Moto CDI Elektronika
https://www.motocdi.com/

Zapłon do V8
https://www.motocdi.com/zaplon-do-v8-t40.html
Strona 1 z 2

Autor:  FlatheadV860 [ czwartek, 8 mar 2012, 10:15 ]
Tytuł:  Zapłon do V8

Cześć. Jestem nowy i myślę, że problem też jest nowy. Mam zabytkowy silnik v8, który chcę wstawić do moto. Kąt między cylindrami 90st. wykorbienia co 90st. dolniak. Silnik w oryginale miał klasyczny zapłon bateryjny, tzn. przerywacz, kopuła, cewka..... Mnie się jednak marzy praca silnika niezależna od baterii. Wymyśliłem sobie, że na koło zamach zamocuję magnesy, dam na blok silnika cewkę typu piła łańcuchowa, a wysokie napięcie z niej na kopułkę rozdzielacza. Mechanicznie wykonać dam radę, tylko całej reszty nie jestem pewien, tzn. czy to ma sens. Bo jak zrealizować zmianę kąta wyprzedzenia? Jak bym miał przerywacz, to nie ma problemu. Jakieś propozycje?

Autor:  Marek [ czwartek, 8 mar 2012, 10:24 ]
Tytuł:  Re: Zapłon do V8

Witam

Jest to co prawda opis DC-CDI, ale właśnie do wielocylindrowców :

Multisparking DC-CDI

Może się przyda.

Wg moich domniemań musiałbyś mieć bardzo wydajną cewkę ładowania która dość "szybko" ładowała kondensator.

Autor:  admin [ czwartek, 8 mar 2012, 10:47 ]
Tytuł:  Re: Zapłon do V8

Witam widziałem ten artykuł w Radio-Elektroniku w latach 80 w języku polskim :) fajnie opisane ale kopiowanie sztywno rozwiązań technicznych z lat 80 .... sam artykuł dobrze opisuje problem --
Cytuj:
Bo jak zrealizować zmianę kąta wyprzedzenia?

wyprzedzacz mechaniczny lub elektroniczny pozostaje
zamieść w galerii ładne foty foty sprzętu do którego będzie budowany układ zapłonowy pomoże to ogarnąć temat

Autor:  FlatheadV860 [ czwartek, 8 mar 2012, 11:15 ]
Tytuł:  Re: Zapłon do V8

Sprzęt jest aktualnie w kapitalce. http://www.vanpeltsales.com/FH_web/FH_i ... 0_V860.jpg Kręci się toto max 4000. Magnesy były by na średnicy ok. 300mm, więc zmiana pola powinna być dość raptowna. Jeśli to ma jakiekolwiek znaczenie???


--Dodano czwartek, 8 mar 2012, 11:32 --

Dzięki Marek, ale dla mnie schematy elektryczne to czarna magia. Raczej szukam gotowych (kupnych) rozwiązań do złożenia w całość.

Autor:  Sebek [ czwartek, 8 mar 2012, 12:36 ]
Tytuł:  Re: Zapłon do V8

Podaj więcej na temat tego silnika , co to za marka model ? z kupnym moze być problem

Autor:  admin [ czwartek, 8 mar 2012, 13:37 ]
Tytuł:  Re: Zapłon do V8

można zrobić zapłon na mikrokontrolerze ale najpierw trzeba znać parametry silnika zakres wyprzedzenia przy jakich obrotach ..? można skopiować dla ułatwienia mapę wyprzedzacza zapłonu z podobnego silnika

Autor:  FlatheadV860 [ czwartek, 8 mar 2012, 14:17 ]
Tytuł:  Re: Zapłon do V8

Wiadomości na temat tego silnika nie mam zbyt wiele. Moc 60 koni przy 3500, zapłony 1-5-4-8-6-3-7-2, wyprzedzenia nie znam, ale myślę, że wyprzedzenie wzrasta liniowo (w oryginale były ciężarki na sprężynach). Tu nie może być mowy o jakiejkolwiek precyzji. To ma stopień sprężania poniżej 7. http://www.vanpeltsales.com/FH_web/flat ... 8-60hp.htm Czy wyprzedzenie 2st. to wielkość realna??

Autor:  pietras6v [ piątek, 9 mar 2012, 11:16 ]
Tytuł:  Re: Zapłon do V8

Nie zawsze mechaniczny regulator wyprzedzenia realizował liniowe charakterystyki. Często były to charakterystyki skokowe. Ten gigantyczny silnik ma świetny bo prawie niemalejący Moment Obrotowy w zakresie 1000-4000RPM

Marek napisał(a):
...Wg moich domniemań musiałbyś mieć bardzo wydajną cewkę ładowania która dość "szybko" ładowała kondensator.


A wg moich pewnie trzeba będzie zastosować dwa układy, które będą obsługiwać po 4 garnki. Silnik nie obraca się zbyt wysoko.

FlatheadV860 napisał(a):
Czy wyprzedzenie 2st. to wielkość realna??

Nie. Raczej 20st w wartości max. Momentu Obrotowego.
Lepiej nie kopiować charakterystyk z "podobnych" silników. Ponadto pytanie czy był tam tylko jeden regulator??

Autor:  Marek [ piątek, 9 mar 2012, 11:36 ]
Tytuł:  Re: Zapłon do V8

Cytuj:
A wg moich pewnie trzeba będzie zastosować dwa układy, które będą obsługiwać po 4 garnki. Silnik nie obraca się zbyt wysoko.


Tak też by szło, tyle że trzeba by 2 rozdzielacze odpowiednio ustawione względem siebie, bo raczej wątpię żeby szło przemodować seryjny rozdzielacz tak by pracował na dwa układy.

Autor:  pietras6v [ piątek, 9 mar 2012, 11:48 ]
Tytuł:  Re: Zapłon do V8

Może zostawić jednak jeden rozdzielacz bo to "kunszt technologiczny" jak na tamte czasy a tylko zasilić kopułkę z dwóch wydajnych cewek pod CDI. Raz pracuje jedna obsługując 4-ry wyjścia a potem druga obsługując kolejne 4-ry wyjścia na świece. W takim układzie w aparacie trzeba będzie zastosować dwa wyzwalacze. Trzeba się zastanowić jak zrealizować zasilenie cewek CDI. Czy w ogóle musi to być CDI ??

Autor:  FlatheadV860 [ piątek, 9 mar 2012, 11:51 ]
Tytuł:  Re: Zapłon do V8

Cześć. Panowie, a jak widzicie możliwość zastosowania rozdzielacza z jakiegoś typowego V8 (przerywacz razem z regulatorem podciśnieniowym i kopułka). To pędzone z cewki na magnes na kole. A jeśli chodzi o moment, to te silniki w motocyklach chodzą bez skrzyń biegów, tylko sprzęgło, jakaś przekładnia o stałym przełożeniu i chłopaki dają od 20-160km/h bez żadnych szarpnięć. Jeśli kogoś interesują takie tematy to proponuję poszukać haseł typu flathead v8 motorcycle.

--Dodano piątek, 9 mar 2012, 11:57 --

Jeśli chodzi o moc iskry, to czy można dać wyjście z dwóch cewek w jeden punkt np. przez jakąś diodę?? Jeśli głupio piszę to nie śmiejta się.

Autor:  pietras6v [ piątek, 9 mar 2012, 12:11 ]
Tytuł:  Re: Zapłon do V8

Kolego FlatheadV860 czy posiadasz rozdzielacz zapłonowy na tym silniku? Ile i jakich było tam regulatorów zapłonowych. Czy masz tam możliwość konstrukcyjną aby założyć alternator od motocykla ze stałymi magnesami w wirniku?? Czy może alternator z uzwojeniem wzbudzenia takim jak w dzisiejszych autach. Jakie zastosowanie ma mieć ten silnik bo nie doczytałem?
I dlaczego nie lubisz w tym wypadku akumulatora?

Przy ośmiu cylindrach to tak czy siak musisz mieć solidne zasilanie. W jakie napięcie i czy regulowane to się jeszcze okaże.

Autor:  Marek [ piątek, 9 mar 2012, 12:15 ]
Tytuł:  Re: Zapłon do V8

Cytuj:
Jeśli chodzi o moc iskry, to czy można dać wyjście z dwóch cewek w jeden punkt np. przez jakąś diodę?? Jeśli głupio piszę to nie śmiejta się.


Jakie cewki masz na myśli ? ładowania CDI czy WN ? Jeśli WN to zapomnij bracie ... przy pierwszej iskrze (albo nawet bez niej) dioda zrobi "L4" chyba że jakaś przemysłowa na kV... (w co wątpię bo ceny niezbyt ciekawe), natomiast jeśli chodziło Ci o cewki ładujące to jest chyba taka możliwość by podpiąć 2 pod jedno wejście tylko zależnie od połączenia dostaniemy albo 2x większe napięcie lub 2x większą moc (sugerowałem się tym że dzieciaki robią magiczne 12V w Romecikach łącząc cewki szeregowo, fabrycznie są równolegle dając 6V 20W).

Cytuj:
(przerywacz razem z regulatorem podciśnieniowym i kopułka)


Użyłbym same mechanizmy przyśpieszacza.

Autor:  FlatheadV860 [ piątek, 9 mar 2012, 12:32 ]
Tytuł:  Re: Zapłon do V8

Oryginalnego zapłonu nie mam, ale był tam jeden przerywacz i jedna cewka. Regulator według mojej obecnej wiedzy był sprężynowy (odśrodkowy). Myślę, że alternator na magnesach stałych jest jak najbardziej realny ( swoją drogą, to wydoli taki bezpośrednio na wale, czy 500/min to mało?). Alternator ze wzbudzaniem wymusza baterię. Silnik ma być w moto.

Autor:  pietras6v [ piątek, 9 mar 2012, 12:50 ]
Tytuł:  Re: Zapłon do V8

Jedno pytanie. Jak chcesz uruchamiać ten silnik? Rozwiązanie do którego maleńkimi kroczkami się zbliżamy nie sprzyja dobremu uruchamianiu silnika. Szczególnie tego.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/