Moto CDI Elektronika
https://www.motocdi.com/

Brak iskry KTM LC4 640 2004r
https://www.motocdi.com/brak-iskry-ktm-lc4-640-2004r-t33.html
Strona 1 z 1

Autor:  ossol [ niedziela, 4 mar 2012, 15:59 ]
Tytuł:  Brak iskry KTM LC4 640 2004r

Marka :KTM
Model :LC4 640
Rocznik :2004
Typ :ENDURO
Opis problemu:Witam
Wątek przenoszę z zaplon.fora.pl

Motorek zimuje w garażu i od czasu do czasu go odpalałem. Parę dni temu nie mogłem go odpalić, nie było iskry. Odkręciłem cewkę dałem jej masę bezpośredni z aku i iskra się pojawiła. Przeczyściłem mocowania cewki, skręciłem wszystko i motor chodził. Po paru godzinach ponownie próbowałem go odpalać i nic. Męczę się z nim kilka dni, przejrzałem wszystkie kostki i nie ma iskry. Po odłączeniu cewki od masy i ponownym przyłożeniu masy iskra się pojawia(jeden przeskok). Czyli tak jakby impulsator nawalił(tak mi się tylko wydaje). Od magneta wychodzą dwie wiązki, z jednej kabel zielony i biały, a z drugiej kabel czarno-żółty, czarno-czerwony oraz żółty. Które kable są od impulsatora i jaką powinny mieć oporność? Będę bardzo wdzięczny za pomoc bo już mi nerwy siadają.



Do tej pory doszedłem, że impulsator nie wytwarza żadnego napięcia i nie ma żadnego przejścia na kablach od niego. Poza tym robię pomiary na kablach od statora i nie wytwarza on również w ogóle napięcia, ale przejście między kablami jest. Czy to możliwe żeby jednocześnie impulsator i stator nawaliły??


Notatka moderacyjna od: Marek
Tylko "kategorie" pogrubione ;) I gdzie zdjęcia ?


--Dodano niedziela, 4 mar 2012, 16:25 --

Sorki
Dodaje zdjęcia

--Dodano niedziela, 4 mar 2012, 19:38 --

Pomyliłem się jednak z tym statorem, miałem ustawiony miernik na prąd stały. Po przełączeniu na prąd zmienny miernik pokazuje 5.7-5.8V W manualu jest napisane, że powinno być 17V. Czy może to być wina tego, że pomiary robię bez oleju w silniku?

42

41

40

37

38

39

Autor:  krokodyl [ poniedziałek, 5 mar 2012, 08:51 ]
Tytuł:  Re: Brak iskry KTM LC4 640 2004r

Witam

Musisz jaśniej pisać .. kiedy miałoby się pojawić napięcie na statorze ? w czasie kręcenia rozrusznikiem czy w czasie pracy silnika ??
Uszkodzenie kilku elementów elektrycznych nie związanych z sobą ściśle bez elementu sabotażu odpada :)
Kwestia masy ... dobrze jest przeprowadzić dodatkowy przewód od klemy minus do ramy i dalej do cewki i dalej do przewodu ujemnego instalacji - przeszkadzać nie będzie a często właśnie pęknięcie sztywnego przewodu między masą i elementem instalacji jest przyczyna awarii

Autor:  ossol [ poniedziałek, 5 mar 2012, 09:07 ]
Tytuł:  Re: Brak iskry KTM LC4 640 2004r

Napięcie na statorze mierzę podczas kręcenia rozrusznikiem. A masę podłączałem bezpośrednio do cewki.

Autor:  krokodyl [ poniedziałek, 5 mar 2012, 09:20 ]
Tytuł:  Re: Brak iskry KTM LC4 640 2004r

ilość przewodów do masy nie ma znaczenia.. specjalnie napisałem ,że lepiej zastosować równolegle dodatkowy .... pomiar napięcia w czasie kręcenia jest tylko orientacyjny zależy też od kondycji akumulatora - na początek dodatkowe przewody masy po kolei należy eliminować możliwe przyczyny ... zaczynamy od najprostszych

Autor:  ossol [ czwartek, 8 mar 2012, 23:45 ]
Tytuł:  Re: Brak iskry KTM LC4 640 2004r

Problem rozwiązany. Uszkodzony był sam impulsator. Dziękuję za pomoc

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/