Zapraszamy na nową odsłonę forum

Prosimy nie zakładać nowych wątków ani nie odpowiadać na istniejące
gdyż dotychczasowa wersja zostanie zlikwidowana.

Wejdź na nowe forum

Strefa czasowa: UTC [ DST ]



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: czwartek, 15 mar 2012, 02:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lut 2012, 21:26
Punkty: 224.00

Posty: 21
Lokalizacja: Wrocław
Flaga: Poland
Online: 2d 4h 42m 12s
Pojazd: WSKi, Komarek, Motorynka ...
Hej :)

Panowie czy można w jakiś tani sposób zrobić taki prosty tester ładowania oparty na diodach led?
Coś w ten deseń:


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 15 mar 2012, 08:18 
Użytkownik 10%
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 mar 2012, 10:33
Punkty: 122.00

Posty: 11
Lokalizacja: Bieszczady
Flaga: Poland
Online: 5d 59m
Pojazd: Bombardier DS650
Kolego chyba chodzi Ci o taki tester który może być podpięty np na stałe i wskazywać poziom ładowania lub jako tester przenośny.

http://www.aphelektra.com/photo/_pdf/E51_3LED_testerA5n.pdf


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 15 mar 2012, 09:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 21 sie 2008, 15:01
Punkty: 366.00

Posty: 53
Flaga: Poland
Online: 9d 16h 38m 1s
Pojazd: LC4


układ sygnalizuje spadek napięcia po przez pulsowanie LED częstotliwość jest funkcja napięcia ( im większy spadek napięcia tym częstotliwość pulsów wyższa ) oczywiście ustawiamy tak aby po wyżej 13,7 LED nie pulsował ... w praktyce jest to wygodny sposób kontroli .LED montuje się łatwo plus zawsze wygląda estetycznie.. - Dokładność pomiaru w czasie jazdy nie jest konieczna natomiast pulsowanie LED jest lepiej zauważalnym sygnałem w czasie jazdy ...

_________________
Jestem Polakiem, więc mam obowiązki polskie. Są one tym większe i tym silniej się do nich poczuwam- Roman Dmowski


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 15 mar 2012, 12:11 
Użytkownik 10%
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 mar 2012, 10:33
Punkty: 122.00

Posty: 11
Lokalizacja: Bieszczady
Flaga: Poland
Online: 5d 59m
Pojazd: Bombardier DS650
Niby tak, ale tu mamy tylko jedną diodę która nas informuje tylko o spadku napięcia ładowania lub ewentualnie o dobrym napięciu, ale nic niema o napięciu zbyt wysokim.


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 15 mar 2012, 12:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 21 sie 2008, 15:01
Punkty: 366.00

Posty: 53
Flaga: Poland
Online: 9d 16h 38m 1s
Pojazd: LC4
rozbudowa o element pokazujący zbyt wysokie nie ma problemu 2 kolorowy LED n.p. czerwony kolor sterowany osobno włącza się po wyżej 15v a zielony pulsuje w.g. opisu .....

_________________
Jestem Polakiem, więc mam obowiązki polskie. Są one tym większe i tym silniej się do nich poczuwam- Roman Dmowski


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 4 cze 2012, 10:25 
elektroużytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 4 cze 2012, 09:29
Punkty: 90.00

Posty: 2
Online: 2h 55m 34s
Pojazd: CZ 175
Podobny tester ale na 5 diód.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic376937.html
http://elecena.pl/product/2969815/ne-52 ... kumulatora

Jakby co to leży gdzieś u mnie moja samoróbka z linku powyżej, sprzed 10 lat.

_________________
http://www.bemoto.pl


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
UNITI | Fixed by
.