Moto CDI Elektronika
https://www.motocdi.com/

Cagiva E 900 jeden moduł uszkodzony drugiego brak
https://www.motocdi.com/cagiva-e-900-jeden-modul-uszkodzony-drugiego-brak-t356-30.html
Strona 3 z 3

Autor:  Dawid [ piątek, 30 sie 2013, 15:24 ]
Tytuł:  Re: Cagiva E 900 jeden moduł uszkodzony drugiego brak

Weź kup impulsator od chińczyka 2 kablowy i złóż to na stole i testuj moduły.

Autor:  bedfek [ piątek, 30 sie 2013, 19:32 ]
Tytuł:  Re: Cagiva E 900 jeden moduł uszkodzony drugiego brak

Tak też jutro zrobię, dzięki za radę a tymczasem zrobiłem fotkę koła zapłonowego i nakreśliłem linie od środka do ważniejszych punktów. Niestety, które jest co to nie mam pojęcia., jak ktoś pomoże to rozszyfrować to poprawię na rysunku i wstawię do galerii na przyszłość.
1083

Autor:  krokodyl [ piątek, 30 sie 2013, 21:06 ]
Tytuł:  Re: Cagiva E 900 jeden moduł uszkodzony drugiego brak

nie ma co szyfrować to nawiercenia wyważali koło -----na dole 2 czujniki i na kole są na znaczniki długie paski to trzeba pomierzyć ... początek i koniec względem GMP i jak to się ma do czujnika --- impuls wytwarzany jest na początku i na końcu znacznika więc te punkty nas interesują zaznaczony czerwony trójkąt ten kąt nas interesuje to jest zakres pracy przyspieszacza w oryginalnym zapłonie

Autor:  bedfek [ sobota, 31 sie 2013, 07:10 ]
Tytuł:  Re: Cagiva E 900 jeden moduł uszkodzony drugiego brak

No i właśnie zgłupiałem, bo tu jest inaczej. Znaczników innych niż te nawiercenia nie ma, nawiercenia są w miarę symetryczne i dokładnie na taką samą głębokość (około 1mm ciut mało na wyważanie przy takiej średnicy otworu) a na dodatek wszystkie mają zakroploną czarną farbę wewnątrz.
Co więcej w deklu jest okienko przez które się na te kropki sprawdza poprawność ustawienia zapłonu.

108610851084

Autor:  Dawid [ sobota, 31 sie 2013, 08:58 ]
Tytuł:  Re: Cagiva E 900 jeden moduł uszkodzony drugiego brak

Masz wypust na magnecie obok impulsatora na zdjęciu.... to co na czerwono zaznaczyłes.

Autor:  bedfek [ sobota, 31 sie 2013, 09:18 ]
Tytuł:  Re: Cagiva E 900 jeden moduł uszkodzony drugiego brak

Tak, ale kąt mam zmierzyć pomiędzy czym a czym. Trochę za dużo tych znaczników

Autor:  Dawid [ sobota, 31 sie 2013, 10:17 ]
Tytuł:  Re: Cagiva E 900 jeden moduł uszkodzony drugiego brak

drukujesz sobie kątomierz z działu download. Tutaj masz opisaną procedurę tm-racing-450-smx-awaria-zaplonu-t293-15.html?hilit=tm%20450#p2005 jeden czujnik jest dla 1 gara 2gi dla 2giego.

Autor:  bedfek [ czwartek, 5 wrz 2013, 16:49 ]
Tytuł:  Re: Cagiva E 900 jeden moduł uszkodzony drugiego brak

Przyszedł dzisiaj impulsator dwu przewodowy od skutera, podłączyłem i niestety na przewodach cały czas jest zasilanie cewki (na logikę powinna być tam masa i to chyba podawana w czasie zapłonu). Wzbudzanie impulsatora nic nie powoduje. Takie zachowanie mam na module od motocykla i obu które zakupiłem :|

Autor:  Dawid [ czwartek, 5 wrz 2013, 16:54 ]
Tytuł:  Re: Cagiva E 900 jeden moduł uszkodzony drugiego brak

Można jeszcze spróbować wyjąc impulsator z motocykla i przetestować. Jak nie pojawi się iskra to na 99% uszkodzone.

Autor:  bedfek [ czwartek, 5 wrz 2013, 17:25 ]
Tytuł:  Re: Cagiva E 900 jeden moduł uszkodzony drugiego brak

Jak podpinałem miernik ustawiony na mvolty pod kable impulsatorów to oba dawały impulsy

Autor:  Dawid [ czwartek, 5 wrz 2013, 19:10 ]
Tytuł:  Re: Cagiva E 900 jeden moduł uszkodzony drugiego brak

W module może być tak że jak czujnik ma inną rezystancję to nie odpali , ale mała szansa... Jak sprawdzałeś czy daję iskrę to zmasowałeś świece z masą? Sprawdź poprawność połączeń na stole jak robisz bo wystarczy że brakuje jednej masy i nie będzie iskry.

Autor:  bedfek [ czwartek, 5 wrz 2013, 22:24 ]
Tytuł:  Re: Cagiva E 900 jeden moduł uszkodzony drugiego brak

tak, zmasowałem masę modułu z masą świecy i akumulatorem(-), podłączyłem zasilanie pod cewkę i moduł oraz waliłem śrubokrętem w podpiętą cewkę impulsatora i nic... :(

Tak naprawdę to mała szansa że to dobre, bo wg instrukcji serwisowej jest do kitu. Wg testu sprawności elektrycznej modułów wszystkie trzy moduły są do bani. Najgorsze, że facet który sprzedał mi używane moduły się zaklina, że były sprawne...

--Dodano sobota, 7 wrz 2013, 20:06 --

Proszę o pomoc w ustaleniu kątów zapłonu, walczę już dobre dwie godziny i nijak się nie mogę połapać, albo coś nie tak z motorem albo ze mną.
Załączam fotografie GMP obu cylindrów.
10881087

--Dodano sobota, 7 wrz 2013, 22:32 --

Dokładnie rozrysowałem:

1089

--Dodano niedziela, 8 wrz 2013, 08:34 --

Zakładam, że te kropki mają sens, zwłaszcza że używamy ich do sprawdzenia zapłonu i ustawiania impulsatorów jak pokazuje instrukcja.
GMP w granicy 6 stopni jest martwe(niestety pod dużym kątem się można dostać do tłoka a to trochę utrudnia pomiar).
Według mojego rozumowania to to GMP jest tuż za kamieniem na znaku co daje razem kąt wyprzedzenia 43 stopnie.
Mam nadzieję, że dobrze wykombinowałem.

--Dodano wtorek, 22 paź 2013, 12:17 --

Czy muszę szukać pomocy w innym miejscu?

Strona 3 z 3 Strefa czasowa: UTC [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/