Moto CDI Elektronika https://www.motocdi.com/ |
|
Honda Xl500S bardzo słaba iskra https://www.motocdi.com/honda-xl500s-bardzo-slaba-iskra-t376.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | walen [ środa, 18 wrz 2013, 14:43 ] |
Tytuł: | Honda Xl500S bardzo słaba iskra |
Marka : Honda Model : Xl500s Rocznik : 1981 Typ : Enduro Opis problemu: Honda ma bardzo słabą iskrę i tylko na samym przewodzie. Z fajką i świecą już brak. Instalacja 6V Dzień dobry, Pozwolę sobie poprosić Was o pomoc. Na początku schemat CDI Pozostałe zdjęcia: Nie ukrywam, jestem "zielony" jeśli chodzi o prądy. Poczytałem trochę forum i pomierzyłem conieco Moto to zabytek, przyspieszenie zapłonu realizowane jest odśrodkowo na impulsatorze. Wyszło mniej więcej tak: Impulsator - rezystancja 30 Ohm (w serwisówce dopuszczalny przedział to 20-60 Ohm) Impulsator - napięcie podczas "kopania" zmierzone tanim chińskim miernikiem to okoł 0.2V (ale chyba jest sprawny, skoro słaba iskra na kablu się pojawia) Cewka WN - Uzwojenie pierwotne 1,1 Ohm, wtórne 11kOhm (serwisówka podaje 0,2-0,8 Ohm, 8-15 kOhm) Napięcie cewki zasilającej CDI podczas "kopania" to około 15-20V, przy bardzo mocnym "kopnięciu" skacze do około 35V I teraz coś co wydaje mi się dziwne, rezystancja cewki zasilającej CDI mierzona między kablem (numer 2 zaznaczony na drugim zdjęciu) a masą to około 700Ohm. Ta sama wartość się pojawia, jak zmierzę oporność pomiędzy numerem 1 na zdjęciu a numerem 2 na zdjęciu. Tak na logikę wychodzi, że ta rezystancja, to tylko rezystancja przewodu, tylko dla czego taka duża? Jak zmierzą rezystancje na cewce pomiędzy punktem 1 a masą, to wychodzi zaledwie 1.1Ohm. Czy to oznacza uszkodzoną cewkę zasilającą? Dzięki za pomoc. PS. Podmieniłem też moduł CDI na jakiegoś chińczyka i iskra bez zmian, podmieniłem też cewkę i podobnie. |
Autor: | StiV1995 [ środa, 18 wrz 2013, 17:12 ] |
Tytuł: | Re: Honda Xl500S bardzo słaba iskra |
W moim przypadku cewka zasilająca dawała też do 35V i iskry nie było wcale. Moim zdaniem cewka jest do przewinięcia/wymiany. |
Autor: | krokodyl [ środa, 18 wrz 2013, 21:43 ] |
Tytuł: | Re: Honda Xl500S bardzo słaba iskra |
Witam wygląda na uszkodzoną cewkę zasilającą CDI .. dla pewności jeszcze podłącz miernik i w czasie pomiaru stukaj w cewkę czymś nie metalowym obserwuj czy nie pojawiają się gwałtowne zmiany pomiaru ... możliwe ,że tylko gdzieś na miejscu lutowania jest słabe połączenie ---cewkę sam przewiniesz |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |