Moto CDI Elektronika
https://www.motocdi.com/

Zapłon Selettra P 3356 spalona cewka
https://www.motocdi.com/zaplon-selettra-p-3356-spalona-cewka-t509.html
Strona 1 z 2

Autor:  miskofff [ piątek, 30 sty 2015, 16:14 ]
Tytuł:  Zapłon Selettra P 3356 spalona cewka

Marka : Gilera
Model : runner
Rocznik : 2003
Typ : Skuter
Opis problemu: Witam, mam następujący problem, posiadam zapłon Selettra P 3356 (czerwony). Dostałem go wraz ze spaloną cewką, nie wiem jakiego typu to zapłon ale ma na wyjściu ze statora 2 kabelki z cewki. Obrazek Tak wygląda cały zapłon, ogólnie mam problem z dobraniem modułu. Oryginalny cewkomoduł kosztuje około 350zł, przekracza to mój budżet. Zdołałem nieco rozłożyć stary moduł ale nie znam kilku czesci bo wszystko było zalane bardzo twardą żywicą, a ja rozbijałem to mechanicznie. Wiem, że był tam tranzystor CQ706 ( chyba tranzystor), jest kilka rezystorów i kondensatorów. Nie mogę znaleźć nigdzie schematu w jaki sposób mógłbym zbudować dany moduł. Nie potrafię dodawać zdjęć, mam nadzieje, że nie bedziecie mi mieli tego za złe.

Pozdrawiam Jędrzej

Autor:  krokodyl [ piątek, 30 sty 2015, 21:11 ]
Tytuł:  Re: Zapłon Selettra P 3356 spalona cewka

Witam to nie jest cewka jest to zintegrowany z cewką wysokiego napięcia zapłon CDI typu Magnet --to w kanciastej czerwonej skrzyneczce -

Autor:  miskofff [ piątek, 30 sty 2015, 21:32 ]
Tytuł:  Re: Zapłon Selettra P 3356 spalona cewka

Tak, tak dokładnie. Nie wiedziałem jak to napisać, czy ten zapłon CDI typu magnet da się samemu skonstruować ?

Autor:  krokodyl [ piątek, 30 sty 2015, 21:47 ]
Tytuł:  Re: Zapłon Selettra P 3356 spalona cewka

niby można ale to zależy od doświadczenia ... jest tak ,że niektóre schematy CDI Magnet pracują bezproblemowo (jest ich kilka odmian ) u Ciebie jest magneto wewnątrz czyli preferuje pracę przy większych obrotach -- należy dopasować cewkę WN i CDI === domyślam się ,że nie posiadasz miernika indukcyjości

Autor:  miskofff [ piątek, 30 sty 2015, 21:56 ]
Tytuł:  Re: Zapłon Selettra P 3356 spalona cewka

Niestety nie posiadam owego miernika. Da się w jakiś sposób dopasować bez niego ? :)

--Dodano piątek, 30 sty 2015, 22:00 --

1391
Narazie udało mi się tyle ustalić ze starej płytki, wiele elementów mam połamanych itp. Rezystory mogę w jakiś sposób ustalić. Zastanawiają mnie 2 elementy, które widzę 1 raz na oczy. Za chwile postaram sie dodac ich zdjęcia.

Autor:  krokodyl [ piątek, 30 sty 2015, 22:02 ]
Tytuł:  Re: Zapłon Selettra P 3356 spalona cewka

tak ale najprościej nie buduj sam użyj zbudowane sprawdzone działające /// chyba ,że jesteś typem majsterkowicza i posiadasz podstawowe doświadczenia upór ...i czerpiesz satysfakcję z własnoręcznie wykonanych konstrukcji to tak !!!! jesteś mile widziany :) -- jeśli jednak jesteś posiadaczem lub naprawiasz komuś i chcesz odpalić w najprostszy skuteczny sposób to nie trać czasu i użyj już zbudowane CDI ....

Autor:  miskofff [ piątek, 30 sty 2015, 22:07 ]
Tytuł:  Re: Zapłon Selettra P 3356 spalona cewka

Nie naprawiam komuś, robię dla siebie. Lubię się w to bawić i zdecydowanie jestem typem majsterkowicza. Trochę nie rozumiem idei działania tego typu zapłonu, mało znalazłem o tym w googlach. Prosiłbym o pomoc, bo chciałbym zacząć działać a nie wiem jak :D
1395139413931392
otóż to są te elementy, jeden niestety rozłupałem na pół (niebieski). Nie wiem co to ani do czego służy. Domyśliłem się jedynie, że ten wiekszy moze byc kondensatorem.

--Dodano piątek, 30 sty 2015, 22:50 --

Z tego co przed chwilą patrzyłem to nie jestem w stanie odczytać nominałów z żadnej diody, nie wiem czy to prostownicza czy zener czy cos innego. Po prostu napsy przykleiły się do żywicy i odeszły. Jestem zmuszony kombinować cos z innym modułem i dopasować cewkę. Czy masz jakieś schematy, które by się do tego nadawały? Bo tak jak wczesniej pisałem nie ogarniam zupełnie działania tego zapłonu.

Autor:  krokodyl [ sobota, 31 sty 2015, 16:49 ]
Tytuł:  Re: Zapłon Selettra P 3356 spalona cewka

http://zaplon.pl.tl/CDI-MAGNET.htm tutaj jest opis działania

Autor:  miskofff [ sobota, 31 sty 2015, 17:22 ]
Tytuł:  Re: Zapłon Selettra P 3356 spalona cewka

Udało mi się to wczoraj odnaleźć, a czy masz może jakiś działający schemat modułu? Bo ogólnie nic normalnego nie mogę znaleźć, a mam zbyt wiele niewiadomych by złożyć coś z tego zepsutego. Przepraszam, że Ciebie męczę, ale nie znam innej osoby, która jest w stanie mi pomoc.

Pozdrawiam Jędrzej

--Dodano sobota, 31 sty 2015, 17:36 --

Udało mi się znaleźć schemat modułu do DT 80.
Obrazek
Czy coś takiego może działać ? Z tego co widzę to nie ma wyprzedzenia zapłonu, da się coś takiego dorobić ? :D

Autor:  krokodyl [ sobota, 31 sty 2015, 17:36 ]
Tytuł:  Re: Zapłon Selettra P 3356 spalona cewka

Obrazek
Obrazek
Obrazek

powinny działać .. ten ,jaki zamieściłeś to CDI z impulsatorem ... nie ten typ zapłonu !

Autor:  miskofff [ sobota, 31 sty 2015, 17:52 ]
Tytuł:  Re: Zapłon Selettra P 3356 spalona cewka

W takim razie spróbuje któregoś zmontować, a one mają stałe wyprzedzenie zapłonu ? Da się w jakiś sposób skonstruować cyfrowe wyprzedzenie?

Autor:  krokodyl [ sobota, 31 sty 2015, 18:32 ]
Tytuł:  Re: Zapłon Selettra P 3356 spalona cewka

wszystko się da ... w czym to pracuje co to za silnik? kwestia czy będziesz w stanie to zrobić//

Autor:  miskofff [ sobota, 31 sty 2015, 20:19 ]
Tytuł:  Re: Zapłon Selettra P 3356 spalona cewka

Dokładniej jest to skuter, tylko dość mocno tuningowany. Moc jaką powinien osiagać to 19-21km. Myślę, że dam rade. Cyfrowych projektów nigdy robiłem, ewentualnie programowałem na arduino czy czyms takim. Wracając do doświadczenia, trochę układów już uruchomiłem. Nie boje sie wyzwać, mam 2 wujków elektroników którzy są w stanie zawsze mi pomoc, niestety na zapłonach i modułach średnio się znają.

--Dodano sobota, 31 sty 2015, 21:35 --

Może powiem coś więcej co do statora, ma on 120 ohm, cewka jest nawinięta dość cienkim drutem. Nie jestem w stanie sprawidzić jej średnicy.
Obrazek
Co do tego schematu, ma on jedno wejście IN a mój stator ma normalnie 2 wyjścia z cewki. Nie wiem kompletnie jak to miałbym podłączyć.
Obrazek
W tym schemacie wydaje mi się ze stator powinienem podłączyć, tam gdzie jest г1 ale nie jestem pewien.
Obrazek
W tym dokladnie napisane jest gdzie ma być podlączony alternator i wszystko jest dla mnie zrozumiałe.


Teraz chodzi o to, że chciałbym ewentualnie dorobić wyprzedzenie zapłonu, które będzie zmieniało się w zależności od obrotów. Czy jest Pan w stanie mi w tym pomoc?
Przepraszam za zauważalne braki w mojej wiedzy, niestety wiem, że nie poradzę sobie sam. Dziękuję wam z góry za pomoc.

Pozdrawiam Jędrzej

--Dodano niedziela, 1 lut 2015, 17:23 --

Jest ktoś w stanie mi pomoc ?

Autor:  krokodyl [ wtorek, 3 lut 2015, 15:21 ]
Tytuł:  Re: Zapłon Selettra P 3356 spalona cewka

w czym pomóc ? Chcesz budować tanio nie posiadając wiedzy bolida F1... no sorry nie zapytasz czy te ,których schematy dostałeś mają wyprzedzacz ... chyba coś chcesz wymusić :)

Autor:  miskofff [ wtorek, 3 lut 2015, 16:31 ]
Tytuł:  Re: Zapłon Selettra P 3356 spalona cewka

Z tego co patrzyłem to nie ma wyprzedzenia, ( ma stałe tyle ile nastawię na statorze). Narazie mi to wystarczy spróbuje to zmontować, mam nawet takie radzieckie diody. Na razie dziękuję, odezwe sie jak zbuduje :)

--Dodano sobota, 7 lut 2015, 22:26 --

Niestety KN102B w Polsce jest nie do dostania, podobnie jak SA7.0A. Tego zenera się już nie produkuje. Macie może jakieś inne schematy modułu, który mógłbym zmontować ? :)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/