Moto CDI Elektronika
https://www.motocdi.com/

Suzuki dr 800 Big dziura w obrotach silnika
https://www.motocdi.com/suzuki-dr-800-big-dziura-w-obrotach-silnika-t283.html
Strona 1 z 1

Autor:  iwanekvip [ piątek, 22 mar 2013, 20:46 ]
Tytuł:  Suzuki dr 800 Big dziura w obrotach silnika

Witam wszystkich. Więc tak.Kupiłem Suzuki dr 800 ,rok 90 model silnika SR42B. od kolegi przywiózł ją z niemiec...Zawsze miała problem z odpaleniem..Kolega twierdził,że regulacja gaźników wystarczy.Niestety ...Kupiłem drugie gaźniki i dalej tak samo ...Ciężko odpala aku.prawie cały zjada przy tym.Jak odpali to ma nierówne obroty i bardzo małe ok 300 rpm .Brakowało jej obrotów od 300 do 2000.Od 2.000 maszyna pocisk chodziła jak trzeba .Ciepła odpalała na strzał ...Nurtowało mnie to ze zimna odpalała kiepsko ...Wymieniłem świece,olej ,filtry ustawiłem zwory i dalej bez zmian.Zabrałem się za silnik wymieniłem łańcuchy bo balansowy skończył regulacje,przy okazji wymieniłem łańcuszek rozrządu. więc ...Poskładałem do kupy .I co... dalej tak samo tylko ze ciszej silniczek chodził.Więc posłuchałem forumowicza i zbadałem stator omomierzem wartości ;(Więc tak mierzyłem cewki statora i wygladają tak cewka impulsatora 194 omy,druga cewka zasilająca moduł posiada 348 omów.Przełączyłem miernik na milivolty i wpiąłem do cewki impulsatora kręciłem rozruchem i wskazania miałem 0d 20 mv do 50 skakały .Jak zdjąłem dekiel i wkrętakiem wzbudziłem impulsator to pokazywał czasem 128-(przy dotknięciu) reszta tak jak na rozruchu czyli 20-50.Mam bardzo słabą iskrę która czasem zanika.Zanalazłem polecaną elserwis zadzwoniłem opisałem o co mi chodzi no i spakowałem ;staor,i moduł i wysłałem ...czekałem ok 2 tyg może 3 tyg (wiem ,że się na nich wpieniłem bo miało byc kilka dni a było kilka tyg) ale olewka ...Twierdzili ,że jest uszkodzona cewka ładująca ...Więc ciach... i przewinęli .cena ;nie pamietam ale ok 300 pln Do tego sprawdzenie modułu czy jest ok koszt 80 pln plus wysyłki...Dostałem z powrotem i co to samo...;(((( rece mi opadły .Wysłałem im jeszcze raz moduł bo nie wierzyłem...Powiedzieli że wymienili układ od wysokiego napięcia i na 100% jest ok....Odesłali wkładam i znówu iskra jak zapalniczka trudności z odpałem itp.Przełożyłem cewki WN od kolegi on ma DR 650 i dalej tak samo.Nowe kable wkładałem bezpośrednio w kostkę bo myślałem ze gdzieś jakiś jest przerwany.iI dalej dupa blada.NA jesieni odpaliłem big-a wsiadłem i szpula na poligon...Przejechałem ze 3 km zaczęła strzelać w wydech i zgasła...;(( Wiec próbuję odpalić i lipa nic...poczekałem 5 min i odpaliła ...Dojeżdzając do garażu zaczęła strzelać w wydech i znowu zgasła... mineło ok 5 min i znowu odpaliła..Od tamtej pory stoi diabeł w garażu i mnie denerwuje ...Diabeł jakiś w niej siedzi nie wiem sam ....pozdrawiam

Autor:  Dawid [ piątek, 22 mar 2013, 20:52 ]
Tytuł:  Re: Suzuki dr 800 Big dziura w obrotach silnika

Wstaw do galerii fotki tego statora, i najlepiej pomierz napięcia z tej cewki przewijanej.

Autor:  iwanekvip [ piątek, 22 mar 2013, 20:58 ]
Tytuł:  Re: Suzuki dr 800 Big dziura w obrotach silnika

Po odebraniu statora mierzylem tą cewke miała podobne wartości niz przed wysłaniem plus minus 5%

Autor:  Dawid [ piątek, 22 mar 2013, 21:00 ]
Tytuł:  Re: Suzuki dr 800 Big dziura w obrotach silnika

Weź ją zagrzej opalarką (grzej dookoła) i sprawdź wtedy rezystancję.

Autor:  iwanekvip [ piątek, 22 mar 2013, 23:00 ]
Tytuł:  Re: Suzuki dr 800 Big dziura w obrotach silnika

ok jutro sprawdzę .Kolega Krokodyl mówił coś na temat innego CDI który można założyć cytuję ;"mamy też CDI razem z generatorem działa znacznie lepiej jak oryginał ma 2 mapy wgrane do wyboru i nie potrzebuje cewki zasilane z akumulatora " moje pytanie brzmi jakie to są koszty ??? jak normalne to może się skuszę....

Autor:  Dawid [ piątek, 22 mar 2013, 23:19 ]
Tytuł:  Re: Suzuki dr 800 Big dziura w obrotach silnika

Co to są normalne koszty wg Cb? Sprawdź pierwsze sobie tę cewkę co się dzieje jak nagrzeje się :)

Autor:  dynamo [ sobota, 23 mar 2013, 00:34 ]
Tytuł:  Re: Suzuki dr 800 Big dziura w obrotach silnika

SUZUKI DR BIG fajny singiel i trochę mało mocy jak na 800 --- w nim notorycznie nawala cewka w statorze po za tym bardzo trwały sprzęt --- napraw cewkę i nie kombinuj zbyt wiele ... ewentualnie zmieniaj elementy w sprawnym motocyklu --najpierw ustal przyczynę usterki

Autor:  iwanekvip [ poniedziałek, 25 mar 2013, 19:25 ]
Tytuł:  Re: Suzuki dr 800 Big dziura w obrotach silnika

Witam więc tak zimną cewkę mierzyłem wynosi 362 omy.Podgrzałem ją i wartość wzrosła do 452 omów dosłownie po 3 min przed kominkiem .....

--Dodano poniedziałek, 25 mar 2013, 19:32 --

kol dymano masz rację troszke słaby jak na 800 ale na moje z tą masą nie do wykorzystania w terenie.Ciężki klocek i w błocie łochhoo nie do opanowania .Natomiast Bigos ma to coś, moment obrotowy duzy oraz długie biegi...Kilka lat smigałem crossówką 125 i miała 6 biegów .Przed każdym zakrętem 3 czasem 4 biegi na dół i później do góry ...rękę jak popey miałem hhehe w Dr.-ce niemam z tym problemu...Chciałbym Bigiem jeszcze sezon polatac i mam nadzieje ,że z Waszą pomocą mi się uda...

Autor:  dynamo [ poniedziałek, 25 mar 2013, 19:57 ]
Tytuł:  Re: Suzuki dr 800 Big dziura w obrotach silnika

i co planujesz dalej ???

Autor:  iwanekvip [ poniedziałek, 25 mar 2013, 20:07 ]
Tytuł:  Re: Suzuki dr 800 Big dziura w obrotach silnika

No właśnie nie wiem???Czekam na jakieś sugestie??? Najchętniej kupił bym taką cewkę nową zamontował i polatał.Natomiast nie wiem czy opór zależnie od temp.ma się zmieniać czy nie...Podejrzewam ,że nie powinien ...Także sam nie wiem...Przecież pół roku temu była w szanownej firmie na przewinięciu i co??? nie działa.???..2 razy byłem na motocyklu po przewinięciu.... także nie wiem sam co mam zrobić ....... :?: :?: :?:

Autor:  dynamo [ środa, 27 mar 2013, 08:58 ]
Tytuł:  Re: Suzuki dr 800 Big dziura w obrotach silnika

Właśnie najlepsza metoda to omomierz patrzymy na zmiany stukając w cewkę i lub podgrzewając ją najczęściej szybko wskazania miernika zaczynają gwałtowne zmiany --- może się zmieniać wartość o kilka % i stukamy czymś plastikowym lub aluminiowy

Po przewinięciu najczęściej wychodzą awarie ... coś nie tak wyszło z przewijaniem jest to częste ---- powinna zadziałać gwarancja

Autor:  iwanekvip [ środa, 27 mar 2013, 20:06 ]
Tytuł:  Re: Suzuki dr 800 Big dziura w obrotach silnika

Dzięki kol dynamo...No właśnie wczoraj dzwoniłem do firmy która przezwajała cewkę.Mam ją spakować i wysłać...Wyślę razem z modułem i cewkami wn.... świecami .Nie znam się na tyle aby móc cos więcej samemu zaradzić...Jak odeślą zdam relację pozdrawiam...

Autor:  dynamo [ środa, 27 mar 2013, 22:09 ]
Tytuł:  Re: Suzuki dr 800 Big dziura w obrotach silnika

takie relacje są dla nas bezcenne dają pogląd o awaryjności ... i firmach działających w branży --- czytając to forum i poprzednie forum mamy wyrobione zdanie :) na temat jednego i drugiego ... :)

Autor:  iwanekvip [ środa, 27 mar 2013, 22:47 ]
Tytuł:  Re: Suzuki dr 800 Big dziura w obrotach silnika

Wiesz ja wychodzę z założenia ,że nie mylą się Ci którzy nic nie robią ...Może rutyna a może coś jeszcze ...Zobaczymy jak ustosunkują się do tematu..Pozdrawiam i do niebawem

Autor:  selmen [ środa, 28 sie 2013, 08:48 ]
Tytuł:  Re: Suzuki dr 800 Big dziura w obrotach silnika

Witam, mam podobny problem w swoim dr 800. w żadnym zakładzie nie chcą mi przewinąć cewki w statorze bo już była przewijana i twierdzą, ze nie mają danych nawojowych, ma ktoś takie dane potrzebne do przewinięcia cewki w tym modelu?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/