Moto CDI Elektronika
https://www.motocdi.com/

Cyfrowe CDI v3.1
https://www.motocdi.com/cyfrowe-cdi-v3-1-t312.html
Strona 1 z 4

Autor:  Dawid [ niedziela, 2 cze 2013, 21:18 ]
Tytuł:  Cyfrowe CDI v3.1

Zapłon CDI posiadający cyfrowe wyprzedzenie zapłonu który można zaadaptować do każdego silnika spalinowego. Zapłon z powodzeniem przeszedł testy w 2 skuterach 125cc.






Zapłon może współpracować z zasilaniem cewki wysokiego napięcia CDI bądź przetwornicy. Działa we wszystkich możliwych opcjach czujnika zapłonu impuls dodatni ujemny itp. Zakłócenia z iskry nie wpływają na pracę , prowadzone były testy z przeskokiem iskry 5cm od płytki z mikroprocesorem .Konstrukcja ciągle udoskonalana. Praca zapłonu w silniku Dealima z 2009r, wyraźnie poprawiła się praca silnika (agresywniejszy wkręt na obroty) jak i odpalanie , wersja z przetwornicą, blokada obrotów krzywą zapłonu przy 9000.



Jeśli są chętni do budowy CDI na procesorze to bardzo chętnie mamy części płytki możliwości projektowania PCB do zaawansowanych technicznie projektów --- kwestia czy są chętni oczywiście propozycje dajcie mi płytki ja zmontuje odpadają !!! ... forum obserwują wszelkiego rodzaju naprawiacze garażowi przewijacze cewek ludzie ,którzy zarabiają pieniądze na zapłonach ich naprawach -- dawanie do ręki gotowych rozwiązań to nieporozumienie możemy tworzyć wspólnie nowe projekty to jest realne --każdy wkłada część pracy w projekt.1051

Autor:  krokodyl [ wtorek, 4 cze 2013, 19:22 ]
Tytuł:  Re: Cyfrowe CDI v3.1

887886885884

Obudowa do CDI z tym gniazdem można będzie zastosować do większości chińskich skuterów 4T 50cc ...125 cc takie gniazdo mają też hondy XR XL Transalp stara Afryka VRV i wiele innych skuterów takich jak SYM Daelim ...

Autor:  Dawid [ środa, 5 cze 2013, 20:21 ]
Tytuł:  Re: Cyfrowe CDI v3.1


Wyprowadzenia na płytce.

licząc od lewej strony
1 masa
2 in (wejście z czujnika )
3 out minus (wyj.ujemne )
4 in uP (wej.procesora)
5 out plus (wyj dodatnie)
6 map selector(przełącznik mapy)
7 prog (RPM LIMIT - ogranicznik obrotów)
8 prog
9 AC CDI
10 masa
11 dioda
12 anoda tyrystor
13 +5V
14 prog
15 RPM (obrotomierz)
16 +12 (6-35V)

Autor:  krokodyl [ środa, 5 cze 2013, 21:07 ]
Tytuł:  Re: Cyfrowe CDI v3.1

894893892
Programatory mikrokontrolerów -made in home
Tester do badania CDO 3v1 -- działa poprawnie

Autor:  krokodyl [ niedziela, 16 cze 2013, 22:24 ]
Tytuł:  Re: Cyfrowe CDI v3.1

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... 2d1E#gid=0

propozycja metody rysowania wykresów przyspieszacza

Autor:  Tezla [ poniedziałek, 17 cze 2013, 00:58 ]
Tytuł:  Re: Cyfrowe CDI v3.1

Dobry pomysł z tym ograniczaniem obrotów krzywą wyprzedzenia zamiast odcinania zapłonu.

krokodyl napisał(a):
takie gniazdo mają też hondy XR XL Transalp stara Afryka XRV
W przypadku Hond jeden z pinów informuje moduł plusem o naciśnięciu rozrusznika, wykorzystywany jest też drugi pin w małej wtyczce jeśli znika na nim masa silnik wyłącza się.

To świetnie że są ludzie którzy budują takie moduły to dobra alternatywa kiedy nie chce się inwestować w drogie oryginały, co prawda od bidy zawsze można było kupić tanie moduły AC i DC od chińskich skuterków niestety w przypadku dużych motocykli pomimo regulowania potencjometrem nie można było uzyskać z nich tak łagodnej pracy jak przy oryginale.
Uporanie się z kształtem krzywej wyprzedzenia oraz dołożenie w wersji DC wejścia wyłączającego brakiem masy pozwoli na uzyskanie idealnego zamiennika.

A czy jest możliwe technicznie w prosty sposób przesuwanie podczas pracy silnika całej krzywej w górę lub w dół dodając np przełącznik BCD i zmieniając nim jeden parametr obliczeń? Z pewnością ułatwiłoby to dobór idealnego wyprzedzenia podczas jazd próbnych.

Autor:  krokodyl [ poniedziałek, 17 cze 2013, 12:02 ]
Tytuł:  Re: Cyfrowe CDI v3.1

Witam -- zmiana płynna krzywej w czasie pracy silnika to przyszłościowa wersja będzie potrzebna hamownia --chyba ,że ktoś zna własny silnik i w czasie jazdy jest w stanie wyczuć różnice na zmieniających się obrotach ... jednak na razie ... mamy wersję z dwoma mapami zmienianymi w czasie jazdy przełącznikiem na kierownicy -
Dołożenie gaszenia po przez zanik masy nie jest problemem -
Dołożenie DC zasilania też jest już opanowane działa z tym ,że zmieniamy płytę PCB tak aby wszystko było na jednej bo w wersji z oddzielnym zasilaniem mamy 2 obudowy a to juz sporo -- dokładamy w następnej wersji tester wewnętrzny - włącznik dodatkowy uruchamiający na świecy ciągu iskier --- pomysł z testerem taki aby ktoś kto nie jest pewien na przykład cewki WN ....świecy.... wciska przycisk i widzi na świecy snop iskier rodzaj prostej diagnozy na przykład na trasie - wystarczy odkręcić świecę i wcisnąć klawisz widzimy ciąg iskier ( wersja z testerem tylko DC-- musi posiadać przetwornicę )

3v1 na razie ustalamy optymalne krzywe wyprzedzacza dla różnych silników i testujemy ! Propozycja aby poukładać własne krzywe do swoich motocykli przetestować działanie tabeli

Autor:  ArekKorczow [ poniedziałek, 17 cze 2013, 13:48 ]
Tytuł:  Re: Cyfrowe CDI v3.1

witam, podpinam się pod temat i mam prośbę.Potrzebuję taki moduł do 125 4t Piaggio ze schematami podłączenia.Zaznaczam że nie jestem fachowcem i zależałoby mi na prostym podejściu do tematu.Szukałem oryginalnego układu i jest problem- wtyczka ! Instalacja w skuterze jest bez immo. , ale co z pozostałymi układami takimi jak ssanie itd.? Identyfikowałem po kablach i z kostki ,albo w kostce i znajduje się kilka przewodów z którymi coś trzeba będzie zrobić, a więc Pytanie:

- potrzebuję schemat instalacji Fly 125 2007 r 4T
- gdzie i za ile powyższy moduł można kupić
- co ze światłami, kierunki itd

Motor kupiłem niekompletny

z odpowiedzi z góry dzięki

Autor:  krokodyl [ poniedziałek, 17 cze 2013, 15:07 ]
Tytuł:  Re: Cyfrowe CDI v3.1

To nie tak .... :) Znajdź kogoś kto to będzie umiał podłączyć kto ogarnie instalacje w skuterze -- podstawowa wiedza jest potrzebna -- jeśli ogarniemy pierwszą sztukę to następne już będą proste - jesteś pierwszy z takim zapłonem więc na Tobie musimy go przetestować

Na początek wiązka jaka dochodzi do CDI znajdź zasilanie cewkę WN .... opisz kolory przewodów -- poszukaj na forum piaggio znajdziesz chętnych i wspólnie uruchomicie 3v1 do skutera ... przy jego możliwościach będzie lepiej chodził jak oryginalny CDI --- może zastąpić CDI do innych skuterów

Autor:  ArekKorczow [ środa, 26 cze 2013, 15:11 ]
Tytuł:  Re: Cyfrowe CDI v3.1

witam,

Na wstępie chciałem przeprosić za zamieszani i umieszczanie postów w innych działach (: dotyczących tego samego tematu.Zdobyłem trochę wiedzy i materiałów.Zamieszczę później w galerii ponieważ są w PDF i nie wkleją się .Ustaliłem następujące fakty:

Moduł sterujący 12AC zakupiony po podaniu VIN

- zasilanie cewki WN wychodzi z modułu ,fioletowy przewód łączący się z cewką (nie daje sygnału na cewkę)
- zielony wchodzący do modułu od impulsatora
- czarny do modułu -masa
- czerwono czarny + na sztywno z aku. (dochodzi też do regulatora , stacyjka , moduł)
- pomarańczowy + po zapłonie

Reszta przewodów w module to:

- kierunki
- czarno biały do gaźnika, zasilany z pomarańczowego po zapł.
W gaźniku znajdują się 3 urządzenia
-wtyka na 3 przewody z czego dwa idą do modułu (myślę że to ssanie) czyli czarny środkowy i dwa do modułu
- wtyka na 2 przewody
- wtyka na 2 przewody czarny i pomarańcz po zapłonie
Do regulatora:
- 3 żółte
- czarny masa
- czerwony + stały
Strator:

- 3 zółte
- zielony impulsator
- brązowy (czujnik oleju, niestety nie świeci kontrolka oleju, po podaniu 12v świeci , zaznaczam że licznik jest od 50 cc taki kupiłem.

Po przekręceniu zapłonu napięcia dochodzą wszędzie i do modułu jak i do pozostałych + przewodów.Jednak brak iskry i wydaje mi się że po włączonym zapłonie w gaźniku też powinno coś się dziać.Jednym słowem tak jakby moduł blokował wyjście sygnałów .Postaram się powklejać max zdjęcia , ale jakby nie wyszło mogę wysłać na mejla do szanownego Krokodyla, który zręcznie je umieści .Mam parę schematów do wpięcia .
Dziś spróbuję podmienić cały strator z cewkami i impulsatorem .Mam taki z drugiego motoru , może to przez czujnik, albo jakieś zwarcie na cewkach blokuje moduł .Wymienię komplet , bo i ak są w jednej wtyczce.Pewnie najlepiej byłoby pozostawić moduł , który mam , ale sterowania gaźnika będą problemem.Człowiek od modułu twierdzi na 100% że moduł pochodzi z katalogu i nie posiada immo.




pozdrawiam

Autor:  Dawid [ niedziela, 30 cze 2013, 19:11 ]
Tytuł:  Re: Cyfrowe CDI v3.1

I udało CI się to odpalić? Jak jesteś zainteresowany CDI 3v1 do twojego skutera to napisz, wykonał byś niezbędne pomiary aby dobrze ustalić mapę.

Autor:  krokodyl [ wtorek, 2 lip 2013, 09:59 ]
Tytuł:  Re: Cyfrowe CDI v3.1

Tezla uruchomił ten skuter na 3V1 -- z tym ,że on jest warsztatowcem pewnie na pamięć zna wszystkie kolory w instalacji -- dobrze było by robić fotki z podłączenia do poszczególnych pojazdów --a jeszcze lepiej dodawać filmiki --akurat mapy do skuterów pojemności 125 mamy zrobione działają bardzo dobrze

Autor:  adrianmerc [ środa, 3 lip 2013, 22:38 ]
Tytuł:  Re: Cyfrowe CDI v3.1

Ja mogę zgłosić się na test w silniku Piaggio X9 125cc 4t Leader ponieważ miałem problemy z immo wywaliłem moduł magnetti marelli i wstawiłem chińskie cdi dc lecz silnik nie chodzi już tak jak wcześniej mam problemy z odpalaniem silnik nierówno chodzi i chciał bym jakoś się z tym uporać

Autor:  krokodyl [ środa, 3 lip 2013, 23:16 ]
Tytuł:  Re: Cyfrowe CDI v3.1

Witam -bardziej naprawa skutera a przy okazji testy ... Nie ma szans aby 125 4T chodził dobrze bez przyspieszacza na CDI od chinskiego skutera 2T zrób fotki sprzętu ładne i dobrze było by filmik kilka sekundowy jak teraz chodzi .... tak aby był materiał i służył innym ---trzeba kątomierz wydrukować .... procedura była opisywana Dawid opisywał

Autor:  dominiks0 [ sobota, 6 lip 2013, 22:39 ]
Tytuł:  Re: Cyfrowe CDI v3.1

Witam, gdzie można zakupić taki cyfrowy cdi?

Strona 1 z 4 Strefa czasowa: UTC [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/