Moto CDI Elektronika https://www.motocdi.com/ |
|
Ograniczenie obrotów - zapłon CDI https://www.motocdi.com/ograniczenie-obrotow-zaplon-cdi-t628.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | masa777 [ poniedziałek, 30 sty 2017, 14:52 ] |
Tytuł: | Ograniczenie obrotów - zapłon CDI |
Cześć. Posiadam Simsona z zapłonem od skuterka 2T Ducati Energia, typowy CDI. Schemat układu zapłonowego poniżej: Chcę zrobić ograniczenie obrotów z podobnym efektem jak na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=-xKU_feSADk Skontaktowałem się z autorem filmu i okazało się, że miał wykonaną przystawkę mikroprocesorową, którą regulował kąt wyprzedzenia zapłonu. Ona zarządzała sygnałem z impulsatora i ograniczenie obrotów polegało na odcięciu sygnału z cewki impulsatora do modułu przy zadanych obrotach. No ja takiej przystawki nie zamierzam robić ale trochę ogarniam programowanie w języku C i AVR'y, więc mogę coś wykonać. Początkowo wykonałem najprostszą popularną blokadę z potencjometru i kondensatora ale efekt jest mizerny, strzela w wydech i mało nie gaśnie. Ogólnie słabo się to spisuje. Obejrzałem tez ciekawy filmik: https://www.youtube.com/watch?v=9qOQVKjUGjU gdzie jest to zrealizowane na oddzielnym module i takie coś chciałbym wykonać. Ogólnie wiem jak zrobić część pomiarową ale nie wiem na jakiej zasadzie część wykonawcza ma realizować zadanie. Mam kilka pomysłów: - zwierać do masy cewkę impulsatora - zwierać do masy cewkę zasilającą - zwierać do masy przewód gaszenia - przerywać obwód cewka impulsatora-moduł zapłonowy Teraz właśnie pytanie, którą realizację wybrać ? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |