Moto CDI Elektronika
https://www.motocdi.com/

Jincheng Knight JC100-7 Brak Iskry
https://www.motocdi.com/jincheng-knight-jc100-7-brak-iskry-t505.html
Strona 1 z 1

Autor:  corad92 [ czwartek, 8 sty 2015, 14:46 ]
Tytuł:  Jincheng Knight JC100-7 Brak Iskry

Marka : Jincheng Knight
Model : JC100-7
Rocznik : 1997
Typ : Chopper
Opis problemu:
Witam. Problem jak w tytule.

SCHEMAT INSTALACJI MOTOCYKLA:
https://drive.google.com/file/d/0ByBmsF ... sp=sharing

Co sprawdzałem:
1. Przy zetknięciu kabla wychodzącego z iskrownika (czerwono-żółty ze schematu) z masą, iskrzy.
2. Kabel od Impulsatora (czerwono biały ze schematu) przy pomiarze multimetrem wskazuje: 119,5 OM (multimetr ustawiony na 200 OM)
Dodam, że podmieniłem Impulsator, bo poprzedni nie wykazuje żadnego oporu przy pomiarach multimetrem w sposób jak w/w.

PYTANIA:
1.Jak sprawdzić czy impulsator podaje impuls do modułu?
Boję się, że może być niewłaściwy odstęp impulsatora od wypustu w kole przez co może nie dawać impulsu.
2. Jak sprawdzić moduł CDI 5pin? Choć podejrzewam, że na 99% sprawny.
3. Jak sprawdzić cewkę zapłonową - ile powinny wykazywać wartości?
Odrzucam raczej cewkę, bo mam jedną zapasową i również nie ma iskry. Ale zawsze lepiej sprawdzić.

Autor:  Dawid [ czwartek, 8 sty 2015, 16:28 ]
Tytuł:  Re: Jincheng Knight JC100-7 Brak Iskry

Impulsator możesz zmierzyć do tych 2 kabli co z niego wychodzą podłącz miernik na pomiar AC 2V i powinno się pokazać koło 200 500mv. Odstęp impulsatora ustaw jak najmniejszy możliwy. Cewka To zależy ale na pierwotnym około 0,3-1ohm a na wtórnym od 4k do 10k (różne rodzaje cewek CDI takie mają). Modułu inaczej nie sprawdzisz jak wpinając w instalacje bez specjalistycznych przyrządów.

Autor:  corad92 [ czwartek, 8 sty 2015, 17:00 ]
Tytuł:  Re: Jincheng Knight JC100-7 Brak Iskry

Dzięki za odpowiedź. Oto wyniki:
1. Przy pomiarze Impulsatora w ustawieniu 2V tj. przytknięciu do przewodu wychodzącego do modułu i do masy motocykla i kopnięciu startera wynik to .026V (podaję dokładnie tak jak na multimetrze)
A powiedzcie, czy impulsator powinien ciągle wskazywać opór, czy tylko przy zetknięciu z wypustem koła?

2. Zmierzyłem też napięcie wychodzące z modułu na cewkę tj. i przy ustawieniu multimetra na 2V wynik jest taki sam jak pomiaru Impulsatora tj. .026V przy kopnięciu - czyli moduł wydaje się być sprawny bo podaje napięcie na cewkę, a multimetr widocznie jest za wolny i nie pokazuje szczytowej wartości.

--Dodano sobota, 10 sty 2015, 08:44 --

PROBLEM ROZWIĄZANY

Impulsator jest sprawny. Sprawdziłem go kręcąc kluczem koło z wypustem, przy podłączonym mierniku na ustawieniu 200 OM (miernik podłączony od wyjścia impulsatora do modułu - przewód czerw-biały- i do masy motocykla). W jednym punkcie oporność drastycznie spada co świadczy, ze impulsator podaje impuls.

Winnym okazał się przetarty kabelek dochodzący do kostki modułu - (w moim modelu biało-czarny), który poprzez zmasowanie odcina pracę modułu. Jest to przewód ściśle zsynchronizowany ze stacyjką oraz z wyłącznikiem silnika w manetce. Krótko, jak jest masa na tym przewodzie to moduł jest rozłączony, a gdy tej masy nie ma podaje prąd na cewkę z fajką. U mnie był spiety do ramy opaskami i przetarty w jednym miejscu, przez co ciągle stykał z masą.

DLA POTOMNYCH:
Jeżeli masz wszystkie elementy zapłonu sprawne należy sprawdzić odciać czarno-biały kabelek odchodzący od kostki modułu i sprawdzić czy nie będzie iskry. Winowajcą może być też również w jinchengu wyłacznik silnika w prawej manetce. Pamiętajcie, że ten wyłącznik działa odwrotnie niż niektórym się wydaje!!! Jak ma podawać iskrę to ma nie być przejścia masy. Krótko jak rozwalisz ten przełacznik kable mają być rozłączone a nie skręcone ze sobą bo poda wtedy masę na moduł (na ten kabelek czarno-biały w kostce modułu) i iskry nie będzie !!!

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/