Zapraszamy na nową odsłonę forum

Prosimy nie zakładać nowych wątków ani nie odpowiadać na istniejące
gdyż dotychczasowa wersja zostanie zlikwidowana.

Wejdź na nowe forum

Strefa czasowa: UTC [ DST ]



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: DR125
PostNapisane: niedziela, 4 paź 2015, 00:51 
elektroużytkownik 0%

Dołączył(a): niedziela, 4 paź 2015, 00:06
Punkty: 30.00

Posty: 5
Online: 1h 39m 45s
Pojazd: DR125
Witam!
Posiadam motocykl Suzuki DR 125S. Ogólnie mam nieco problem z dokładnym zidentyfikowaniem modelu i odpowiedniego schematu do niego. W dodatku internetowe poradniki odblokowania nijak mi pomagają, natomiast moto kompletnie nie idzie na biegach powyżej 3. Nie wiem czy to problem mechaniczny, czy też elektryczny. Uczucie jest jednak takie jakby moduł był zablokowany, kręcę manetką a motor nie przyśpiesza, kiedy do 3 biegu z przyśpieszeniem nie ma problemu.

W szczególności problemem jest który z kabli od czujnika biegu neutralnego do modułu miałby podawać opór 820ohm na pierwszym biegu i jak wstawić opornik - o ile do tego modułu ma to zastosowanie. Może po prostu motor to padło, a ja szukam problemu w blokadzie, której nie mam, albo jest inna niż w późniejszych modelach z rozrusznikiem elektrycznym (DR 125 SE). Mierzę, mierzę i nic mi nie wychodzi.

Moduł Denso 32900-44A00 DENSO 070000-1371
Motor na ramie nosi oznaczenie SF43b.
Silnik odpalany kopniakiem, gaźnik mikuni

Fotki motocykla
https://plus.google.com/photos/10790900 ... 6604023026

Fotki elektryki:
https://goo.gl/photos/7muJrozELLMhMPWr6

W linku powyżej fotki układu elektrycznego i schemat, który znalazłem w necie, z tym zastrzeżeniem, że mój motor nie posiada czujnika stopki, ani światełka stopki. Dodam, że pod bakiem znajdują się do niczego nie podłączone dwa przewody zakończone złączami bananowymi, które jak przypuszczam mogłyby służyć podłączeniu takiego czujnika nóżki. Podobnie dwa niepodłączone do niczego przewody znajdują się pod licznikiem, który zresztą nie ma miejsca na światełko czujnika stopki.

Wybaczcie, że się tak rozpisuje, jestem już nieco zdesperowany, bo co próbuje zbadać temat ewentualnej blokady to odbijam się od ściany.

Pytania:
1) Co, jak i z czym pomierzyć, aby ustalić czy motor posiada taką blokade jak późniejsze modele suzuki DR, których poradniki odblokowania znajdują się w necie? Multimetru użyję, natomiast w czytaniu schematów nie jestem mistrzem.
2) Czy motor może być jakoś inaczej zablokowany niż przez ograniczenie obrotów w module?

--Dodano niedziela, 4 paź 2015, 15:29 --

ewentualnie czy jest jakieś uniwersalne CDI pod ten model, które można podłączyć?


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DR125
PostNapisane: poniedziałek, 5 paź 2015, 12:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 19 lut 2012, 23:06
Punkty: 4,928.00

Posty: 821
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Flaga: Poland
Pochwały: 1
Online: 131d 9h 8m 38s
Pojazd: *
Na tym schemacie co podałeś nie widzę nigdzie opisanego czujnika od biegów, jest tylko kontrolka luzu i ona idzie do lampy. Do modułu wchodzi impulsator 2 przewody , cewka CDI 2 przewody, wyjście na cewkę WN , gaszeniei obwód od tylnego światała hamulca. 125 w 4t nigdy jakoś szałowo nie pojedzie tam masz 9-10KM. Jaką prędkość osiągasz? W manualu powinno być napisane ile powinno to jechać. http://www.sqtery.com/forum/viewtopic.php?f=29&t=42385 tutaj jest coś napisane i wydaje się to sensowne, gość pisze o roczniku 97 a Ty jaki masz?


