Zapraszamy na nową odsłonę forum

Prosimy nie zakładać nowych wątków ani nie odpowiadać na istniejące
gdyż dotychczasowa wersja zostanie zlikwidowana.

Wejdź na nowe forum

Strefa czasowa: UTC [ DST ]



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: sobota, 7 kwi 2012, 08:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lut 2012, 22:27
Punkty: 1,555.00

Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Flaga: Poland
Pochwały: 1
Online: 2d 9h 4m 56s
Pojazd: Zetor
Pomyślałem że można by było opisać działanie regulatora napięcia w typowym skuterku. Mam na myśli opis wyprowadzeń ze szczególnym naciskiem na tzw. zaciski SENSE i LADER. Co gdzie się podłącza. Odczepy cewek. Dlaczego w niektórych wypadkach można mostkować te złącza a w niektórych nie. Ja się chętnie się dowiem a i inni pewnie też skorzystają.
191
Kiedy tak?
192
A kiedy tak?
193


Ostatnio edytowano sobota, 7 kwi 2012, 20:23 przez pietras6v, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 7 kwi 2012, 17:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 28 lut 2012, 21:08
Punkty: 1,825.00

Posty: 167
Online: 38d 8h 52m 28s
Pojazd: Serwis pojazdów
Siema .
Ja mogę dodać na wstępie że pomimo takiego samego wyglądu zewnętrznego mogą pojawić się problemy
Są cewki masowe i bez masowe to zapewne wiesz
Ostatnio zrobiłem regler wedle schematu z popularnej strony był on oparty na mosfecie , ale odleciał :D było małe boom i tyle

_________________
1588


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 7 kwi 2012, 20:17 

Dołączył(a): piątek, 2 mar 2012, 20:37
Punkty: 1,555.00

Posty: 53
Online: 44d 21h 56m 31s
Pojazd: Opel
Jakiż to schemat odleciał. Daj linka lub obrazek tego feralnego schematu.
Pietras. Aby dyskutować o mostkowaniu lub innych ciekawostkach trzeba mieć schemat wewnętrzny tego ustrojstwa. Na motoleku jest sporo schematów. Trzeba wkleić i rozpocząć dyskusję.


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 7 kwi 2012, 20:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 21 sie 2008, 15:01
Punkty: 366.00

Posty: 53
Flaga: Poland
Online: 9d 16h 38m 1s
Pojazd: LC4
Witam
Temat tak jak wspomniał Sebek nie jest prosty ...
Po pierwsze .. nie jest tak ,ze każdy producent jedno ślada produkuje części do niego ...
Regulator to elektronika w obudowie ,która spełnia jednocześnie funkcję radiatora czyli odprowadza nadmiar ciepła ... I dalej obudowy do regulatorów produkuje kilka firm nie zajmujących się elektroniką:) i teraz kwestia jaka obudowa zostanie uznana za odpowiednia taką zamawia producent regulatorów.
Nie ma czegoś takiego jak standardy .. po prostu w końcowym etapie regulator to magiczna skrzyneczka pasująca do danego modelu silnika i wszystko .. i w tej samej obudowie funkcjonuje wiele typów regulatora .... więc nie jest to element wymienny jak w mechanice czyli gniazdko wchodzi przykręcany tak samo .. nie znaczy ,że będzie pracował!

_________________
Jestem Polakiem, więc mam obowiązki polskie. Są one tym większe i tym silniej się do nich poczuwam- Roman Dmowski


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 13 kwi 2012, 07:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 28 lut 2012, 21:08
Punkty: 1,825.00

Posty: 167
Online: 38d 8h 52m 28s
Pojazd: Serwis pojazdów
gallery/image.php?album_id=7&image_id=201

Ten oto układzik katapultował się :D

_________________
1588


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 13 kwi 2012, 09:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 19 lut 2012, 23:06
Punkty: 4,928.00

Posty: 821
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Flaga: Poland
Pochwały: 1
Online: 131d 9h 8m 38s
Pojazd: *
Ja mam taki i chodzi , on nie lubi jak się jeździ bez świateł i obciążenia ;D (spory radiator trzeba aby się nie spalił)


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 13 kwi 2012, 13:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 28 lut 2012, 21:08
Punkty: 1,825.00

Posty: 167
Online: 38d 8h 52m 28s
Pojazd: Serwis pojazdów
Możliwe że to przez to bo jedynym odbiornikiem był akumulator , wystrzelił w momencie załączenia rozruchu :idea:

_________________
1588


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 13 kwi 2012, 13:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 19 lut 2012, 23:06
Punkty: 4,928.00

Posty: 821
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Flaga: Poland
Pochwały: 1
Online: 131d 9h 8m 38s
Pojazd: *
Z tego co pamiętam to rozruch był z prostownika?


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 13 kwi 2012, 13:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 28 lut 2012, 21:08
Punkty: 1,825.00

Posty: 167
Online: 38d 8h 52m 28s
Pojazd: Serwis pojazdów
prostownik z rozruchem

_________________
1588


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 13 kwi 2012, 20:55 

Dołączył(a): piątek, 2 mar 2012, 20:37
Punkty: 1,555.00

Posty: 53
Online: 44d 21h 56m 31s
Pojazd: Opel
Układ aż za prosty. Tranzystor ma ciężki żywot w takim układzie. Jak światła są wyłaczone to jakieś 50-70W (dla skuterowej prądnicy) musi wydzielić się na tranzystorze i rezystancji drutu cewek. Czy nie lepiej by było właczyć jakiś opornik (grzałkę, żarówkę) między plus a dren tranzystora? Jest szansa że wiej mocy wydzieli się na rezystancji niż na tranzystorze. Zalęży to też od charakterystyki diody zenera, doboru rezystancji i napięcia progowego bramki.
A tym prostownikiem rozruchowym to przegiąłeś... Zmierz sobie napięcie szczytowe tego ustrojstwa to się dowiesz prawdy. A jak ono jest trójfazowe to już kosmos.


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 13 kwi 2012, 22:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 28 lut 2012, 21:08
Punkty: 1,825.00

Posty: 167
Online: 38d 8h 52m 28s
Pojazd: Serwis pojazdów
Kolego nie przegiąłem , sporo sprzętów w ten sposób ryzałem , co do tego opornika to masz racje bo często mi się zdarza trafić na tak owy np. aprilia sr 50 ditech ma opornik 5.9 30W , tylko jak go zastosowac w polaczeniu z powyzszym regulatorem ?

_________________
1588


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
UNITI | Fixed by
.