Zapraszamy na nową odsłonę forum

Prosimy nie zakładać nowych wątków ani nie odpowiadać na istniejące
gdyż dotychczasowa wersja zostanie zlikwidowana.

Wejdź na nowe forum

Strefa czasowa: UTC [ DST ]



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: środa, 20 sty 2016, 13:05 
elektroużytkownik

Dołączył(a): środa, 20 sty 2016, 12:10
Punkty: 100.00

Posty: 4
Online: 4h 15m 19s
Pojazd: Yamaha DT 125 '87
Witam wszystkich, w moim pierwszym poście na forum.

Marka : Yamaha
Model : DT 125 lc2
Rocznik : 87
Typ : Cross
Opis problemu:
Gdy kupiłem motocykl zawór wydechowy był zablokowany w pozycji otwartej, a sterowanie nim było całkowicie usunięte. Postanowiłem więc odtworzyć to co ktoś kiedyś popsuł i zgromadziłem potrzebne części: moduł, serwo i kilka części mechanicznych. Podczas składania jednak napotkałem problem. W mojej DT jest zapłon typu magnet CDI (4 cewki, brak impulsatora), podczas gdy powinien być z impulsatorem i to umieszczonym na zewnątrz koła magnesoweg, po to, by był wyzwalany tylko jednym magnesem. Nie zrażając się tym podłączyłem moduł sterujący zaworem równolegle do cewkomodułu. Efekt? Zawór otwiera się przy zbyt niskich obrotach. Normalne, jeśli na jeden obrót wału przypadają dwa impulsy. Wstawiłem więc pomiędzy moduł zaworu a cewkomoduł diodę prostowniczą, to jednak też nic nie dało. Skoro dioda nie rozwiązała problemu, to musi być więcej niż dwa impulsy.
Uznałem wtedy, że należało by podać do modułu od zaworu impuls wzięty z zasilania cewki WN. Zaadaptowałem do mojej Yamahy zapłon z oddzielną cewką WN, modułem oraz impulsatorem (niestety, w przeciwieństwie do oryginału umieszczonym wewnątrz koła magnesowego) i moduł zaworu podłączyłem równolegle do cewki WN. Niestety wtedy zawór nie otwierał się wcale. Następnie w ramach eksperymentu podłączyłem przed cdi do cewki ładującej. Było tak samo jak przy układzie bez impulsatora. Po przeanalizowaniu schematu modułu cdi, doszedłem do wniosku że prąd zasilający cewkę WN płynie w złym kierunku, dlatego moduł zaworu go nie widzi. Prąd z cewki ładującej ma znów zbyt dużą częstotliwość. Prosiłbym więc o pomoc w takim zmodyfikowaniu modułu cdi, żeby dawał impuls dodatni względem masy, raz na obrót wału i o napięciu takim jak z cewki ładującej cdi. Dysponuję schematem oryginalnej instalacji elektrycznej, który wkrótce zamieszczę. Dodam też, że kupno oryginalnego modułu cdi i iskrownika jest bardzo trudne, a od nowszej wersji może nie pasować.


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 20 sty 2016, 23:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 19 lut 2012, 23:06
Punkty: 4,928.00

Posty: 821
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Flaga: Poland
Pochwały: 1
Online: 131d 9h 8m 38s
Pojazd: *
Zrób coś takiego wkręć jakąś śrubkę między istniejące magnesy i dodaj impulsator, miejsce powinno być skoro oryginalnie był tam inny zapłon. I będziesz brał obroty z impulsatora. Tak będzie najprościej.


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 21 sty 2016, 14:14 
elektroużytkownik

Dołączył(a): środa, 20 sty 2016, 12:10
Punkty: 100.00

Posty: 4
Online: 4h 15m 19s
Pojazd: Yamaha DT 125 '87
Niestety napięcie wytwarzane przez impulsator będzie za słabe i moduł go nie poczuje. Dodatkowo impulsator nie może mieć kontaktu z czterema magnesami, ponieważ było by zbyt dużo impulsów więc zawór i tak otwierałby się wcześniej niż powinien. Wpadłem na pomysł zrobienia czegoś takiego: 1497

Iskrownik działał by wtedy na zasadzie oryginalnego. A co do patentu z tyrystorem, to oceńcie czy to w ogóle ma prawo zadziałać. Przypominam, że celem jest uzyskanie jednego impulsu przypadającego na jeden obrót wału, o napięciu takim jak z cewki ładującej cdi i dodatniego względem masy.


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 21 sty 2016, 17:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 19 lut 2012, 23:06
Punkty: 4,928.00

Posty: 821
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Flaga: Poland
Pochwały: 1
Online: 131d 9h 8m 38s
Pojazd: *
O tym samym pisałem tylko zamiast magnesu dasz łeb śrubki (magnesu nie będzie jak dobrze zamocować, kleje odpadają) , możesz spróbować z tym tyrystorem powinno zadziałać.


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 22 sty 2016, 17:37 
elektroużytkownik

Dołączył(a): środa, 20 sty 2016, 12:10
Punkty: 100.00

Posty: 4
Online: 4h 15m 19s
Pojazd: Yamaha DT 125 '87
Kupiłem impulsator od chinola i wyciągnąłem kilka tyrystorów ze starego zasilacza od komputera. Jak wszystko zmontuje dam znać czy działa.


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 28 sty 2016, 18:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lut 2012, 22:47
Punkty: 1,398.00

Posty: 525
Lokalizacja: Wrocław
Flaga: Poland
Online: 116d 9h 12m 40s
Pojazd: KTM
Do testów kup tyrystor TIC 106 najlepiej z literką D ma największą czułość ---jest zbyt delikatny do ciągłej pracy....może chodzić latami ale lepiej nie ryzykować na trasie

_________________
Przesłanie Pana Cogito
Zbigniew Herbert



Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 30 sty 2016, 23:08 
elektroużytkownik

Dołączył(a): środa, 20 sty 2016, 12:10
Punkty: 100.00

Posty: 4
Online: 4h 15m 19s
Pojazd: Yamaha DT 125 '87
Tyrystory z zasilacza okazały się nie sprawne. Kupiłem więc bt 151, zanim napisałeś o tych tic 106 d. Gdy podłączyłem wszystko, tak jak na narysowanym schemacie zawór wcale nie działał. Sprawdziłem czy wszystko w porządku z tyrystorem, łącząc bramkę z anodą. Wtedy tyrystor się załączył i zawór otwierał się tak, jak przy bezpośrednim podłączeniu do cewki. Wydaje mi się więc, że impuls generowany przez impulsator od chinola jest zbyt słaby. Spróbuje z tym bardziej czułym. Dotatkowo, analizując ponownie schemat modułu od zapłonu bez impulsatora doszedłem do wniosku, że jednak impulsów z cewki w iskrowniku nie może być więcej niż dwa. Skoro tak, to dioda prostownicza, którą na początku podłączyłem pomiędzy modułem, a cewką powinna rozwiązać problem. Jeśli go nie rozwiązuje, to chyba po prostu problem leży po stronie modułu. Możliwe że się mylę, jeśli tak, to mnie poprawcie.


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
UNITI | Fixed by
.