Moto CDI Elektronika https://www.motocdi.com/ |
|
Przeszczep zapłonu z gn 125 https://www.motocdi.com/przeszczep-zaplonu-z-gn-125-t651.html |
Strona 1 z 2 |
Autor: | wojtek278 [ wtorek, 30 sty 2018, 20:13 ] |
Tytuł: | Przeszczep zapłonu z gn 125 |
Marka :Suzuki Model :Gn 400 Rocznik :1980 Typ : Motocykl Opis problemu: Witam wszystkich Robię przekładkę kompletnego zapłonu dc cdi pochodzącego z gn 125 wraz alternatorem, moduł w sumie to chińska kopia i on jest podejrzany. Mechanicznie wszystko jest skończone ale problem mam z kątem wyprzedzenia. Silnik odpala bez większego problemu, ale przy badaniu stroboskopem wychodzi na to że iskra na obrotach poniżej 2tys występuje w gmp przy obrotach powyżej 2 tys opóźnia o jakieś ponad 10 stopni a później wraz ze wzrostem obrotów wzrasta wyprzedzenie spowrotem do gmp. Patrząc na to: https://www.youtube.com/watch?v=_xTca1zbwAM i wykres wyprzedzenia tego modułu https://is.alicdn.com/img/pb/520/178/26 ... 7_1625.jpg To nie w ten sposób powinno działać. Oryginalny zapłon prawdopodobnie skokowo zmieniał wyprzedzenie, miał 2 wypustki na magnecie, pojedyncze okrągłe, jeden 10 stopni przed gmp a drugi 35 stopni przed gmp i to przyjąłem jako punkty występowania zapłonu, być może to zły pomysl Możliwe też że ja źle zrobiłem wypustek na magnecie, początek wypustka jest w osi impulsatora przy 10* przed gmp. Chociaż tak samo jest w gn 125 i długość wypustka też zrobiłem taką jak gn 125. Panowie podpowiedzcie coś lub nakierujcie bo niby odpala i wkręca się to jednak mnie to trochę niepokoi. Jutro będę podpinał oryginalny moduł od gn 125 i zobaczę jeszcze jak on się zachowuje Pozdrawiam Wojtek --------------------------- Tutaj działa podobnie jak w moim przypadku https://www.youtube.com/watch?v=hTLcidZge38 |
Autor: | Sebek [ niedziela, 4 lut 2018, 10:59 ] |
Tytuł: | Re: Przeszczep zapłonu z gn 125 |
Cześć , pokaż foto twojego zapłonu |
Autor: | Sebek [ środa, 7 lut 2018, 20:34 ] |
Tytuł: | Re: Przeszczep zapłonu z gn 125 |
Popraw zdjęcia bo nic nie widać , jaką masz ustawioną szczelinę powietrzną ? |
Autor: | wojtek278 [ środa, 7 lut 2018, 21:18 ] |
Tytuł: | Re: Przeszczep zapłonu z gn 125 |
A jak je poprawić bo próbuje i nic z tego a robię tak jak napisane w poradniku Szczelina według pomiarów miała mieć ok 0,5 mm ale czy tyle faktycznie wyszło to w sumie nie sprawdziłem... Jutro to sprawdzę |
Autor: | Sebek [ środa, 7 lut 2018, 23:03 ] |
Tytuł: | Re: Przeszczep zapłonu z gn 125 |
Wgraj na jakiś zewnętrzny serwer ,choć na chwile się utrzymają ... |
Autor: | wojtek278 [ czwartek, 8 lut 2018, 12:53 ] |
Tytuł: | Re: Przeszczep zapłonu z gn 125 |
Po skopiowaniu linkow z galerii dziala... |
Autor: | Sebek [ piątek, 9 lut 2018, 11:00 ] |
Tytuł: | Re: Przeszczep zapłonu z gn 125 |
Zrób jeszcze zdjęcie magneta tak żeby było widać z różnych perspektyw , jak na moje to znacznik powinien być o połowę niższy a szczelina minimalna . |
Autor: | Sebek [ piątek, 9 lut 2018, 22:25 ] |
Tytuł: | Re: Przeszczep zapłonu z gn 125 |
A przykładałeś jedno magneto do drugiego tak żeby punktem zerowym było miejsce na klina ? Próbowałeś zamieniać miejscami przewody z impulsatorA ?? Wyzwalanie masz zboczem narastającym. |
Autor: | wojtek278 [ sobota, 10 lut 2018, 09:22 ] |
Tytuł: | Re: Przeszczep zapłonu z gn 125 |
Czyli powinno wyzwalać tak jak pisałem wcześniej, jak z impulsatora zjedzie znacznik, nie licząc jakiegoś wewnętrznego opóźnienia modułu. Punkty zapłonu sprawdzałem kątomierzem, nie porównywałem klina bo wydaje mi się że to nie ma znaczenia. W przerobionym magnecie mam piastę ze stożkiem przenitowaną ze starego magneta a miejsce mocowania impulsatora też jest inne. Czujnikiem zegarowym wyznaczałem gmp a później kątomierzem ustawiałem sobie bazowe wyprzedzenie czyli te 10* przed gmp. Później zaznaczałem gdzie w tym momencie jest oś impulsatora i tam wyznaczyłem koniec metalowego wypustka. Ale jak proponujesz to porównam te magneta bo mam wszystko luzem na warsztacie. Przewody też zamieniałem i różnicy nie było. A masz jakiś pomysł dlaczego mój stroboskop nie działa ? |
Autor: | Sebek [ sobota, 10 lut 2018, 10:19 ] |
Tytuł: | Re: Przeszczep zapłonu z gn 125 |
Co do stroboskopu , fajkę masz z rezystorem przeciwzakłóceniowym ? Próbowałeś stroboskop z innego źródła zasilić ? Jeśli Ci odbija kopka to prawdopodobnie za wczesny zapłon , ale też sam "proces" odpalania trzeba wyczuć bo mi pewnego razu husqvarna 570 tak oddała że mało kolanem zębów sobie nie wybiłem Jakie napięcie wychodzi z czujnika położenia wału ? |
Autor: | wojtek278 [ niedziela, 11 lut 2018, 15:04 ] |
Tytuł: | Re: Przeszczep zapłonu z gn 125 |
Amplituda sygnału z impulsatora to około 2 wolty Fajki faktycznie mają rezystory ale jedna ma chyba 5k a druga koło 20k. Zasilałem stroboskop z osobnego akumulatora i też nie chodził. Wczoraj trochę poprzymierzałem magneta do siebie i w magnecie od 250 i 125 znacznik kończy się około 10* przed gmp. W moim jest tak samo. Długość wypustka zależy od modelu. Poskładałem też wczoraj prowizorycznie zapłon w fabrycznym motorku gn 125 i podpiąłem oscyloskop i przy kręceniu rozrusznikiem działa tak jak powinno. Nie wiem co na większych obrotach, ale jak odpale to porównam z filmikiem z pierwszego posta. Filmik niżej: https://megawrzuta.pl/download/7d20880a ... 02611.html Cholera do góry nogami ten film ;P Na razie się wstrzymuje i jak skończę i uruchomię silnik od gn 125 to sprawdzę jak się zachowuje oryginalny moduł i ten chiński. Kumpel ma mi też podesłać drugi moduł do gn 250 ale sprawdzony i działający to jego też będę testował. Musze upewnić się chociaż że moduły które mam są 100% sprawne i zachowują się przy wyższych obrotach tak jak powinny. Jak coś uda mi się ciekawego ustalić to będę pisał. |
Autor: | krokodyl [ czwartek, 15 lut 2018, 11:10 ] |
Tytuł: | Re: Przeszczep zapłonu z gn 125 |
wojtek278 napisał(a): Marka :Suzuki
Model :Gn 400 Rocznik :1980 Typ : Motocykl Opis problemu: Witam wszystkich Robię przekładkę kompletnego zapłonu dc cdi pochodzącego z gn 125 wraz alternatorem, moduł w sumie to chińska kopia i on jest podejrzany. Mechanicznie wszystko jest skończone ale problem mam z kątem wyprzedzenia. Silnik odpala bez większego problemu, ale przy badaniu stroboskopem wychodzi na to że iskra na obrotach poniżej 2tys występuje w gmp przy obrotach powyżej 2 tys opóźnia o jakieś ponad 10 stopni a później wraz ze wzrostem obrotów wzrasta wyprzedzenie spowrotem do gmp. Patrząc na to: https://www.youtube.com/watch?v=_xTca1zbwAM i wykres wyprzedzenia tego modułu https://is.alicdn.com/img/pb/520/178/26 ... 7_1625.jpg To nie w ten sposób powinno działać. Oryginalny zapłon prawdopodobnie skokowo zmieniał wyprzedzenie, miał 2 wypustki na magnecie, pojedyncze okrągłe, jeden 10 stopni przed gmp a drugi 35 stopni przed gmp i to przyjąłem jako punkty występowania zapłonu, być może to zły pomysl Możliwe też że ja źle zrobiłem wypustek na magnecie, początek wypustka jest w osi impulsatora przy 10* przed gmp. Chociaż tak samo jest w gn 125 i długość wypustka też zrobiłem taką jak gn 125. Panowie podpowiedzcie coś lub nakierujcie bo niby odpala i wkręca się to jednak mnie to trochę niepokoi. Jutro będę podpinał oryginalny moduł od gn 125 i zobaczę jeszcze jak on się zachowuje Pozdrawiam Wojtek Witam wklejam post bo na niego odpowiadam dyskusja jest już w toku i nie chce robić zamieszania nie uwzględniając następnych ... więc z wykresu jaki wkleiłeś oraz filmiku na YT wynika ,że zapłon powinien mieć jeden długi znacznik a nie 2 oddalone od siebie wiec i CDI powinno być zastosowane od własnie takiego magneta z długim paskiem gdzie początek paska to znacznik najniższych obrotów natomiast koniec wyznacza najwyższe obroty .... więc dla porządku czy wraz z magnetem wymieniane było CDI? --------------------------- Tutaj działa podobnie jak w moim przypadku https://www.youtube.com/watch?v=hTLcidZge38 |
Autor: | krokodyl [ czwartek, 15 lut 2018, 11:27 ] |
Tytuł: | Re: Przeszczep zapłonu z gn 125 |
następna uwaga zauważyłem,że znacznik sam prawdopodobnie dorobiłeś ... musi być wykonany z miekkiej styali lekko namagnesowanej ... to ważne -- impulsator będzie działął ale,,,, przy obrotach przy zakłuceniach poziom pola magnetycznego z czujnika nie namagnesowanego jest na tyle słaby ,że zakłucenia bedą miały wpływ na odczyt czujnika położenia wału |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |