wyglądają tak samo ... ---przewody od impulsatora jeśli są 2 to jeden na masę .... jeśli ciężko będzie odpalał zamienić je miejscami ... powoduje to zmianę fazy impulsu .... przewody od cewki ładującej CDI czyli ta nawinięta cieńszym przewodem 1 na masę najczęściej czerwony z paskiem do CDI ...cewka nawinięta przewodem grubym zasila światła to uzwojenie nie ma dla nas znaczenia przy odpalaniu motocykla ... wyjście z CDI na cewkę WN (wysokiego napięcia ) -- i to jest całe podłączenie ... pokaż jeszcze jaka tam jest cewka |
Autor: | krokodyl [ wtorek, 7 maja 2019, 21:17 ] |
Tytuł: | Re: Yamaha xt 125 znikająca iskra. |
szukanie zostaw ... to bardzo prosta instalacja rozumiem podłączasz cewkę tą wyżej zielony pin cewki do masy ... ( to najbardziej popularna cewka do 4T ...chińska parametry ma wystarczające ) dalej CDI --- widzę ,że przekombinowałeś tyle zakupów zaraz wklejam fotę CDI |
Autor: | lako17 [ wtorek, 7 maja 2019, 21:21 ] |
Tytuł: | Re: Yamaha xt 125 znikająca iskra. |
Nie, nie - 3 cewki inne miałem od kumpli, ale teraz już nie wytrzymałem, ja z tym walczę już ok. 12 dni. Tak, zielony do masy, czarna wsuwka natomiast to pomarańczowy do modułu czyli wyjście z CDI na cewkę WN. Zostawić szukanie w sensie, owego zwarcia, tak ? |
Autor: | krokodyl [ wtorek, 7 maja 2019, 21:33 ] |
Tytuł: | Re: Yamaha xt 125 znikająca iskra. |
to jest za proste aby to nie działało używasz sprawdzonego CDI z wiadomymi wyprowadzeniami ... czyli wiesz gdzie wejście impulsu... gdzie wyjście na cewkę WN .... podłączasz i musi działać ... jedynym elementem starym zauważ jest cewka ładująca CDI na statorze ... jeśli objaw będzie ten sam a nie wymieniłeś tylko tej cewki oznacza ,że to ona jest przyczyna usterki -- właśnie ta cewka jest bardzo częstą przyczyną uszkodzeń zapłonu ---cienki przewód wysokie napięcie ...dostaje przebicia ... jest już stara czyli izolacje na przewodzie miała czas skruszeć .... |
Autor: | lako17 [ wtorek, 7 maja 2019, 21:50 ] |
Tytuł: | Re: Yamaha xt 125 znikająca iskra. |
Możliwe, 28 lat tam siedzi, jutro jeszcze tylko ten cdi sprawdzę, jak nie to wymieniam cewkę, tymczasem dzięki za podejście i fachowe rady, niestety tematu jeszcze nie zamykam :/ --Dodano środa, 8 maja 2019, 19:02 -- Na wstepie, bardzo dziekuje Panie Krokodyl za zainteresowanie tematem i pomoc " zielonemu " w rozwiklaniu problemu - dziekuje. Problemem byl modul, podpialem owy chinski i pali. Czy mozna tutaj wrzucic w temat, schemat chinskiego modulu wraz z legenda co, jak i gdzie aby ktos mogl skorzystac? |
Autor: | krokodyl [ niedziela, 12 maja 2019, 19:24 ] |
Tytuł: | Re: Yamaha xt 125 znikająca iskra. |
zamysł forum przynajmniej z mojej strony jest taki aby w przystępny sposób edukować innych ... dzielić się wiedzą dawać wędkę ...a nie rybę schemat wyprowadzeń CDI każdy powinien sam odszukać u sprzedawcy zapłonu --- chińskie CDI potrafią wyglądać tak samo natomiast wyprowadzenia są różne ... forumowicz naprawiacz musi znać podstawy ... w innym przypadku gubi się sens forum //// wyprowadzenia CDI praktycznie wszystkich chińskich CDI można odszukać na innych stronach naszego forum |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |