Moto CDI Elektronika
https://www.motocdi.com/

Brak iskry w czterocylindrowcu 4t
https://www.motocdi.com/brak-iskry-w-czterocylindrowcu-4t-t339.html
Strona 1 z 1

Autor:  xepher [ czwartek, 18 lip 2013, 18:06 ]
Tytuł:  Brak iskry w czterocylindrowcu 4t

Marka :Suzuki
Model :Gsx 550 EF (kanadyjka)
Rocznik :1988
Typ :Motocykl
Przepraszam że tak z grubej rury od razu.
Wszedłem w posiadanie starej Zuzi; wyjąłem ją z kontenera jadącego do huty; i niestety mam duży problem. Układ zapłonowy nie działa. Po długich wywodach na inny forum doszliśmy do wniosku że na sto procent padł jeden impulsator (były dwa). Niestety części do mojej maszynki nie są już dostępne więc mam do Szacownych Forumowiczów ogromną prośbę o pomoc.
1. Czy jest możliwość podmiany impulsatorów na dostępne współcześnie. Ewentualnie na jakie parametry trzeba zwrócić uwagę. Gdzie ich szukać.
2. Czy jest opcja wykonania całego zapłonu od nowa włącznie z modułem. Podejrzewam go na podstawie danych z manualu że też jest uszkodzony, więc jak wymiana samych impulsatorów nie pomoże muszę myśleć o takim rozwiązaniu.
3. A może ktoś się spotkał z kompletnymi układami. Wiem że w np. w Australii jest firma która wykonuje "uniwersalne" zestawy zapłonowe do tego typu sprzętów.

Z góry dziękuje za pomoc. Jeżeli będą potrzebne zdjęcia układu lub schemat dołączę jak najszybciej.

Autor:  Dawid [ czwartek, 18 lip 2013, 18:39 ]
Tytuł:  Re: Brak iskry w czterocylindrowcu 4t

Zamieść fotki jak wyglądają te impulsatory i zapłon.

Autor:  xepher [ czwartek, 18 lip 2013, 19:28 ]
Tytuł:  Re: Brak iskry w czterocylindrowcu 4t

Oto i one
Palec nie przelatuje nad bolcem impulsatora tylko zaraz obok niego. Górna płaszczyzna bolca i palca schodzą się.
1012
1011
1010
1008
1009


Ostatni to schemat ideowy. Zastanawiam się czy dało by się tu wsadzić zapłon od GSF 600. Łatwo dostępny, podobne mapy, tylko impulsator jest jeden i inny palec ale z tym dałbym sobie rade.

Autor:  Dawid [ czwartek, 18 lip 2013, 20:34 ]
Tytuł:  Re: Brak iskry w czterocylindrowcu 4t

Właśnie też myślałem nad zastąpieniem od czegoś nowszego , jaki koszt tego nowszego od gsf?Mapę zapłonu jak masz to podaj też.

Autor:  xepher [ piątek, 19 lip 2013, 08:00 ]
Tytuł:  Re: Brak iskry w czterocylindrowcu 4t

Akurat mi trafia się moduł plus impulsator w granicach 200PLN, więc myślę że dość tanio. Moja maszynka ma mieć 15 stopni do 1600 obr/min, a później 35.

Uaktualnienie:
Po przestudiowaniu forum znalazłem temat o impulsatorach chińskich. Zakupiłem ten mi najbardziej odpowiadający, podpiąłem, przyłożyłem i DZIAŁA :D . Muszę tylko zrobić sprytną rzeźbę aby go tam zmieścić.

Autor:  Mateusz [ środa, 4 wrz 2013, 19:49 ]
Tytuł:  Re: Brak iskry w czterocylindrowcu 4t

xepher napisał(a):
Akurat mi trafia się moduł plus impulsator w granicach 200PLN, więc myślę że dość tanio. Moja maszynka ma mieć 15 stopni do 1600 obr/min, a później 35.

Uaktualnienie:
Po przestudiowaniu forum znalazłem temat o impulsatorach chińskich. Zakupiłem ten mi najbardziej odpowiadający, podpiąłem, przyłożyłem i DZIAŁA :D . Muszę tylko zrobić sprytną rzeźbę aby go tam zmieścić.


--Dodano środa, 4 wrz 2013, 19:50 --

Mam podobny problem z iskrą i też nie wiem czy to wina modułu czy impulsatora..

Autor:  xepher [ sobota, 7 wrz 2013, 07:19 ]
Tytuł:  Re: Brak iskry w czterocylindrowcu 4t

A w jakim motocyklu? Impulsatory sprawdza się zwykłym miernikiem (jest tu gdzieś na forum opis).

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/