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DR125
PostNapisane: poniedziałek, 5 paź 2015, 16:02 
elektroużytkownik 0%

Dołączył(a): niedziela, 4 paź 2015, 00:06
Punkty: 30.00

Posty: 5
Online: 1h 39m 45s
Pojazd: DR125
Jedzie max 70km/h, powinien jechać koło stówki, problemem może być słaba kompresja (w dolnych granicach, blisko limitu serwisowego, ok 120-130 psi). Tylko ewidentnie korzystanie z biegów powyżej 3 nie ma sensu bo motor i tak nie przyśpiesza ani trochę, tylko dlatego poszukuję jakieś blokady.

Datę pierwszej rejestracji i produkcji niby to wpisaną mam w d.rej. 1997, ale ogólnie mój model (DR 125S) był produkowany w okresie od 1990 do ok 1995 roku. Przede wszystkim różni go od modelu w linku (DR 125SE), który wkleiłeś fakt, że silnik odpalany jest kopką, nowsze są elektryczne. Dodam, że czujnik luzu wygląda bardzo podobnie do tego z linku, jednak jest nieco odmienny. Co mnie jeszcze dziwi to fakt, że do (-) na aku podłączony jest jakiś dodatkowy kabel oprócz głównego, którego nie ma na schemacie. Wygląda on jak taki jak ludzie używają do odblokowania zgodnie z poradnikiem z YT, jednak między minusem a jakimkolwiek z kabli wchodzącym do CDI nie ma 820 ohmów. Być może ktoś wsadził zły opornik, rozgrzebie ten kabel z czystej ciekawości.

No nic, przyjmuje zatem, że nie ma w nim blokady, chyba że jest jakiś inny możliwy patent w CDI. Wymienię cylinder i tłok na nowy, zrobię szlif głowicy, może pojedzie żwawiej :).


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DR125
PostNapisane: poniedziałek, 5 paź 2015, 20:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 19 lut 2012, 23:06
Punkty: 4,928.00

Posty: 821
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Flaga: Poland
Pochwały: 1
Online: 131d 9h 8m 38s
Pojazd: *
Wg schematu co wstawiłeś do CDI nie idzie żaden przewód z aku ani z czujnika.
Sprawdzanie tego przewodu raczej nic nie da bo jak by ktoś tam dał dajmy za duży opornik to i na 1 byś nie miał obrotów, problem chyba nie leży w CDI.
Nie wiem może CI się wytarły wałki w głowicy , ewentualnie odkręć gaźnik i popatrz czy nie ma tam jakiejś zwężki a potem kolanko wydechowe czy nie ma tam też zwężki na wylocie z cylindra.
Co ciekawe po wpisaniu nr seryjnego modułu http://www.suzukipart.com/oemparts/p/su ... 0/cdi-unit pokazuje że to moduł z rocznika 85-88 jako tako rocznika 1990-1995 nie pokazuje, dopiero ten Dr125se w 1995 ma moduł 32980-44A00 .


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DR125
PostNapisane: poniedziałek, 5 paź 2015, 21:34 
elektroużytkownik 0%

Dołączył(a): niedziela, 4 paź 2015, 00:06
Punkty: 30.00

Posty: 5
Online: 1h 39m 45s
Pojazd: DR125
Ogólnie to z identyfikacją modelu mam problem, bo na przykład buda jest już dokładnie taka z wyglądu jak przedostatnia z tego linka: http://www.suzukicycles.org/DR-series/DR125S.shtml . Buda i oznaczenia na ramie (SF43b) odpowiadają opisowi motocykla oznaczonego w serwisówce Haynes jako DR 125 SJ. Motor z rozrusznikiem elektrycznym jest opisywany w serwisówce jako SEY, a powszechnie oznacza się go jako DR 125 SE i do tej ostatniej wersji przystają internetowe poradniki odblokowania.

Na razie eksperymentalnie zamówiłem tani cylinder+tłok z allegro, założymy, pomierzymy kompresję. Gaźnik pomierzyłem, wyczyściłem i wszystko się zgadza z serwisówką, podniosłem jeden pływak o 1mm bo był nierówno wygięty, dokręciłem śrubkę ssania, ale to tyle. Ciekawią mnie tylko dwa kable pod bakiem z bananowymi złączami nie podłączone do niczego (wedle kolorków wychodzi, że są to kable pozostawione pod czujnik nóżki, którego w moim modelu nie ma :).

Poszukam wstawek, ale za bardzo nie wiem jak je identyfikować.


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DR125
PostNapisane: poniedziałek, 5 paź 2015, 22:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 19 lut 2012, 23:06
Punkty: 4,928.00

Posty: 821
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Flaga: Poland
Pochwały: 1
Online: 131d 9h 8m 38s
Pojazd: *
Tylko w 4T robotę robi głowica, jak zawory są nieszczelne wałki wytarte to to nie pojedzie, cylinder z tłokiem gra mniejszą role. Jak będziesz zmieniał tłok z cylindrem to zwróć uwagę na części głowicy czy nie są zużyte (w serwisówce powinny być wymiary wałków podane, luzów zaworowych). Blokady raczej łatwo powinno być zauważyć, np gaźnik ma przelot 30mm a zaraz za nim idzie gumowa zwężka na 20mm, w wydechu to zazwyczaj wspawana jak by podkładka na wlocie jw. Serwis typu świeca olej filtry powietrza robiłeś?


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DR125
PostNapisane: wtorek, 6 paź 2015, 07:01 
elektroużytkownik 0%

Dołączył(a): niedziela, 4 paź 2015, 00:06
Punkty: 30.00

Posty: 5
Online: 1h 39m 45s
Pojazd: DR125
Pewnie, że zrobiłem, wszystko świeże oprócz filtra powietrza, który muszę wykonać z jakiejś gąbki, ponieważ oryginał - przynajmniej na allegro - jest niedostępny.

--Dodano środa, 18 maja 2016, 12:04 --

Doszedłem w końcu, że mój motor nie jest zablokowany. Padło natomiast ładowanie akumulatora.

Sprawdzilem żółte przewody - na jednym jest 3v zamiast serwisowych 50v. Sprawdziłem też stosownie do instrukcji czy problemem jest regulator napięcia, ale wychodzi, że wszystko z nim w porządku.

Nastepnie wyciągnąłem stator. Wrzucam fotkę poglądową. Schemat i inne zdjęcia elektryki wrzuciłem we wcześniejszych postach.
http://i.ebayimg.com/00/s/MTMyOFgxNjAw/ ... i/$_57.JPG

Układ elektryczny wygląda tak, że mamy stator z kołem magnesowym, z którego wychodzi 8 przewodów w tym dwa od impulsatora (trzy żółte, pozostałe w innych kolorach, widać na zdjęciach). Prowadzą one do CDI i do regulatora napięcia (to te żółte). CDI odpowiada za zapłon, regulator za ładowanie.

Mamy dwie duże cewki i osiem małych. Ogólnie między żółtymi kablami a obręczą statora jest przebicie. Chyba tak nie powinno być.

Wysłalem stator do przewinięcia - powiedzieli mi, że nie przewijają ponieważ użyty został zbyt cieńki drut i to bez sensu. Dodatkowo na jednej z cewek wysokiego napięcia nie ma żadnej oporności.

Pytania:
1. Co mam zrobić, gdzie i jak szukać przebicia, jak to ewentualnie samemu przewinąć, a wcześniej rozwinąć?
2. Które cewki za co odpowiadają?
3. Czy da się do mojego motorka przelutować i wsadzić stator https://motor-x.pl/stator-iskrownik-kin ... 250,p.html - zgadzają się wymiary, otwory, ilość cewek, też są dwie duże cewki i jedna mała. Nie zgadza się ilość przewodów wychodzących ze statora (nawet uwzględniając impulsator), nie znam też cech prądowych tego zamiennika?


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DR125
PostNapisane: piątek, 19 sty 2018, 13:07 
elektroużytkownik

Dołączył(a): piątek, 19 sty 2018, 12:51
Punkty: 80.00

Posty: 1
Online: 19m 51s
Pojazd: bmw
Mój to już niestety na złom :(

_________________
http://pikavippivertailufi.com
http://se-lan.com
http://lan-dk.com


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
UNITI | Fixed by
.