Zapraszamy na nową odsłonę forum

Prosimy nie zakładać nowych wątków ani nie odpowiadać na istniejące
gdyż dotychczasowa wersja zostanie zlikwidowana.

Wejdź na nowe forum

Strefa czasowa: UTC [ DST ]



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: wtorek, 6 lut 2024, 22:21 
elektroużytkownik 0%

Dołączył(a): wtorek, 6 lut 2024, 22:16
Punkty: 133.00

Posty: 6
Online: 5h 2m 2s
Pojazd: DR350
Witam potrzebuje modułu cdi do Suzuki dr350 myślałem nad modułem csi z chińskiego quada niby ma przestawienie zaplonu ale nie wiem czy na pewno będzie to działać poprawnie. Wersję zapłonu mam na jednym impulsatorze. Nowy oryginalny moduł to koszt 2500zł a używak nie do dostania dla tego szukam tańszego rozwiazania

--Dodano środa, 7 lut 2024, 07:53 --

Wczoraj przeczytałem jeszcze na innym forum że do hondy dominator stosują moduły z Kymco z regulacją kąta wyprzedzenia lecz jest tam CDI DC tak pomyślałem sobie o jakimś module z jakiegoś motorka CDI AC też z regulacją i dopasować wyprzedzenie zapłonu lampą stroboskopową lezc tu pojawia się problem bo ciężko będzie coś takiego zrobić ponieważ cały zapłon jest pod pokrywą w oleju może ktoś podpowie czy już jakiś moduł zastosował albo jak sprawdzić wyprzedzenie zapłonu


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 7 lut 2024, 17:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lut 2012, 22:47
Punkty: 1,398.00

Posty: 525
Lokalizacja: Wrocław
Flaga: Poland
Online: 116d 9h 25m 55s
Pojazd: KTM
Witam ... jaki to rocznik ? ile ma świec ? pytam bo mam rozłożony suzuki DR BIG 750 ...

_________________
Przesłanie Pana Cogito
Zbigniew Herbert



Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 7 lut 2024, 17:50 
elektroużytkownik 0%

Dołączył(a): wtorek, 6 lut 2024, 22:16
Punkty: 133.00

Posty: 6
Online: 5h 2m 2s
Pojazd: DR350
1992rok jedna świeca cewka WN taka jak w skuterku 4t impulstator też tak wygląda jak w skuterku 4t. Moduł jest na pewno AC. Jest iskra ale w momencie przestawienia wyprzedzenia (około 4000obr.) traci moc strzela w wydech kicha prycha i wariuje obrotomierz pokazuje wtedy 13tyś obr(obrotomierz podłaczony jest do modułu podejrzewam że sygnał do niego wychodzi podbnie jak do cewki WN ale tego nie sprawdzałem)

--Dodano środa, 7 lut 2024, 18:17 --

Dzisiaj trochę poszperałem w internecie i informacjach na temat różnych motocykli do których łatwo dostępne są moduły i nie kosztują krocia i nie wiem czy moduł z HONDY XR600 nie pasował by ponieważ również jest to moduł AC wyprzedzenie zapłonu jest w tym motocyklu według danych przybliżone do wyprzedzenia w DR350 i w sumie dużo nie trzeba było by przerabiać instalacji elektrycznej w Suzuki również według danych rezytancja cewki zasilającej cdi oraz impulsatora jest podobna zresztą nawet impulsator podobnie wygląda


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 7 lut 2024, 18:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lut 2012, 22:47
Punkty: 1,398.00

Posty: 525
Lokalizacja: Wrocław
Flaga: Poland
Online: 116d 9h 25m 55s
Pojazd: KTM
w tym roczniku początek 90 lat zapłony były bardzo podobne czyli czujnik położenia wału rezystancja cewki zasilającej CDI -- kwestia ceny i jak szybko chcesz to uruchomić ?
Jest iskra ale w momencie przestawienia wyprzedzenia (około 4000obr.) traci moc strzela w wydech kicha prycha --tego nie rozumiem w jaki sposób przestawiasz wyprzedzenie ??

_________________
Przesłanie Pana Cogito
Zbigniew Herbert



Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 7 lut 2024, 18:43 
elektroużytkownik 0%

Dołączył(a): wtorek, 6 lut 2024, 22:16
Punkty: 133.00

Posty: 6
Online: 5h 2m 2s
Pojazd: DR350
Chodzi mi że w dr350 wyprzedzenie zapłonu się opóźnia z 5 stopni do około 30 stopni jak się nie mylę właśnie w okolicy 4000obr. Tak samo jak w xr przy 4000obr jest bodajże opóźnienie 31stopni a opóźnienie początkowe (przy wolnych obrotach) 6stopni dla tego pomyślałem że moduł z XR mógł by się sprawdzić chyba że jestem w błędzie I każdy moduł nawet z chinola będzie działać z takim samy przyspieszeniem z góry przepraszam za może nie fachowe nazewnictwo ale bardziej się znam na Dieslach :lol:


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 7 lut 2024, 18:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lut 2012, 22:47
Punkty: 1,398.00

Posty: 525
Lokalizacja: Wrocław
Flaga: Poland
Online: 116d 9h 25m 55s
Pojazd: KTM
kwestia szybszej komunikacji czyli rozumiem przy 4000 RPM spodziewałeś się przyspieszenia 30 stopni ? bo mogłeś też przesunąć czujnik położenia wału w punkt 30 stopni i nie używać przyspieszacza (użyć tanie CDI od 2T skuterka)

jeśli nie ma mocy w sensie strzela przy wyższych obrotach prognozuję ,że nie działa przyspieszacz --przy silnikach większej pojemności aby wykorzystać moc silnika musimy przesunąć kąt wyprzedzenia

do tego motocykla możesz użyć najtańszy CDI jaki dostaniesz w podobnym roczniku i pojemności wyższej od 350 ...

nie wszystkie CDI podpasują Yamaha XT ma inne magneto z 2 czujnikami to odpada ale większość Suzuki Hondy single będą działały --pozostanie usunięcia blokad typu czujnik pod boczną nóżką ,,,czujnik luzu ... ale z tym nie ma problemu żadnego

_________________
Przesłanie Pana Cogito
Zbigniew Herbert



Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 7 lut 2024, 19:02 
elektroużytkownik 0%

Dołączył(a): wtorek, 6 lut 2024, 22:16
Punkty: 133.00

Posty: 6
Online: 5h 2m 2s
Pojazd: DR350
Czyli mam rozumieć że od chinola 250 moduł nie będzie chodzić ale od XR 600 i podobnych tego typu sprzętach już powinno chodzić dobrze. Ogólnie mam zapłon cały oryginalny lecz z dnia na dzień po prostu stracił moc właśnie w okolicy 4000 obrotów i właśnie zaczyna wariować wtedy obrotomierz tak jak wyżej wspominałem z obrotomierzem nie będę miał problemów ponieważ podłączę go pod sygnał z cewki WN tak jak jest to w chińskich sprzętach gdy nie będzie działał najwyżej kupię środek z chińskiego motorku głównie chodzi mi o moc bo jak na ten moment jak wspominałem w okolicy 4000 obrotów jak się jedzie strzela w tłumik kicha prycha nie wkręca się na wyższe obroty nie ma w ogóle mocy dzięki za szybką odpowiedź jeszcze kwestia tego czy od chinola będzie pasował moduł ponieważ mam tego sporo od quadów i chińskich crossów


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 7 lut 2024, 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lut 2012, 22:47
Punkty: 1,398.00

Posty: 525
Lokalizacja: Wrocław
Flaga: Poland
Online: 116d 9h 25m 55s
Pojazd: KTM
tanie chińskie mają przyspieszacz budowany na układzie MN.... specjalizowany opóżniacz lekko starawy działał w zapłonach do Hondy Transalp Afrika i kilku podobnych jednak w nim zakres przyspieszacza jest niewielki zbyt mały aby w pełni wykorzystać parametry silnika ---znajdziesz w gratach używany CDI od dużej suzuki DR jest tego sporo... jak nie znajdziesz taniego poszukam coś u siebie

_________________
Przesłanie Pana Cogito
Zbigniew Herbert



Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 7 lut 2024, 20:36 
elektroużytkownik 0%

Dołączył(a): wtorek, 6 lut 2024, 22:16
Punkty: 133.00

Posty: 6
Online: 5h 2m 2s
Pojazd: DR350
Ok wielkie dzięki za szybkie odpowiedzi coś poszukam jak coś dam znać co i jak to rozwiązałem albo będę pytał dalej żeby rozwiązać problem i żeby wszystko śmigało jak należy :mrgreen:

--Dodano środa, 7 lut 2024, 21:12 --

A jeszcze mam pytanie trochę z innej beczki. Chciałem zrobić urządzenie do sprawdzania modułu i tu rodzi się moje pytanie czy mógł bym zastosować generator PWM do imitowania sygnału z impulsatora?


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 9 lut 2024, 00:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lut 2012, 22:47
Punkty: 1,398.00

Posty: 525
Lokalizacja: Wrocław
Flaga: Poland
Online: 116d 9h 25m 55s
Pojazd: KTM
tak można zbudować coś nawet na NE555 ,,, tylko jeśli jest to AC to czym zasilisz CDI ??

_________________
Przesłanie Pana Cogito
Zbigniew Herbert



Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 9 lut 2024, 17:51 
elektroużytkownik 0%

Dołączył(a): wtorek, 6 lut 2024, 22:16
Punkty: 133.00

Posty: 6
Online: 5h 2m 2s
Pojazd: DR350
myślałem o jakimś transformatorze małej mocy ale nie nie wiem czy był by to dobry pomysł


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 9 lut 2024, 20:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lut 2012, 22:47
Punkty: 1,398.00

Posty: 525
Lokalizacja: Wrocław
Flaga: Poland
Online: 116d 9h 25m 55s
Pojazd: KTM
dobry pomysł nie będzie działał na wyższych obrotach ale ok ... i teraz mój pomysł :) jeśli Masz czas wklej kilka fotek motocykla ,,,zapłonu czego uważasz związanego z tematem tak aby służyło informacją przyszłym użytkownikom

_________________
Przesłanie Pana Cogito
Zbigniew Herbert



Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
UNITI | Fixed by
.