Moto CDI Elektronika
https://www.motocdi.com/

Skomplikowany problem z brakiem obrotów i mocy- Yamaha DT125
https://www.motocdi.com/skomplikowany-problem-z-brakiem-obrotow-i-mocy-yamaha-dt125-t156.html
Strona 1 z 2

Autor:  Stig [ czwartek, 28 cze 2012, 22:19 ]
Tytuł:  Skomplikowany problem z brakiem obrotów i mocy- Yamaha DT125

Witam wszystkich. Zgłaszam się na to forum z poważnym problemem któremu już wielu elektroników (w tym firma el-serwis) nie dało rady.

Motocykl przez krótką chwilę po remoncie silnika kręcił się pięknie. Miał moc na wysokich obrotach i kręcił się do oporu (nawet do 12k rpm).Tego samego dnia po odpaleniu go na nowo kręcił się tylko do 8,5-9 tys. Sprawa dziwna ale zacząłem ją badać. Moduł i cała elektronika poszły do el-serwis. Przebadali stojan magneto, cewkę, kabel WN, fajkę, impulsator, regulator i oczywiście moduł. Świecę też oczywiście sprawdzałem. Wszystko okazało się sprawne. Zainstalowałem więc elektronikę i problem nadal występował. Moduł to model 3RM-20 - model nie blokowany. El-serwis wysłał mi więc kolejny taki sam moduł i cewkę żeby przetestować to na innych częściach. Dalej to samo. Następnie badałem wyprzedzenie lampą stroboskopową. I tu rewelacja - okazało się że zapłon wyprzedza się do 5 tys. ale od 5 w zwyż zaczyna się opóźniać do tego stopnia że przy granicznych 9 tys. jest już opóźniony o jakieś 2-3 stopnie względem wolnych obrotów. Moduł nie blokowany, elektronika sprawna. Więc co to może być ? Gdzie szukać przyczyny ? Bardzo proszę o pomoc specjalistów.

Z góry bardzo dziękuję za wszelkie odpowiedzi.


P.S. Na tym forum znalazłem mapy do 2t i np. jakiś ktm ma opóźnienie wraz ze wzrostem obrotów. Czyli to normalne dla 2T ?
To sporo by tłumaczyło.

Autor:  krokodyl [ czwartek, 28 cze 2012, 22:30 ]
Tytuł:  Re: Skomplikowany problem z brakiem obrotów i mocy- Yamaha D

Witam .. ale tutaj robisz anty reklamę firmie ... bo skoro dałeś nie ustalili przyczyny to przecież nie hydraulicy .. nie piekarze .. sprawę ambicjonalnie powinni potraktować z resztą co tu traktować motocykl popularny ! Zapłon prosty .... kilka stopni nie ma wpływu .. przyczyna tkwi gdzie indziej !

Napisz rocznik i foty zamieść w galerii ładne -- i napisz historie dokładnie co stwierdzili jakich słów używali ... i z ciekawości czy ktoś kiedykolwiek widział na czym oni to testowali ? Miernikiem uniwersalnym omomierzem ??Czy wkładali do innego motocykla .. co znaczy słowo testować ? ciekaw jestem

Autor:  Sebek [ sobota, 30 cze 2012, 21:52 ]
Tytuł:  Re: Skomplikowany problem z brakiem obrotów i mocy- Yamaha D

Moim zdaniem to pobłądziłeś i czepiasz się "prądów" a wina jest po stronie gaźnika , dolotu .

Autor:  Shovelhead [ piątek, 20 lip 2012, 15:02 ]
Tytuł:  Re: Skomplikowany problem z brakiem obrotów i mocy- Yamaha D

Witam.
I ja także przywędrowałem na Wasze forum z podobnym problemem.
Właśnie dumamy nad DTką 125 z 96 roku.
Motocykl zachowuje się dokładnie tak samo jak opisał to wyżej kolega Stig.
Podobnie sprawdzałem lapą stroboskopową sposób pracy modułu zapłonowego.
Moduł przyśpiesza zapłon do 3,5-4 tys a następnie zaczyna go opóżniać.Przy obrotach maksymalnych (około 8-9 tys) zapłon jest już cofnięty bardziej niż na wolnych.Silnik zaczyna przerywać i nie chce wkręcać się wyżej.
Jak dla mnie moduł jest zablokowany.
Czy ktoś przerabiał ten temat?Czy jest sposób na zmianę sposobu pracy tego modułu?

Pozdrawiam.

Autor:  Stig [ piątek, 20 lip 2012, 15:18 ]
Tytuł:  Re: Skomplikowany problem z brakiem obrotów i mocy- Yamaha D

El-serwis powiedział że problem nie leży po stronie zapłonu. Ja sam już nie wiem co mam myśleć. Ten motocykl nie chodzi tak jak powinien, mimo że wszystko ma ustawione odpowiednio. Gaźnik był przeregulowywany wielokrotnie i w żadnej pozycji nie było idealnie. Albo mało mocy na dole albo mało na górze. Ale sam już nie wiem czy obwinianie układu zapłonowego ma tu sens...

Autor:  Dawid [ piątek, 20 lip 2012, 22:11 ]
Tytuł:  Re: Skomplikowany problem z brakiem obrotów i mocy- Yamaha D

Prosimy umieścić fotki tych zapłonów to na poważnie będzie można zająć się tematem.

Autor:  Stig [ piątek, 20 lip 2012, 22:12 ]
Tytuł:  Re: Skomplikowany problem z brakiem obrotów i mocy- Yamaha D

To znaczy fotki modułów, schematów czy czego ?

Autor:  Dawid [ piątek, 20 lip 2012, 22:22 ]
Tytuł:  Re: Skomplikowany problem z brakiem obrotów i mocy- Yamaha D

Najlepiej wszystkiego , CDI , stator , tam jest moduł od zaworu i sam serwomotor jeszcze :)

Autor:  Stig [ sobota, 21 lip 2012, 01:15 ]
Tytuł:  Re: Skomplikowany problem z brakiem obrotów i mocy- Yamaha D

Modułu akurat osobno od zaworu nie ma. Jest razem z CDI. Poza tym zawór działa idealnie tak jak zostało to przewidziane przez producenta.

Autor:  Sebek [ sobota, 21 lip 2012, 08:32 ]
Tytuł:  Re: Skomplikowany problem z brakiem obrotów i mocy- Yamaha D

Czekaj dalej z tymi fotkami , zima niedaleko :D

Autor:  Shovelhead [ sobota, 21 lip 2012, 09:19 ]
Tytuł:  Re: Skomplikowany problem z brakiem obrotów i mocy- Yamaha D

Dzisiaj postaram się o fotki.
Pzdr.

--Dodano sobota, 21 lip 2012, 23:15 --

Obrazek

--Dodano sobota, 21 lip 2012, 23:17 --

Obrazek

--Dodano sobota, 21 lip 2012, 23:18 --

Obrazek

Autor:  krokodyl [ niedziela, 22 lip 2012, 15:03 ]
Tytuł:  Re: Skomplikowany problem z brakiem obrotów i mocy- Yamaha D

CDI steruje normalnie zaworem ?? jest reakcja ??
ściągnij z działu download kątomierz wydrukuj i pomierz -- ile stopni przez GMP zaczyna się znacznik i kończy( licz id momentu wejścia na czujnik położenia wału i wyjścia ) ... jest długi różnica będzie około 30 stopni między początkiem i końcem

Autor:  Shovelhead [ niedziela, 22 lip 2012, 22:31 ]
Tytuł:  Re: Skomplikowany problem z brakiem obrotów i mocy- Yamaha D

Tak,zawór pracuje i jest wyregulowany prawidłowo.Jutro pomierze kąty i wrzucę .Dzięki,pozdrawiam.

--Dodano środa, 25 lip 2012, 21:58 --

Witam.
Więc tak to wyglada.
Tłok ustawiłem w GMP.
Zero na szablonie pokryłem ze środkiem czujnika.
Początek znacznika wypadł 77 stopni po ZZ,a koniec 16 stopni po ZZ.
Czyli długość znacznika to 61 stopni.
Pozdrawiam.

Autor:  Stig [ środa, 26 wrz 2012, 18:29 ]
Tytuł:  Re: Skomplikowany problem z brakiem obrotów i mocy- Yamaha D

I jak ? Może ktoś powiedzieć czy tak powinno być ? Czy to opóźnienie zapłonu na wyższych obrotach w przypadku mojego motocykla jest ok ?

--Dodano poniedziałek, 8 paź 2012, 18:57 --

Czy ta różnica 61 stopni nie wróży nic złego ? U mnie wypadało trochę miniej i jak mówiłem zapłon opóźniał się w miarę rośnięcia obrotów. Czy to normalne dla 2T ? Może ktoś w końcu coś rozjaśni ?

Autor:  Shovelhead [ sobota, 31 sie 2013, 21:22 ]
Tytuł:  Re: Skomplikowany problem z brakiem obrotów i mocy- Yamaha D

Prawie rok minął i żadnych konkretnych odpowiedzi.
Szkoda.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/