Moto CDI Elektronika
https://www.motocdi.com/

KTM LC4-E 620 1998r, problem z iskrą.
https://www.motocdi.com/ktm-lc4-e-620-1998r-problem-z-iskra-t218.html
Strona 1 z 1

Autor:  rafael [ sobota, 27 paź 2012, 15:10 ]
Tytuł:  KTM LC4-E 620 1998r, problem z iskrą.

Marka :KTM
Model :LC4-E 620
Rocznik :1998
Opis problemu:
Witam. Wpadł w moje ręce jakiś czas temu LC4 z 98roku na zapłonie Kokusan 4K2. Zacznijmy od początku. Motocykl z dnia na dzień stracił iskrę, więc zacząłem pomiary. Na pierwszy ogień poszedł impulsator:
- Jego oporność ma wynosić 80-120 Om, w moim przypadku w ogóle nie było przejścia a tym samym możliwości pomiaru (pewnie jakieś uszkodzenie w środku), więc został zakupiony nowy. Potem mamy stator. Serwisówka piszę że ma podawać 17V, przy kopaniu mój podawał 7V. Rezystancje. Wychodzą 3 kable , i tak :Zółto czarny, czerwono czarno i żółty. Mierząc oporność pomiędzy każdym z nich, powinno być 0,45-0,56Om. W moim przypadku pomiędzy parami było za każdym razem 0,07Om. Myślę , napięcie nie takie, oporność nie taka, stator taki jakby przykopcony no to podeślę do przewinięcia. Ok, przewinął mi go pewien pan, dając pisemną roczną gwarancję. Założyłem wszystko ładnie i... I parametry są takie jak były. Zdziwiło mnie to, jednak ostatnio gdy robiłem zapłon w Yamaszce YZF 426, tez nie było Voltów wymaganych przez serwisówkę, a iskra śmigała, tyle że oporności się zgadzały. Pomyślałem dobra, może tak ma być (choć cały czas podswiadomość podpowiadała mi że nie). Przeszedłem do modułu i cewki WN. Zacznijmy od cewki. Serwisówka podaje że pomiędzy kablem zasilającym cewke WN, a masą mamy mieć 0,425- 0,575 Om , u mnie jest 0,07 Om, (jednak gdy próbowałem cewkę na "sucho" czyli plus z aku i masa, to po przyłożeniu do masy jest przeskok iskry, więc teoretycznie cewka WN jest ok, mimo że ta oporność mi się nie podoba) Rezystancja pomiędzy kablem WN, a kablem zasilającym cewke miesci się w normie.. Przejdźmy do modułu. Z "dołu" wchodzą do niego 4 kable, dwa z impulsatora, i dwa ze statora. Dodatkowo do modułu wchodzi pomarańczowy kabel (pewnie zasilanie CDI) na którym po przekręceniu kluczyka mamy 12V,
wchodzi też jeszcze jeden kabel na którym przy włączonej stacyjce (przy ustawieniu miernika na 2V prądu stałego) jest .002V, a po wciśnięciu któregoś z hamulców mamy .004V. wychodzi też czarny kabel który jest przykręcony do masy. Przechodźmy dalej. Mamy kabel wychodzący z modułu który prowadzi do cewki WN. Przy kopaniu zapewne powinno być na nim kilkanaście V prądu zmiennego, u mnie jest niezależnie czy kopie czy nie -512V prądu stałego (po wyłącznieu kluczyka spada przez jakieś 2 minuty do kilku MV), i 34 V prądu zmiennego (to chyba nie jest miarodajne). Jeśli na włączonym zapłonie rozepne kabel kabel który daje impuls do Cewki WN i zepnę, to iskra przekakuje. Moduł ma w sobie zapewne przetwornicę, stąd takie duże napięcia, jednak i tak on wydaje mi się podejrzanym. Przy stopce bocznej nie mam czujnika, wszystkie kostki i masy wyczysciłem.

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=179375 Tutaj schemat z 640, wydaje mi się że powinien być ten sam co w 620
na kokusanie, niestety do 620 znaleźć nie mogę.

Tak sobie myślę skąd moduł bierze prąd na iskrę? Z cewki ładującej CDI, czy z przewodu zasilającego moduł 12 voltami? Te dwa napięcie łączą się jakoś ze sobą? Bo szczerze mówiąc nigdy nie wnikałem w to aż tak bardzo? Ciekawi mnie jedna rzecz. Po wyłączeniu zapłonu, i wcześniejszym rozpięciu kabla prowadzącego z modułu do Cewki WN , próba połączenia kabla kończy się przeskokiem iskry jeden raz. Energia na iskrę to ta zmagazynowana w kondensatorze? Teoretycznie tak, ale co go naładowało? Napięcie z cewki ładującej CDI, czy 12V podawane z akumulatora przez stacyjkę? Może mi to ktoś rozjaśnić nieco? Bo mimo że znam zasade działania tych zapłonów w miarę (pisze w miare bo nie wszystko wiem) to mam mętlik w głowie lekki. pozdrawiam
PS: Zastanawia mnie jeszcze skąd bez kopania. na wyjściu z modułu do cewki pojawią się prąd zmienny (przecież prądu zmiennego nie można magzynowac w takich urzadzeniach)

Autor:  Dawid [ sobota, 27 paź 2012, 18:02 ]
Tytuł:  Re: KTM LC4-E 620 1998r, problem z iskrą.

Porób fotki statora i modułu wyjaśni to kilka twoich pytań wstaw do galerii , te schematy również. Te 12V po stacyjce uruchamia moduł. Te pomiary dziwne -500V DC i 34VAC :D

Autor:  Sebek [ sobota, 27 paź 2012, 20:05 ]
Tytuł:  Re: KTM LC4-E 620 1998r, problem z iskrą.

Witam. A może nam podpowiesz jakim miernikiem badałeś sprzęta ?
Ps. Pozdrów Pana Piotra :lol:

Autor:  rafael [ niedziela, 28 paź 2012, 19:38 ]
Tytuł:  Re: KTM LC4-E 620 1998r, problem z iskrą.

Link do zdjęc w galerii, pierwsze 5 zdjęc. Zdj w formie graficznej dodają się do postów, ale same bez opisów, dlatego dodałem link , bo tam opisałem który kabel jest do czego. gallery/album.php?album_id=7

Autor:  Dawid [ wtorek, 30 paź 2012, 22:38 ]
Tytuł:  Re: KTM LC4-E 620 1998r, problem z iskrą.

DC CDI i przetwornica, jak takie cyrki się dzieją to pewnie padła synchronizacja.

Autor:  rafael [ piątek, 2 lis 2012, 16:38 ]
Tytuł:  Re: KTM LC4-E 620 1998r, problem z iskrą.

Czyli obstawiacie moduł CDI? Jest jakiś sposób żeby to sprawdzić? Ewentualnie czy ktoś miałby taki moduł?

Autor:  krokodyl [ wtorek, 6 lis 2012, 17:20 ]
Tytuł:  Re: KTM LC4-E 620 1998r, problem z iskrą.

Cytuj:
Tak sobie myślę skąd moduł bierze prąd na iskrę? Z cewki ładującej CDI, czy z przewodu zasilającego moduł 12 voltami?


Wewnątrz obudowy jest przetwornica urządenie elektroniczne przetwarza 12V na dowolne napięcie ..( najczęściej w CDI impulsowe około 300V )

Cytuj:
Ciekawi mnie jedna rzecz. Po wyłączeniu zapłonu, i wcześniejszym rozpięciu kabla prowadzącego z modułu do Cewki WN , próba połączenia kabla kończy się przeskokiem iskry jeden raz. Energia na iskrę to ta zmagazynowana w kondensatorze? Teoretycznie tak, ale co go naładowało?


Przetwornica jest u Ciebie sprawna przy najmniej startuje bo jest w stanie naładować kondensator --problem będziesz miał gdzieś w układzie wyzwalania iskry

Najlepsza opcja dla do sprawdzenia dla Ciebie to podpiąć uniwersalny CDI z przetwornicą zasilany z 12V ( jak nie znajdziesz to zrobiliśmy kilka sztuk takich )

I dla mnie sprawa najważniejsza to wklejaj foty do galerii .. naszej ! tak aby były widoczne w temacie to znacznie ułatwia przegląd tematów

Autor:  rafael [ wtorek, 6 lis 2012, 19:07 ]
Tytuł:  Re: KTM LC4-E 620 1998r, problem z iskrą.

Dzięki za odpowiedź. Już rozjaśniłem sobie zasade działania tego układu, przy okazji walki z Raptorem z sąsiedniego tematu w tym dziale. Jutro również kata będę podpinał pod uniwersalne CDI i dam znać co z tego wyszło.

--Dodano czwartek, 15 lis 2012, 23:22 --

Witam. Podłożenie uniwersalnego modułu DC CDI pomogło, iskra jest. Dziękuje wszystkim za pomoc, i prosze zarazem o jakieś wskazówki w moim drugim temacie dotyczącym Raptora 350. Pozdrawiam.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/