Moto CDI Elektronika https://www.motocdi.com/ |
|
DR125 s - brak ładowania https://www.motocdi.com/dr125-s-t600.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | mrjp [ sobota, 4 cze 2016, 15:00 ] |
Tytuł: | DR125 s - brak ładowania |
Marka :Suzuki Model r125 Rocznik Typ : ENDURO soft Opis problemu: brak ładowania Witam w kolejnym pocie. Jestem właścicielem motoru suzuki DR 125 S (SF43b). W motorze padło ładowanie, zamiast 14 voltów na akumulatorze jest mniej, a podczas jazdy z rozładowaniem akumulatora gasną światła. Zapłon dokonywany jest odrębnym układem, toteż motor normalnie jeździ. Układ składa się z modułu CDI, cewki zapłonowej, regulatora napięcia, impulsatora, oraz statora z kołem magnesowym. Tutaj schemat: http://obrazki.elektroda.pl/8464521700_1463580331.jpg Tutaj drugi http://obrazki.elektroda.pl/6070883500_1464432351.jpg Jak widać z zespołu statora wychodzi 8 kabli, w tym 2 od impulsatora i trzy żółte (ładowanie?) jest jeszcze jedna wtyczka z dwoma stykami i jeden samodzielny kabelek ze złączem bananowym (masa). Stator zbudowany jest z 11 cewek (dwóch większych zakładam, że zasilających moduł oraz dziewięciu mniejszych zakładam do ładowania) http://obrazki.elektroda.pl/7491284700_1463580953.jpg tutaj zdjęcie poglądowe Sprawdziłem regulator napięcia wedle instrukcji Haynsa - wszystko wydaje się okej. Sprawdziłem stator i magneto - okazało się, że jeden z żółtych kabli podaje 3v zamiast 50v do regulatora napięcia. Ściągnąłem koło magnesowe, wyciągnąłem stator (ścigacz lewy gwint M27). Przystawiając miernik do obręczy statora i żółtych kabli obwód się zamyka, co znaczy, że jest między cewkami a obręczą statora i w konsekwencji masą jest zwarcie, co chyba nie powinno mieć miejsca. Wysłałem stator do przezwojenia do AutoElektro w Sosnowcu. Odpowiedzieli, że nie przewiną, ponieważ padnięta jest także cewka wysokiego napięcia (która to?) - nie pokazuje żadnej oporności. Ona nawinięta jest cieńkim drutem co powoduje znaczny nakład pracy dla zakładu i brak możliwości gwarancji, stąd odmowa. Dostanie części zamiennej jest niezwykle trudne. Mam w związku z tym następujące pytania: - czy jest w ramach rozsądku możliwe samodzielne przewinięcie statora? - jak dokładnie zdiagnozować usterkę? - które cewki za co odpowiadają? - czy jest możliwe przerobienie statora do motoru kingway chopper 200 - zgadzają się na wszelkie wymiary i otwory, nie zgadza się się ilość kabli - jak to zrobić, ewentualnie kto mógłby się tym zająć? http://obrazki.elektroda.pl/7155186400_1463580869.jpg Dostałem w międzyczasie ten z kingwaya - chcę go dopasowywać do swojego moto. Wymiary się zgadzają. Niestety czekam na kolejny egzemplarz, ponieważ ten który otrzymałem został źle nawinięty - jeden z fragmentów nawoju zamiast na karkasie to jest pod nim i w zasadzie stator nadaje się na śmietnik. W tym statorze, który chce dopasowywać kabel oznaczony na schemacie jako Pink jest dołączony do obręczy statora i w konsekwencji masy. W dodatku między Pink a Br jest 220 ohm, a powinno być 146. Jest jakaś możliwość, żeby zmniejszyć opór do wartości z książki serwisowej, czyli tych 146ohm i czy w ogóle jest to konieczne? Czy odlutowanie przewodu Pink od obręczy statora zmniejszy opór układu czy zwiększy, bądź nie będzie miało wpływu? Czy może wystarczy odwinąć nieco uzwojenia, skrócić je i ponownie przylutować? Z obu cewek, czy z jednej? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |