Moto CDI Elektronika
https://www.motocdi.com/

PROGCDI - Kąty wyprzedzenia zapłonu KTM SX 125
https://www.motocdi.com/progcdi-katy-wyprzedzenia-zaplonu-ktm-sx-125-t504.html
Strona 1 z 1

Autor:  Dainese [ wtorek, 23 gru 2014, 21:19 ]
Tytuł:  PROGCDI - Kąty wyprzedzenia zapłonu KTM SX 125

KTM
SX 125
2005
CROSS

Witam Panowie. Z powodu braku mozliwości dostępu do oryginalnego modułu zapłonowego zdecydowałem się w końcu na moduł PROGCDI w wersji PLUS. Sam w sobie moduł jest godny polecenia ze względu na masę możliwości jednak mam problem z ustawieniem kątów wyprzedzenia zapłonu w całym pasmie obrotów. Czy posiada ktoś z Was mapę kątów zapłonu bądź chociaż wiedzę by pomóc je ustawić?? Do tej pory regulacje przeprowadzałem metodą prób i błędów na tzw. słuch i wrażenia z jazdy jednak tu nie rozwija w pełni mocy a tu z kolei przerywa. Próbowałem z mapami od hondy cr 125, husqvarny cr 125 i kawasaki kx 125 znalezionych w sieci, jednak nijak ma się to do tej jaka wymagana jest w tym silniku. Jeśli to pomocne to posiadam obrotomierz i jestem w stanie sprawdzać w jakich partiach obrotów kąt wyprzedzenia jest prawidłowy. Nie proszę o gotowca tylko nakierowanie na właściwe regulacje, resztę zrobię sam metodą prób i błędów. Pozdrawiam

Autor:  Dawid [ wtorek, 23 gru 2014, 21:40 ]
Tytuł:  Re: PROGCDI - Kąty wyprzedzenia zapłonu KTM SX 125

Wstaw te mapy znalezione w sieci. Posiadasz stroboskop? Jeżeli to Prgocdi działa to nie będzie problemu to ustawić. Podaj jeszcze dane z serwisówki Twojego KTM;a.

Autor:  Dainese [ środa, 24 gru 2014, 09:49 ]
Tytuł:  Re: PROGCDI - Kąty wyprzedzenia zapłonu KTM SX 125

Tutaj zamieszczam te mapy zapłonu z sieci :
138813871386

Żadna z tych map nie działała dobrze po przekroczeniu 4,5 tyś obrotów. Lampę stroboskopową mogę załatwić. Interesuje mnie jak w tym silniku przebiega linia narastania wyprzedzenia kątów. Same kąty nie są na tyle problemem, które "z grubsza" można ustawić o ile właśnie przebieg krzywej. Dane z manuala to 1.4mm (16.5*) BTDC

Autor:  Dawid [ środa, 24 gru 2014, 14:52 ]
Tytuł:  Re: PROGCDI - Kąty wyprzedzenia zapłonu KTM SX 125

Zacznij od załatwienia stroboskopu , wydrukuj sobie kątomierz i znajdź ten pkt 16* narysuj kreskę na magnecie i karterze. W tym cdi ustaw 16* w całym zakresie obrotów i sprawdź czy się pokrywają znaki. Od tego trzeba zacząć czy to w ogóle dobrze działa. Potem można ustawiać mapy jak z tych CR 125 oczywiście na początku z niższymi wartościami kątów aby uniknąć spalania detonacyjnego.( dla KTM'a masz max wartość 16* i niech spada dajmy do 10). Oczywiście pierwsze sprawdź czy ten prog cdi działa normalnie tzn trzyma te kąty co ustawisz.

Autor:  Dainese [ sobota, 27 gru 2014, 15:30 ]
Tytuł:  Re: PROGCDI - Kąty wyprzedzenia zapłonu KTM SX 125

Cześć po przerwie. Wczoraj sprawdziłem znaki lampą i rzeczywiście moduł trzyma zadany kąt, jest sprawny. Teraz pytanie jak powinna przebiegać krzywa opierając się o pewne usłyszane zasady ? Doczytałem się w w sieci że niższy kąt do powiedzmy 1.5tyś rpm ułatwia rozruch silnika. Doczytałem się tez że kąt wyprzedzenia powinien opadać po przebiciu się przez przykładowe 6-7 tyś rpm do wartości bliskiej zera. Czy macie jakieś podpowiedzi w wykonaniu pierwszego zarysu mapy ?

Autor:  Dawid [ sobota, 27 gru 2014, 19:05 ]
Tytuł:  Re: PROGCDI - Kąty wyprzedzenia zapłonu KTM SX 125

OD 0 do 3000 ustaw z 5* od 3000 do 8000 te 16 a potem niech opada płynnie do 5* przy 13000 i powinno być ok.

Autor:  Dainese [ wtorek, 13 sty 2015, 12:08 ]
Tytuł:  Re: PROGCDI - Kąty wyprzedzenia zapłonu KTM SX 125

Mapa metodą prób i błędów ustawiona w całości, dzięki. temat do zamknięcia.

Autor:  007 [ piątek, 16 sty 2015, 14:28 ]
Tytuł:  Re: PROGCDI - Kąty wyprzedzenia zapłonu KTM SX 125

Może zanim mod zamknie temat to podaj wartosci jakie ustawiłeś dla potomnych...

Autor:  Sebek [ czwartek, 26 lut 2015, 21:04 ]
Tytuł:  Re: PROGCDI - Kąty wyprzedzenia zapłonu KTM SX 125

I tak to właśnie bywa , pierw help me , Dawid pomaga , aaa a na końcu temat do zamknięcia ... ehh zero szacunku

Autor:  BKK [ sobota, 18 kwi 2015, 14:23 ]
Tytuł:  Re: PROGCDI - Kąty wyprzedzenia zapłonu KTM SX 125

Witam.
Mnie też dopadł problem z tym motocyklem. Padł kokusan, ktoś go rozorał, więc nawet nie ma co ratować. Więc progcdi pozostaje w zasadzie jedyną rozsądną alternatywą (są wprawdzie dostępne inne moduły, ale z cenami sięgającymi 280€ lub 550$ wydają się być poza zasięgiem).
Prośba do Dainese o podanie map.
I sprawa podłączenia. moduł ten wymaga zasilania DC. niestety motocykl, który naprawiam ma wszystko prócz zasilania zapłonu wywalone, gdyż służy jedynie do skakania po górkach, więc został ogołocony ze wszystkiego, co zbędne. Czy uda się to zasilić bez baterii? Mój pomysł, to wykorzystanie zasilanie świateł z magneta, prostownika i kilku kondensatorów, które zgromadzą energię do zasilania. Ma to szanse ruszyć?

--Dodano poniedziałek, 27 kwi 2015, 11:40 --

Dainese, byłeś tu 19 kwietnia. Więc na pewno widziałeś i posty w tym wątku po Twojej ostatniej wypowiedzi i czytałeś PW. Podzielisz się doświadczeniami, czy raczej zachowasz dla siebie?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/