Moto CDI Elektronika
https://www.motocdi.com/

Yamaha Raptor 350 2005r, problemy z iskrą
https://www.motocdi.com/yamaha-raptor-350-2005r-problemy-z-iskra-t220-15.html
Strona 2 z 2

Autor:  rafael [ piątek, 16 lis 2012, 22:00 ]
Tytuł:  Re: Yamaha Raptor 350 2005r, problemy z iskrą

Myślę krokodyl że to byłby fajny pomysł, jednak na pomoc dla mnie jest już za późno. Quad właśnie dziś odjechał z mojego warsztatu, a klient będzie naprawiał sobie na własną rękę, a czy z pomocą innego mechanika czy nie, tego już nie wiem. Dla mnie temat jest zamknięty, bo pewnie dopiero wymiana modułu na nowy, oryginalny pomorze. Zastanawia mnie tylko dlaczego chińskie CDI nie odpaliło w tym pojeździe. pozdrawiam i dzięki wam za dobre chęci i wskazówki.

Autor:  krokodyl [ sobota, 17 lis 2012, 01:24 ]
Tytuł:  Re: Yamaha Raptor 350 2005r, problemy z iskrą

Na własną rękę ?? :) Znaczy ,że mógł wcześniej ale miał kaprys i oddał do mechanika .... -- Forum jak zauważyłeś jest niekomercyjne natomiast Ty i większość zarejestrowanych po prostu korzystając z wiedzy innych zarabia sobie pieniądze --- elektryka ma to do siebie ,że w dużej mierze bazuje na wiedzy a ta z kolei w dość prosty sposób może być przesyłana przez internet - Pomyślmy jak zachęcić ludzi do dzielenia się wiedzą ( ktoś traci czas na pisanie inny czyta i zarabia na tym ).. co z tym zrobić ? nie zapominając o tym ,że dzielący się posiadaną wiedzą najczęściej jest o wiele mądrzejszy od poszukującego informacji ...

Autor:  rort_ [ sobota, 16 wrz 2017, 11:04 ]
Tytuł:  Re: Yamaha Raptor 350 2005r, problemy z iskrą

Podepnę się pod ten stary temat.

Pacjentem jest Raptor 350 z 2008r.
Padły cewki odpowiedzialne za ładowanie.
Quad jeździł do końca. Zapalał dobrze.
Oddałem stator do przewinięcia, ale tym razem panowie powiedzieli, że nie dadzą rady tego przewinąć.
Kupiłem więc stator z Tour Max'a, założyłem i tu niespodzianka - silnik przy odpalaniu wali w gaźnik.
W obawie o sprzęgiełko rozrusznika próbowałem odpalić na sznurek - zapala z biedą, ale jak już zapali, to strzały w wydech, albo w gaźnik - kanonada.
Nic innego nie ruszałem, oprócz wymiany statora.
Stator kupiony pod rocznik, nawinięty tak jak poprzedni - dowiedziałem się, że są właśnie dwa rodzaje (lewe i prawe).
Rozrząd na swoim miejscu, klin na magnecie sprawdzony, zawory sprawdzone, gaźnik wyczyszczony, świeca nowa.

Niestety nie mogę podpiąć starego statora, bo oddali mi go z obciętą wiązką i nie wiem które przewody są od cewki określającej kierunek obrotów, a bez niej nie ma iskry.

Wygląda na przestawiony zapłon, ale w jaki sposób, skoro impulsator jest w tym samym miejscu, magneto w porządku?
Jak kręcę go z lampą stroboskopową, to nie widać nic w okienku.
Jakieś pomysły?
Podpowiedzi?

--Dodano wtorek, 19 wrz 2017, 12:40 --

Zreanimowałem stary stator i po sprawdzeniu lampą stroboskopową okazało się, że zapłon jest przestawiony.
Na nowym statorze jest identycznie.
Wał kręci się przeciwnie do wskazówek zegara.
Kropka na wale która pokrywa się ze znakami narysowanymi na porywie to punkt w którym mam faktycznie iskrę.
Da druga kropka pokazuje w którym miejscu iskra powinna być.
Pokrywa się ona ze znakiem 'F' na magnecie.
Rozrząd zgadza się ze znakiem 'T' na magnecie, więc nie ma mowy o przesunięciu mechanicznym.
Przestawianie statora nic ni zmienia, zamiana biegunów na cewce kierunkowej jak i na impulsatorze nic nie zmienia, zamiana impulsatora na inny też nic nie zmienia.
Został moduł. Jest możliwe, żeby z powodu jakiejś awarii modułu tak się przestawił zapłon?


1566

Autor:  Truten [ niedziela, 22 paź 2017, 13:10 ]
Tytuł:  Re: Yamaha Raptor 350 2005r, problemy z iskrą

Odświeżę temat bo mam kilka pytań ogólnych do zapłonu cdi o zbliżonej konstrukcji (też z rodziny quadów yamahy - cewka ładująca + impulsowa).
1. Czy cewki ładowania i impulsatora, mające po dwa przewody podłączeniowe do modułu cdi mogą być dowolnie podłączone czy zamiana biegunów cewki będzie miała odzwierciedlenie w pracy silnika i w kącie wyprzedzenia zapłonu?
2. Skąd moduł cdi z w/w cewkami "wie" w którą stronę kręci się silnik i jak dobrać kąt wyprzedzenia zapłonu i czy złe podłączenie biegunów cewki ma wpływ na te informacje?
3. Jakie informacje płyną do modułu z obu tych cewek, bo żeby określić prędkość obrotową wystarczy jeden kanał z informacją (jedna cewka) i dzielenie przez czas do kierunku obrotu dwie cewki (nie wiem czy dobrze wnioskuję) jakie jeszcze informacje można uzyskać na podstawie dwóch tych cewek?
4. W statorze mam możliwość obrócenia cewki ładującej, silnik obraca się przeciwnie ruchu wskazówek zegara, czy obrócenie cewki ładującej coś zmieni w informacjach idących do modułu cdi i czy wpłynie na kąt wyprzedzenia zapłonu?

Aha i jeszcze jedno pytanie, czy jakby podłączono pod moduł cdi cewkę ładująca zamiast impulsowej i odwrotnie to co może się stać? czy dojdzie do uszkodzenia modułu ze względu na wysokie napięcie z cewki ładowania podłączonej pod niewłaściwe piny?

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/