Zapraszamy na nową odsłonę forum

Prosimy nie zakładać nowych wątków ani nie odpowiadać na istniejące
gdyż dotychczasowa wersja zostanie zlikwidowana.

Wejdź na nowe forum

Strefa czasowa: UTC [ DST ]



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: czwartek, 25 kwi 2013, 21:29 
elektroużytkownik 0%

Dołączył(a): czwartek, 25 kwi 2013, 21:20
Punkty: 65.00

Posty: 9
Online: 12h 41m 7s
Pojazd: TM racing 450
Marka :TM Racing
Model : 450 SMX
Rocznik : 2004
Typ : SuperMoto
Opis problemu:
Witam nie jestem pewien czy wybrałem dobry dział dla tego tematu bo wydaje mi się że temat TM racing na polskich forach to jak mowa o jakimś prototypie, brak jakichkolwiek informacji na temat tego motocykla
Ale do rzeczy mam wielki problem, dziś podczas lotów zdechł mi silnik, co się okazało brak iskry hm... ale miałem dziwne objawy już podczas jazdy, dziwny brak mocy, chwilowy jak by co drugi raz podawało iskrę, albo mogę porównać to do silnika w samochodzie jak nie pali na jeden gar, przerywał a za chwile wszystko ok no i później po około 1 godzinie jazdy już zdechł bez odwracalnie.... kiedy podłączam kabel od modułu do cewki to iskrzy więc nie wiem czy to moduł czy cewka?? po za tym gdy cewka jest odłączona to moduł wydaje taki cichy piskliwy dzwięk a z podłączoną cewką już nie, i przy podłączaniu iskrzy jak by jakaś zwara była więc to chyba cewka jak to można jeszcze inaczej sprawdzić ?? sprawdziłem miernikiem i jest przejście od przewody + do - ale od + do świecy już nie.... posiadam miernik ale nie bardzo wiem jak mogę tą cewkę nim sprawdzić
no i mam pytanie warte 100punktów czy da rade pod pasować inną cewkę na przykład od 450 KTMa albo hondy CRF 450 ?? Bo do TMa nie ma za bardzo zamienników

To są oznaczenia cewki
G389
020426

Obrazek


Ostatnio edytowano piątek, 26 kwi 2013, 15:36 przez fenix185, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 25 kwi 2013, 21:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 19 lut 2012, 23:06
Punkty: 4,928.00

Posty: 821
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Flaga: Poland
Pochwały: 1
Online: 131d 9h 8m 38s
Pojazd: *
Pytanie czy masz aku w moto albo instalacje swiateł? Piskliwy dźwięk to awaria przetwornicy raczej. Daj wiecej fotek jak możesz. Cewkę sprawdzasz tak kabel od swiecy i do masy (np tam gdzie przykręcasz do ramy) ustawiasz miernik na 20kOhm Oraz tam gdzie wpinasz kabel od modułu i znowu masa tym razem ustawiasz miernik na 200ohm. Cewka wyglądem niczym się nie rózni od tej z chińczyka za 15zł :)


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 26 kwi 2013, 11:01 
elektroużytkownik 0%

Dołączył(a): czwartek, 25 kwi 2013, 21:20
Punkty: 65.00

Posty: 9
Online: 12h 41m 7s
Pojazd: TM racing 450
Tak mam aku a instalacje świateł sam dokładałem jest niezależna nic nie idzie przez CDI po prostu osobny wyłącznik do zasilania świateł...
Ale zrobiłem kontrolkę LED od zapłonu prąd poprowadziłem od czerwonego kabla od CDI co idzie przez kill switch zastosowałem diode zenera więc nie sadze bym tym mogła uszkodzić CDI, tym bardziej że już troszkę czasu tak jezdziłem i wszystko grało od czego mam zacząć mechanik od motocykli sprawdził cewke i stwierdził ze według niego jest ok a wydaje mi się że CDI podaje cały czas prąd... ale gdy krece rozrusznikiem prąd się zmienia... idę zaraz pogrzebać do garażu to zrobię więcej fotek i opisze może coś więcej

--Dodano piątek, 26 kwi 2013, 11:50 --

Dzięki za wskazówki " Dawid " przy okazji pomierzyłem cewkę od świecy do masy nastaw.20K ohm wyszło mi (17,68) a od kabla modułu do masy nastawione na 200ohm pokazuje (00.8) nie wiem może mój miernik jest mało profesjonalny ale skaczą te pomiary czasem od (01.0 do 00.7) a tak przy okazji znalazłem cały schemat niestety z 2006 modelu ale wydaje mi się że tam sie nic nie zmieniało od 1999 do 2007/8 rama silniki były takie same i tak jak na schemacie jest odgałeżnik pod światła tak samo pod piąłem się z moja diodą od zapłonu świateł bałem się tam podpiąć z obawy o CDI ale teraz widzę że mogłem normalnie światła też tam podpiąć

827

A jak już tak piszemy o tym Tm to dorzucę schemat dla Cross-ów bez Aku na pewno też się komuś przyda bo dużo osób ma TM-a a nie wie nic na jego temat bo mało jest o tym gadane ;) schemat dla MX/SMX bez baterii


828

A więc pogrzebałem ale dalej jestem w D..... sprawdziłem impulsator po nastawieniu miernika na 200 Ohm pokazuje 183.3 i przerywa podczas kręcenia rozrusznikie
Ale CDI podaje cały czas prąd na cewkę przy podłączaniu iskrzy czy to jest problem przetwornicy ?? Gdzie ona się znajduje w CDI ??
jak mam się dostać do środka CDI skoro ono jest zalane jakąś gumą nie chce tam nic więcej przy okazji rozbierania uszkodzić
i jeszcze jedno mnie ciekawi TM to Włoski motocykl a na moim CDI widnieje Japonia

KOKUSAN DENKI
CO.LTD
MADE IN JAPAN

CB7494
2L18


Ostatnio edytowano niedziela, 28 kwi 2013, 07:30 przez fenix185, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 26 kwi 2013, 22:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 19 lut 2012, 23:06
Punkty: 4,928.00

Posty: 821
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Flaga: Poland
Pochwały: 1
Online: 131d 9h 8m 38s
Pojazd: *
Impulsator raczej dobry. Przetwornicy raczej nie naprawisz, musiał byś to całe rozdłubać na części pierwsze i zdiagnozować bez doświadczenia w naprawie takich układów marne szanse. Nie każda firma produkująca motory robi własna elektronikę, łatwiej wykorzystać od firm specjalizujących się.


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 27 kwi 2013, 10:27 
elektroużytkownik 0%

Dołączył(a): czwartek, 25 kwi 2013, 21:20
Punkty: 65.00

Posty: 9
Online: 12h 41m 7s
Pojazd: TM racing 450
Jako takie pojęcie to mam..... często sam robię jakieś proste układy typu lampy stroboskopowe czy alarmy na przekaznikach przerywacze regulowane itd. myślę że dałbym rade :D lutownice do płytek też mam tylko czy aby ścieżki nie są tak drobne jak w telefonie komórkowych bo takich ścieżek nie dam rady polutować
A jakieś namiary na firmę zajmującą się taką naprawą bo obecnie jestem w Irlandii, a tutaj takie gadżety i naprawy to kosmos nowy CDI to koszt 430euro


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 27 kwi 2013, 12:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 19 lut 2012, 23:06
Punkty: 4,928.00

Posty: 821
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Flaga: Poland
Pochwały: 1
Online: 131d 9h 8m 38s
Pojazd: *
Skoro uważasz że jesteś na siłach , to otwórz moduł ostrożnie i usuń cały silikon. I zapodaj fotki jak uda się.


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 27 kwi 2013, 14:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lut 2012, 22:47
Punkty: 1,398.00

Posty: 525
Lokalizacja: Wrocław
Flaga: Poland
Online: 116d 9h 25m 55s
Pojazd: KTM
Witam szkoda ,ze nie zamieściłeś fotek w naszej galerii -- temat ciekawy konstrukcja nowoczesna -- - Elektronika uszkadza się owszem sprzęt RTV wszelkiego rodzaju AGD są przeznaczone do napraw chociaż ostatnie lata to dążenie do sytuacji kiedy naprawy będą możliwe tylko w specjalistycznych serwisach lub wręcz niemożliwe CDI jest przykładem tego ,że producent zalewa masą układ aby nie ingerować kupić nowy dokładnie tak jak nie naprawia się żarówki a kupuje nową! Jeśli nie naprawisz nie zrażaj się można zastąpić tańszym działającym tak jak oryginał

_________________
Przesłanie Pana Cogito
Zbigniew Herbert



Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 27 kwi 2013, 16:54 
Użytkownik 30%

Dołączył(a): piątek, 19 kwi 2013, 16:43
Punkty: -30.00

Posty: 22
Online: 8h 37m
Pojazd: Maico 250 GM
Ciężkie życie mając mało znaną markę motorku heh nie przejmuj się ja też tak mam ej znalazłem na allegro twój chyba zapłon http://allegro.pl/husqvarna-te-tc-sm-35 ... 06745.html zobacz sobie jak by co ; )


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 27 kwi 2013, 17:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lut 2012, 22:47
Punkty: 1,398.00

Posty: 525
Lokalizacja: Wrocław
Flaga: Poland
Online: 116d 9h 25m 55s
Pojazd: KTM
stara husqvarna zaplon SEM -- koło niezniszczalne :) stator tylko cenny -- nie nadaje się do TM

_________________
Przesłanie Pana Cogito
Zbigniew Herbert



Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 27 kwi 2013, 17:53 
elektroużytkownik 0%

Dołączył(a): czwartek, 25 kwi 2013, 21:20
Punkty: 65.00

Posty: 9
Online: 12h 41m 7s
Pojazd: TM racing 450
Grzebie już parę godzin z tym modułem i za chiny nie wiem jak tu się doskrobać do płytki :roll: skubie tą gume i skubie może ktoś zna jakiś chemiczny roztwór co mi ułatwi skubanie ?? ale osiągnąłem już kontakt wzrokowy......

Obrazek
Obrazek

Obrazek

--Dodano sobota, 27 kwi 2013, 17:56 --

podobno husqvarna ma taki moduł może się ktoś na ten temat wypowiedzieć na pewno pasuje do 450 od 400 bo na oryginale są podane te dwie pojemności


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 27 kwi 2013, 18:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lut 2012, 22:47
Punkty: 1,398.00

Posty: 525
Lokalizacja: Wrocław
Flaga: Poland
Online: 116d 9h 25m 55s
Pojazd: KTM
ciężko wrzucić do naszej galerii ? --elektronika w produkcji jest tania na obecną chwilę szanse ,że coś oryginalnego zastąpisz innym oryginałem znikome ale zastosujesz tam uniwersalny programowalny CDI

_________________
Przesłanie Pana Cogito
Zbigniew Herbert



Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 27 kwi 2013, 18:54 
Użytkownik 30%

Dołączył(a): piątek, 19 kwi 2013, 16:43
Punkty: -30.00

Posty: 22
Online: 8h 37m
Pojazd: Maico 250 GM
a no fakt

--Dodano sobota, 27 kwi 2013, 18:55 --

a no fakt a od husbrga czy jakoś tak nie spasuje


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 27 kwi 2013, 18:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lut 2012, 22:47
Punkty: 1,398.00

Posty: 525
Lokalizacja: Wrocław
Flaga: Poland
Online: 116d 9h 25m 55s
Pojazd: KTM
koszt wykonania nie jest wielki natomiast firma zarabia na serwisie .... więc celowo są to konstrukcje pasujące tylko do tego modelu --- zrób foty magneta i statora

_________________
Przesłanie Pana Cogito
Zbigniew Herbert



Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 27 kwi 2013, 18:59 
Użytkownik 30%

Dołączył(a): piątek, 19 kwi 2013, 16:43
Punkty: -30.00

Posty: 22
Online: 8h 37m
Pojazd: Maico 250 GM
http://allegro.pl/tm-80-85-125-250-400- ... 06658.html tu są jakieś części do twojego

--Dodano sobota, 27 kwi 2013, 19:04 --

krokodyl masz ten link ??? ; )


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 27 kwi 2013, 20:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 19 lut 2012, 23:06
Punkty: 4,928.00

Posty: 821
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Flaga: Poland
Pochwały: 1
Online: 131d 9h 8m 38s
Pojazd: *
Uważaj żeby nie uszkodzić mikroporcesora z mapą zapłonu bo będzie pozamiatane :)


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
UNITI | Fixed by
.