Moto CDI Elektronika https://www.motocdi.com/ |
|
KTM LC4 zapłon zasada działania https://www.motocdi.com/topic707.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | krokodyl [ środa, 7 lut 2024, 17:49 ] |
Tytuł: | KTM LC4 zapłon zasada działania |
Marka :KTM Model :LC4 600 620 Rocznik :1985 do 1997 Typ : Enduro Witam w artykule postaram się w wyjaśnić zasady pracy zapłonu w motocyklu KTM LC4 620 Zapłon motocykla KTM LC4 88-97 to analogowa konstrukcja szwedzkj firmy Amal typ TM 14-05 wyprzedzacz 2 stopniowy czyli posiada 2 poziomy wyprzedzenia na 5 stopniach i przy obrotach 1850 RPM gwałtownie przełącza na 36 stopni . Efekt to nie zbyt zdrowy dla wału korbowego gwałtowna zmiana kąta i zbyt wczesny zapłon na niskich obrotach w czasach kiedy go opracowano przed 1986 rokiem możliwości elektroniki były ograniczone CDI TM 14-05 jest względnie trwałym elementem natomiast uszkodzeniu często ulega stator - a konkretnie uzwojenie wysokiego napięcia zasilające CDI - czerwony przewód - najlepsza metoda na przetestowanie to podłączenie miernika między czarny i czerwony przewód -Miernik na zakresie napięcia zmiennego przy kopaniu powinien wykazać napięcie po wyżej 40 Volt (zależy od rodzaju miernika tolerancja 30% )pomiaru dokonujemy przy wypiętym CDI . Rezystancja po między czarnym i zielonym przewodem czyli na impulsatorze powinna wynosić 23 Ohm Metoda naprawy to albo pozyskujemy używany -stare jest nietrwałe przewody skruszałe izolatory pękają jeśli przełożyć razem z deklem będzie ok jeśli już wyciągamy stary ponad 30 letni stator z zesztywniałymi przewodami bywa różnie - można oddać do przewinięcia uszkodzony pytanie na jak długo dostaniemy gwarancję ? -można też kupić chiński zastępczy lekko mechanicznie nie pasuje ale można sobie poradzić z nim z tą uwagą ,ze ma on prądnice 3 fazową dla tego należy zmienić regulator napięcia na 3 fazowy - można włożyć generator podpina się go pod przewody zasilające regulator żółty i niebieski - oraz zielony impulsator i oczywiście masę to cała operacja wychodzi najtaniej ma wbudowane własne CDI z przyspieszaczem łatwiej odpala od oryginalnego zapłonu z tym ,że lepiej jedzie na włączonych światłach z obciążonym regulatorem napięcia - i kiedy użyjemy generatora nie jest nam potrzebny cewko-moduł TM 14-05 można go odsprzedać na aukcjach 450-650 pln |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |