Moto CDI Elektronika https://www.motocdi.com/ |
|
Yamaha Raptor 350 2005r, problemy z iskrą https://www.motocdi.com/yamaha-raptor-350-2005r-problemy-z-iskra-t220.html |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Dawid [ poniedziałek, 5 lis 2012, 21:58 ] |
Tytuł: | Re: Yamaha Raptor 350 2005r, problemy z iskrą |
Stator- Rotor rotation direction detection coil resistance Cewka która określa w którą stronę kręci się silnik. MIerzenie oporności rzędu 0.008 mija się z celem tanim miernikiem. Można by sprawdzić czy iskra przeskakuje na dużą odległość po wyjęciu z silnika. Wydaje się że to moduł , możesz jeszcze zmierzyć ile stopni przed gmp jest znacznik na magnecie. |
Autor: | rafael [ poniedziałek, 5 lis 2012, 23:03 ] |
Tytuł: | Re: Yamaha Raptor 350 2005r, problemy z iskrą |
Dawid 0,08 a nie 0,008 hehe , chyba jedno zero za dużo Ci się wpisało. Jutro spróbuje odpalić na jakimś uniwersalnym CDI DC. Możecie mi wytłumaczyć co z tym impulsatorem? Ma przerwę w obwodzie a działa prawidłowo? Ciekawe jest też to, że czasem gdy wyzwalam iskrę powiedzmy jakims metalem, to jest ok, a po założeniu dekla i kręceniu rozrusznikiem już jej nie ma. Gdy znów zdejmę i pobawię się kilka razy, w koncu za którymś razem załapuje, i daje się na chwile gada odpalić. |
Autor: | Dawid [ poniedziałek, 5 lis 2012, 23:12 ] |
Tytuł: | Re: Yamaha Raptor 350 2005r, problemy z iskrą |
A nie są połamane kable w tym gumowym uszczelniaczu ostatnie zdjęcie po prawej stronie karteru? |
Autor: | krokodyl [ wtorek, 6 lis 2012, 17:06 ] |
Tytuł: | Re: Yamaha Raptor 350 2005r, problemy z iskrą |
Witam ... możliwe ,że szczelina między czujnikiem położenia wału jest zbyt duża ... Na początku musisz wiedzieć jak działa ... a więc Masz prądnicę 3 fazową zapłon będzie pracował nawet bez ładowania wystarczy sprawny akumulator i napięcie podawane jest z akumulatora --jednak najczęściej z prądnicy uzyskiwane też są też impulsy synchronizacji do przetwornicy jaka znajduje się wewnątrz obudowy ---na początek sprawdź odległość od czujnika do znacznika na magnecie |
Autor: | rafael [ wtorek, 6 lis 2012, 19:04 ] |
Tytuł: | Re: Yamaha Raptor 350 2005r, problemy z iskrą |
Witam krokodyl. Odległości nie można zmieniać, impulsator jest zamontowany na stałe i nie ma możliwości regulacji. Dziś robiłem próby na uniwersalnym DC CDI z chinola, ale zwarłem kable przypadkiem i moduł zrobił kuku. No nic 45zł w plecy, ale doświadczenie bezcenne. Ostatnimi czasy tak mnie zainteresowały układu CDI w motocyklach że będę konsekwentnie brnął w ten temat. Jutro kupuje drugie CDI i robię koleją próbę. To które dziś miałem podłączyłem tak. 1 pin masa, 2 pin 12V po stacyjce, 3 pin impulsator, 4 pin wyjście na cewke WN. Moduły chińskie mają jeden pin do obsługi impulsatora, natomiast impulsator w Yamaszce ma dwa piny. Rozumiem że wystarczy jeden kabel impulsatora podłączyć normalnie do modułu, a drugi do masy? Jeśli się myle to proszę o korektę. Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi. Jak tylko zmontuje coś to dam znać w tym temacie, aby inni mogli później skorzystać, bo Raptor ma sporo problemów z zapłonem, jednak mało o tym się pisze. pozdro PS: Iskra na chińskim module pojawiła sie na chwile, jednak po zwarciu wybuchł. |
Autor: | Sebek [ wtorek, 6 lis 2012, 21:43 ] |
Tytuł: | Re: Yamaha Raptor 350 2005r, problemy z iskrą |
Ty tu kolego o pinach a może by tak jakieś foto poglądowe żeby się na miło pisało |
Autor: | rafael [ wtorek, 6 lis 2012, 22:38 ] |
Tytuł: | Re: Yamaha Raptor 350 2005r, problemy z iskrą |
Dam dam jutro. Wszystko było podłączone na 100% dobrze, bo to tylko 4 kable, ale zapodam foto, no chyba że odpali na stałe już. |
Autor: | krokodyl [ wtorek, 6 lis 2012, 23:19 ] |
Tytuł: | Re: Yamaha Raptor 350 2005r, problemy z iskrą |
W modułach chińskich jest mini przetwornica daje minimalną moc wystarczy dla wolnoobrotowego silnika jednak należy pamiętać ,że ze wzrostem obrotów proporcjonalnie rośnie zapotrzebowanie na prąd z przetwornicy -jeśli przetwornica jest niesynchronizowana i bez stabilizacji a takie są w chińskich zapłonach CDI to ze wzrostem obrotów spada napięcie na kondensatorze w CDI co za tym idzie mamy coraz słabszą iskrę -- CDI chińskie patrzyłem na schemat raczej jest to odporne na uszkodzenia jednak zrobione z elementów małej mocy (słabe tranzystory przełączające ) Jeśli jeszcze użyjemy tego w silniku 4T to wiadomo co druga iskra jest bezużyteczna .... tym bardziej przetwornica powinna mieć większą moc - pisze w przypadku kiedy chciałbyś na obrotach testować chińskie CDI (oczywiście teoretycznie bo nie wkręci się bez przyspieszacza ) |
Autor: | rafael [ środa, 7 lis 2012, 19:38 ] |
Tytuł: | Re: Yamaha Raptor 350 2005r, problemy z iskrą |
Quada chce tylko odpalić na wolnych obrotach, tak aby pochodził sobie z 10-15 minut żebym wykluczył moduł. Zadam pytanie w tym temacie od razu. Czy można by zrobić/kupić jakiś generator żeby naśladować cewki ładujące, na potrzeby modułów zasilanych z tych że cewek, a nie z aku? I czy można by stworzyć jakiś uniwersalny impulsator, tak aby można było go do większości moto zamontować? |
Autor: | Sebek [ środa, 7 lis 2012, 23:58 ] |
Tytuł: | Re: Yamaha Raptor 350 2005r, problemy z iskrą |
Na ostatnie pytanie to na Pw do Krokodyla pisz |
Autor: | rafael [ czwartek, 15 lis 2012, 22:26 ] |
Tytuł: | Re: Yamaha Raptor 350 2005r, problemy z iskrą |
Witam po przerwie. Klient zakupił stator wraz z impulsatorem, dziś właśnie przyjechał z USA, jednak iskry jak nie było tak nie ma. Jeśli dotykam impulsatora jakimś metalem, na włączonej stacyjce to iskra jest, jeśli natomiast złoże wszystko do kupy i kręce rozrusznikiem to niestety iskry nie ma. Quad nie pokazuje iskry na uniwersalnym chińskim module DC CDI, a KTM LC4 już tak. Dziwne, bo tak samo tu i tu iskra powinna być. Co może być tego przyczyną. Podłączałem tak samo w KTM jak i w Raptorze. +12, mase, impulsator i cewka WN. Moduł chiński 4 pinowy. Pozdrawiam i czekam na wskazówki bo skończyły mi się pomysły. |
Autor: | krokodyl [ czwartek, 15 lis 2012, 22:43 ] |
Tytuł: | Re: Yamaha Raptor 350 2005r, problemy z iskrą |
Witam z tego co napisałeś wynika ,że czułość wejścia CDI spadła ...... rzadko ale takie uszkodzenia też bywają -- najprościej wzmacniacz mały zbudować to tego ... To nie będzie profesjonalne rozwiązanie ...ale doraźnie na pewno najtańsze |
Autor: | rafael [ czwartek, 15 lis 2012, 23:17 ] |
Tytuł: | Re: Yamaha Raptor 350 2005r, problemy z iskrą |
Chętnie się dowiem jak zrobić taki wzmacniacz, i dlaczego na chińskim CDI nie ma iskry? |
Autor: | krokodyl [ piątek, 16 lis 2012, 09:20 ] |
Tytuł: | Re: Yamaha Raptor 350 2005r, problemy z iskrą |
witam Proponuję aby profile forumowiczów zajmujących się naprawą zawodowo miały inny kolor --tak aby było wiadomo ,że forumowicz potrzebuje szybkiej odpowiedzi |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |