Moto CDI Elektronika https://www.motocdi.com/ |
|
Zapłon bezstykowy CDI do WSK 125 i W2A, SHL M11W https://www.motocdi.com/zaplon-bezstykowy-cdi-do-wsk-125-i-w2a-shl-m11w-t197.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Dawid [ wtorek, 18 wrz 2012, 19:53 ] |
Tytuł: | Zapłon bezstykowy CDI do WSK 125 i W2A, SHL M11W |
CDI do WSK 125 i SHL 175 W2A, SHL M11W Aby przerobić zapłon w WSK 125 i SHL 175 na bezstykowy potrzebujemy następujących podzespołów Stator : "ISKROWNIK STATOR MAGNETO SKUTERY 2t KEEWAY ZIPP HU" Regulator napięcia: "12 REGULATOR ZIPP LONGIJA EXACTLY KINGWAY ROMET" Cewka zapłonowa WN: szukamy najtańszej cewki CDI podobnej do tej z obrazka Moduł CDI: "MODUŁ CDI 2T ZIPP QUANTUM YaMAHA JOG ODBLOKOWANY" Koło magnesowe: "KOLO MAGNESOWE 2T 12mm CHINSKIE SKUTERY 3XG ZIPP" Znajdujemy jakaś starą podstawkę pod zapłon toczymy ją z zewnątrz o jakieś 3mm a na środku ok 1,5 mm (trzeba samemu pokombinować ja toczyłem na równo i wyszło tak że cewki mogły wejść głębiej w magneto). Najlepiej jeszcze przetoczyć środek tak żeby oryginalna podstawka wlazła na ten rant skuterowej dzięki temu będziemy mieli ułatwione wywiercenie dziur i nagwintowanie do cewek. Dodam że jedna dziurka nawet pasuje trzeba ją tylko powiększyć. Szlifujemy klinek aby magneto weszło , ponieważ nowe magneto ma cieńszy rowek. Dorabiamy blaszkę trzymającą impulsator. Tego się nie da opisać trzeba po prostu to widzieć i kombinować. Połączenia przewodów: Kable z iskrownika: niebiesko-biały i zielono biały - impulsator jeden podłączamy do masy a drugi do modułu, w zależności który podłączymy do masy impulsator będzie wyzwalany początkiem bądź końcem znacznika na magnecie. biały - cewki ładowania żółty - cewki świetlne czarny - masa Kable do modułu j podłączamy tak: biało-czerwony - impulsator czarno-czerwony - cewka CDI pomarańczowy - cewka zaplonowa czarny - masa czarno - biały-gaszenie Podłączenie regulatora : Opcjonalna PRZERÓBKA STATORA NA BEZMASOWY Cytuj: Więc musicie mieć taki regulator : -REGULATOR NAPIECIA 12v VAPOR 2009 bt49qt-9d3(do cewek bezmasowych) Iskrownik przerabiamy tak jak jest to opisane na poniższym zdjęciu. Iskrownik przed przeróbką. W czasie przeróbki. Po przeróbce. Gdy już mam przerobiony iskrownik podłączamy to wszystko według poniższego schematu. Obowiązkowo należy się zaopatrzyć się w ściągacz do magneta skuterowego: "SCIAGACZ MAGNETA KOLA MAGNESOWEGO SKUTERY 2T" Bez lampy stroboskopowej nie da się poprawnie ustawić zapłonu , są różne modele zaczynające się od 25zł do ponad 100 , każdy z nich sprawdzi się przy tym zadaniu. Koszt zapłonu to jakieś ~~100zł bez lampy stroboskopowej , oczywiście należy również zakupić akumulator 12V. Światła i ładowanie są nieporównywalnie lepsze niż w oryginalnym zapłonie. Na przód można montować bez obaw żarówkę 45W. Film z działania silnika na CDI Temat z pytaniami odnośnie połączeń regulatorów i działania zapłonu zaplon-bezstykowy-cdi-do-wsk-125-i-w2a-shl-m11w-pytania-t305.html Zdjęcia jak i tekst dzięki życzliwości użytkownika Bartek85 i Szymon1998. Kopiowanie zabronione!!! |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |