Moto CDI Elektronika https://www.motocdi.com/ |
|
SEM AMAL 14-05 Przetwornica i CDI 9v1 https://www.motocdi.com/sem-amal-14-05-przetwornica-i-cdi-9v1-t332.html |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Dawid [ środa, 3 lip 2013, 21:17 ] |
Tytuł: | SEM AMAL 14-05 Przetwornica i CDI 9v1 |
Przetwornica dedykowana do silników motocykli gdzie montowany był stator szwedzkiej fimy SEM AMAL --- na podstawie obserwacji można stwierdzić ,że jest on praktycznie niemożliwy do naprawy w sposób gwarantujący długa pracę -- Spotykane są próby rozbierania przewijania jednak jest to doraźne rozwiązanie ( być może istnieją przezwajane działające jednak powtarzające się tematy na forum z uszkodzonymi powtórnie przezwajanymi statorami dają negatywną opinię przewijanym statorom ) --jest też możliwość zakupu akcesoryjnego cena około 800 zł brak gwarancji na elementy elektryczne sprzedawane w Polsce zniechęca jednak Opracowaliśmy generator zastępujący uszkodzone uzwojenie statora ( jest to 95% uszkodzeń statora przerwane uzwojenie ładujące CDI brak przejścia między czarnym i czerwonym przewodem ) dodaliśmy też do obudowy przetwornicy ulepszone CDI odpowiednik TM 14-05 taki akurat pracuje w motocyklach KTM lc4 400 KTM lc4 600 KTM lc4 620 Husaberg FE 350 Husaberg FE 600 Husqvarna TE 610 Husqvarna TE 510 Husqvarna TE 410 -- oczywiście w rocznikach '86 do '98 -- jest to na tyle popularny zapłon ,że warto było poświecić czas --- po wstawieniu przetwornicy plus CDI zostawiamy w motocyklu uszkodzony stator wyjmujemy stare CDI i motocykl normalnie pracuje --wraca do życia -oczywiście należy też wstawić cewkę wysokiego napięcia koszt nowej cewki W.N. około 30 zł --- |
Autor: | krokodyl [ sobota, 27 lip 2013, 19:48 ] |
Tytuł: | Re: SEM AMAL 14-05 Przetwornica i CDI 9v1 |
Nowa wersja 9v2 dodane funkcje auto diagnostyki .... dodatkowe wyjście i wbudowany generator symulujący pracę motocykla -- po przełączeniu pojawia się regularna iskra na świecy -- funkcja ta daje możliwość przetestowania zapłonu od CDI do świecy łącznie z cewką WN -- zwieramy dwa piny i na świecy przy poprawnie zamontowanym 9v2 pojawia się iskra 6 razy w ciągu sekundy ..... (6Hz ) - poprawne zamontowanie to podpięcie 4 przewodów czyli w zasięgu każdego kto nie wie co to prąd Układ można tez zamontować na stole podłączyć 12 v ( akumulator lub zasilacz ) cewkę WN z fajką i świecą i widzimy iskrę z częstotliwością 6Hz to jest w przeliczeniu na RPM 100 -- 9v2 posiada tez monitor impulsatora czyli w czasie pracy (kręcenia wałem ) LED miga -- została tez rozjaśniona LED wskazująca 300V i LED wskazujący zasilanie świeci światłem pulsującym Przewidywana wersja 9v3 dostanie inny tester bardziej rozbudowany plus zabezpieczenia i możliwość pracy bez regulatora napięcia czyli zasilana będzie z cewek zasilających regulator napięcia ( świetlnych - dwa żółte grube przewody ) przewidywana .... czyli czekamy na propozycje co powinna zawierać .... 9v1 pracuje kilka sztuk w ekstremalnych warunkach i nie odnotowano awarii |
Autor: | jadwtr [ wtorek, 13 sie 2013, 14:24 ] |
Tytuł: | Re: SEM AMAL 14-05 Przetwornica i CDI 9v1 |
Dzialajcie z wersją 9v3 bo założyłem 9v2 działa lecz na wolnych obrotach na postoju za małe napiecie idzie z regulatora i nie doładowuje wtedy akumulatora a w 9v3 to by nie trzeba stosować akumulatora bo iskra też by szła z uzwojenia żełty przewód do oswietlenia |
Autor: | Dawid [ środa, 14 sie 2013, 21:50 ] |
Tytuł: | Re: SEM AMAL 14-05 Przetwornica i CDI 9v1 |
No to jeździj na wyższych obrotach to nie jest WSK |
Autor: | krokodyl [ niedziela, 18 sie 2013, 03:47 ] |
Tytuł: | Re: SEM AMAL 14-05 Przetwornica i CDI 9v1 |
Film z pracy motocykla KTM LC4 |
Autor: | nyemi [ niedziela, 18 sie 2013, 10:29 ] |
Tytuł: | Re: SEM AMAL 14-05 Przetwornica i CDI 9v1 |
Witam wszystkich. Test jest postrzegana. Dobry zapłonu działa. Bravo. Nie używać DC CDI, baterii?? Witam nyemi. |
Autor: | Dawid [ niedziela, 18 sie 2013, 21:43 ] |
Tytuł: | Re: SEM AMAL 14-05 Przetwornica i CDI 9v1 |
nyemi napisał(a): Witam wszystkich. Test jest postrzegana. Dobry zapłonu działa. Bravo. Nie używać DC CDI, baterii?? Witam nyemi. Kolega w KTM ma problem z instalacją w motocyklu prawdopodobnie jakieś zwarcie , moduł działa bezbłędnie. |
Autor: | mafiu [ niedziela, 15 wrz 2013, 15:31 ] |
Tytuł: | Re: SEM AMAL 14-05 Przetwornica i CDI 9v1 |
Witam, mam przerobiona własnie instalacje w ktm 620 z taka czarna puszka i do nie dawna było wszystko ok az w pewnym momencie brak iskry i motor nie pali. Brałem miernikiem na ten tak zwany cewkomoduł czy jak tam ( taka banieczka pomaranczowa) pokazywało ok 4v przy kopanu. Od tej puszki czarnej sa 4 kable podłaczone i 2 zmostkowane. Jak sprawdzic co jest nie tak? |
Autor: | Dawid [ niedziela, 15 wrz 2013, 15:48 ] |
Tytuł: | Re: SEM AMAL 14-05 Przetwornica i CDI 9v1 |
Załóż sobie własny temat w awariach i daj foto tego modułu co to masz bo normalnie tam czarnych puszek nie ma... |
Autor: | jadwtr [ wtorek, 8 paź 2013, 21:20 ] |
Tytuł: | Re: SEM AMAL 14-05 Przetwornica i CDI 9v1 |
mam założony 9v2 w KTM LC4 400 ER r. 95 - czy ten generator zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu tak jak CDI 1405 która jest po założeniu wymontowana ? |
Autor: | Dawid [ wtorek, 8 paź 2013, 21:21 ] |
Tytuł: | Re: SEM AMAL 14-05 Przetwornica i CDI 9v1 |
Jak by nie zmieniał to byś w ogóle nie miał mocy... |
Autor: | jadwtr [ wtorek, 8 paź 2013, 21:28 ] |
Tytuł: | Re: SEM AMAL 14-05 Przetwornica i CDI 9v1 |
właśnie do połowy manetki gazu idzie ale dalej się dławi i tak jakby gubił zapłony ? Obecnie ustawiłem zawory na 0,20 jak w serwisówce bo to 400 , i wyczyściłem gaźnik dellorto phm38 sd lecz ukręciłem dysze wolnych obrotów i czekam na nową i zestaw nowych uszczelek ma być w piątek to złożę i obadamy czy będzie lepiej. |
Autor: | Dawid [ niedziela, 27 lip 2014, 20:43 ] |
Tytuł: | Re: SEM AMAL 14-05 Przetwornica i CDI 9v1 |
KTM lc4 400 Na 9v3. |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |