Zapraszamy na nową odsłonę forum

Prosimy nie zakładać nowych wątków ani nie odpowiadać na istniejące
gdyż dotychczasowa wersja zostanie zlikwidowana.

Wejdź na nowe forum

Strefa czasowa: UTC [ DST ]



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: niedziela, 9 lut 2014, 09:25 
elektroużytkownik

Dołączył(a): sobota, 8 lut 2014, 20:47
Punkty: 85.00

Posty: 4
Flaga: Poland
Online: 4h 2m 2s
Pojazd: Simson s51 LC
Witam. Chciał bym wykonać układ zapłonowy do simsona. Głównym celem jest CDI zamiast przerywacza mechanicznego lecz też chciał bym uzyskać jak najlżejsze magneto. Obecne magneto waży ok 1 kg. Mam dwa pomysły na wykonanie lecz do działania jednego nie jestem pewien.
Pierwszy to przerobione magneto z jawy 50 oraz przewinięte cewki z tego motoroweru i impulsator.
Drugi to wykonanie rotoru jako tarczy z magnesami neodymowymi. jest to wykorzystywane w prądnicach do elektrowni wiatrowych tzw amerykanka http://spiritusmovens.blogspot.com/2009 ... chive.html. Był by tylko jeden rotor z magnesami a nie dwa jak w tym rozwiązaniu. Oczywiście rotor to nie była by konstrukcja z żywicy lecz z aluminium. Stator był by wykonany tak jak w linku. Czy w motocyklu miało by takie coś prawo bytu? To by było cos takiego jak to tylko rotor cieńszy http://img11.tablica.pl/images_tablicap ... yklowe.jpg
Pozdrawiam Daniel

--Dodano piątek, 14 lut 2014, 21:29 --

Nikt nic nie pomoże? Jest na tym forum wiele ogarniętych osób z ogromną wiedzą o układach zapłonowych i myślałem że uzyskam tu odpowiedź na nurtujące mnie pytania ale jak widze nikt nie chce pomóc.
Pozdrawiam Daniel


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 16 lut 2014, 21:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 mar 2012, 08:19
Punkty: 945.00

Posty: 14
Lokalizacja: 64-980 Trzcianka
Flaga: Great Britain
Online: 1d 14h 7m 49s
Pojazd: wsk 175 125 YAMAHA XTZ 750
ja bym chyba coś kombinował na zasadzie chińskiego skutera

_________________
WSK 175 CDI POWER


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 18 lut 2014, 20:29 
elektroużytkownik

Dołączył(a): sobota, 8 lut 2014, 20:47
Punkty: 85.00

Posty: 4
Flaga: Poland
Online: 4h 2m 2s
Pojazd: Simson s51 LC
Zapłon ze skutera chińskiego spełni tylko po części me założenia. Będzie cdi zamiast platynek ale nie bedzie najlżejszego jakie może być magneta. Mi chodzi o to czy ta amerykanka zda egzamin jako układ zasilania cdi i świateł.


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 19 lut 2014, 19:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 mar 2012, 08:19
Punkty: 945.00

Posty: 14
Lokalizacja: 64-980 Trzcianka
Flaga: Great Britain
Online: 1d 14h 7m 49s
Pojazd: wsk 175 125 YAMAHA XTZ 750
Dani3l napisał(a):
Mi chodzi o to czy ta amerykanka zda egzamin jako układ zasilania cdi i świateł.

odpowiedz jest prosta - zda egzamin.

_________________
WSK 175 CDI POWER


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
UNITI | Fixed by
.