Zapraszamy na nową odsłonę forum

Prosimy nie zakładać nowych wątków ani nie odpowiadać na istniejące
gdyż dotychczasowa wersja zostanie zlikwidowana.

Wejdź na nowe forum

Strefa czasowa: UTC [ DST ]



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: piątek, 16 sty 2015, 14:06 
Użytkownik 20%
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 sty 2015, 13:49
Punkty: 55.00

Posty: 17
Lokalizacja: Nysa
Online: 1d 11h 4m 41s
Pojazd: TA600V
Witam,
Dlugo czytalem i to forum i zaplon formum, ale nie znalazlem wytlumaczenia czym roznią sie moduły zapłonowe chińskie (tanie chinczyki cdi dc) od modułów cdi dc montowanych np w moim Transalpie.
Wiem, że w TA w modułach dc jest przetwornica. Ale czy w tanich chinczykach jej nie ma? Jeśli nie ma to czym różnią się od modułów cdi ac?
Pytam- bo kupiłem właśnie takiego taniego chinczyka i nie działa po podłączeniu do aku.


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 17 sty 2015, 13:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 19 lut 2012, 23:06
Punkty: 4,928.00

Posty: 821
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Flaga: Poland
Pochwały: 1
Online: 131d 9h 8m 38s
Pojazd: *
Są moduły chińczyka DC za 25zł ale tam nie ma mapy zapłonu a w TA jest. Także albo w ogóle nie odpalisz albo odpalisz i korbę zastukasz od za dużego kąta wyprzedzenia na wolnych obrotach. Kupiłeś na pewno DC i schemat podłączenia był dobry? Bo jak kupiłeś AC i podłączyłeś do aku to się nie dziw że nie ma iskry :D


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 19 sty 2015, 07:56 
Użytkownik 20%
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 sty 2015, 13:49
Punkty: 55.00

Posty: 17
Lokalizacja: Nysa
Online: 1d 11h 4m 41s
Pojazd: TA600V
No właśnie Dawid :)
Przejrzalem alle i okazuje się, że to jednak chyba sprzedal mi cdi ac.
To taki modul:
Obrazek (dlaczego nie widac grafiki???
https://plus.google.com/photos/102038256720421071372/albums/6019306065535605041/6105940482918116994?pid=6105940482918116994&oid=102038256720421071372
Mam w planie zrobić stanowisko testowe - wtedy przetestuje ten modul jako ac.

pozdro
MirekH


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 19 sty 2015, 14:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 19 lut 2012, 23:06
Punkty: 4,928.00

Posty: 821
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Flaga: Poland
Pochwały: 1
Online: 131d 9h 8m 38s
Pojazd: *
Tam jak już mu podpiąłeś napięcie stałe to możliwe że się upalił tyrystor i nie potestujesz nic już.


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 21 sty 2015, 07:57 
Użytkownik 20%
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 sty 2015, 13:49
Punkty: 55.00

Posty: 17
Lokalizacja: Nysa
Online: 1d 11h 4m 41s
Pojazd: TA600V
No i tu pytanie teoretyczne: dlaczego?
Przeciez w AC na ten pin zasilania idzie sinus z cewki zasilajacej ponad 12V. Więc dlaczego stałe 12V może uszkodzić tyrystor?


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 21 sty 2015, 14:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 19 lut 2012, 23:06
Punkty: 4,928.00

Posty: 821
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Flaga: Poland
Pochwały: 1
Online: 131d 9h 8m 38s
Pojazd: *
Bo tyrystor nie jest do stosowania przy prądzie stałym. Poza tym prąd cewki zasilającej AC cdi liczony jest w mili amperach a z akumulatora możesz na zwarciu podać ponad kilkanaście amper.


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
UNITI | Fixed by
.