Witam wszystkich. Odnośnie zasadniczych różnic magnet w silnikach 2t i 4t nic nie znalazłem w internecie, a chodzi o długi i krótki pasek wyzwalający impuls. Ktoś gdzieś kiedyś wspomniał że to od zmiany kąta wyprzedzenia bo silnik 4t z waskim paskiem musi precyzyjnie określić położenie aby móc przestawiać kąt. Trochę głupota bo po co w takim razie robić inne magneta ekstra do 2t które mają zapłon na sztywno. Zakupiłem zapłon zestaw z allegro od silnika 2t kpl z jednej aukcji- pasek na magnecie długi, włożylem to do mz i tak; Na jednym ustawieniu przebajecznie pyrka na wolnych odpala bez problemu, przy 3000obr nastepuje jakby odcięcie i jakby spalanie stukowe takie aż metaliczne turkonienie w silniku, przy przestawieniu kata w inna pozycje na wolnych gaśnie do 3 tyś nie ma mocy nic a jak się przytrzyma max to po chwili dławienia wkeci się na te 3500obr i dalej wścieka się na obroty jak piła. Ewidentnie zmienia się kąt a to jest najtańszy zapłon z modułem za 9 zł... Po założeniu magneta z wąskim paskiem te objawy ustawają. Skoro jest to zapłon od sqtera 2t dlaczego nie chce działać prawidłowo w mz lub z góry zakładam innych motocyklach. Dlaczego kity zapłonów cdi jakie można kupić są na bazie magnet od 4t z waskim paskiem (w sumie oczywiste ale...)
|