Moto CDI Elektronika
https://www.motocdi.com/

Zapłon bezstykowy CDI do WSK 125 i W2A, SHL M11W - pytania
https://www.motocdi.com/zaplon-bezstykowy-cdi-do-wsk-125-i-w2a-shl-m11w-pytania-t305-30.html
Strona 3 z 4

Autor:  Dawid [ piątek, 14 mar 2014, 18:14 ]
Tytuł:  Re: Zapłon bezstykowy CDI do WSK 125 i W2A, SHL M11W - pyta

Robisz tak jak post wyżej... Ludzie czytajcie!!!

Autor:  donrogalesko [ niedziela, 24 sie 2014, 02:46 ]
Tytuł:  Re: Zapłon bezstykowy CDI do WSK 125 i W2A, SHL M11W - pyta

witam mam takie małe zapytanie czy ten zestaw będzie dobry ;> wszystko niby z opisem poradnika ale dla pewności pytam
magneto na 12mm jest

Obrazek

Autor:  paweł [ poniedziałek, 13 paź 2014, 09:24 ]
Tytuł:  Re: Zapłon bezstykowy CDI do WSK 125 i W2A, SHL M11W - pyta

Skonstruowałem taki zapłon w SHL M11 i mam problem.
Otóz zapłon powyżej około 1000 obrotów zmienia zapłon.
Do 1000 jest na zejściu ze znacznika a powyżej na wejściu na znacznik.
Zmieniłem już moduł i nic nie pomogło.
Proszę powiedzcie jaka jest tego przyczyna.

Autor:  Giemza [ piątek, 10 lip 2015, 07:50 ]
Tytuł:  Re: Zapłon bezstykowy CDI do WSK 125 i W2A, SHL M11W - pyta

Cześć, Panowie mam mały problem, kupiłem iskorwnik i moduł oraz cewkę u siebie w hurtowni z częściami do skuterów. Tylko jest trochę inne oznaczenie przewodów niż tych które jest podane w temacie z montażem.
Czy mógłby ktoś pomóc jak podłączyć iskrownik do modułu itd.?
Oznaczenie kolorów:
Iskrownik-
Niebiesko-biały,
Czerwono-czarny
Zielony - }
Zółty - } Kostka
Biały - }

Moduł:
Czerwony z czarnym paskiem
Czerwony z białym paskiem
Czarny z białym paskiem
Pomarańczowy }Kostka
Czarny }Kostka


Dołączam fotki części.

Obrazek


Obrazek

Autor:  osiema [ wtorek, 21 lip 2015, 20:18 ]
Tytuł:  Re: Zapłon bezstykowy CDI do WSK 125 i W2A, SHL M11W - pyta

Przy podłączeniu całości jak w temacie zaplon-bezstykowy-cdi-do-wsk-125-i-w2a-shl-m11w-t197.html wnioskuję, że na postoju żadne światła nie będą śmigać nawet postojówki( o ile wszystkie światła podłączymy do regulatora)? Oczywiście chodzi mi o model z używanym akumulatorem

Autor:  Roman [ poniedziałek, 14 wrz 2015, 14:40 ]
Tytuł:  Re: Zapłon bezstykowy CDI do WSK 125 i W2A, SHL M11W - pyta

Witam, zrobiłem zapłon CDI, motor odpala, ale po podłączeniu pod lampę stroboskopową widzę jak iskra zmienia pozycję. Na wolnych obrotach iskra jest na końcu znacznika, a po dodaniu gazu na początku znacznika. Zapłon kupiłem na allegro, na początku nie było iskry, zmieniłem moduł, impulsator pojawiła się iskra. Podłączyłem stały impulsator (okazało się, ze działa) i jest to samo. Forumowicz Paweł opisywał ten sam przypadek, udało Ci się go rozwiązać? Może, któryś z innych forumowiczów miał ten sam problem i go rozwiązał? Z góry dziękuje za pomoc.

Autor:  krokodyl [ poniedziałek, 14 wrz 2015, 15:04 ]
Tytuł:  Re: Zapłon bezstykowy CDI do WSK 125 i W2A, SHL M11W - pyta

CDI jest od motocykla 4T to działanie przyspieszacza (na wolnych obrotach koniec paska ... na dużych początek ... ) .

Autor:  Roman [ poniedziałek, 14 wrz 2015, 16:23 ]
Tytuł:  Re: Zapłon bezstykowy CDI do WSK 125 i W2A, SHL M11W - pyta

Dobrze rozumiem, mam zapłon od 4t a nie od 2t? Przyśpieszenie zapłonu ok, rozumiem, ale aż o 60 stopni? (tyle ma mniej więcej znacznik na magnecie) W sprawie zapłonów CDI jestem zupełnym laikiem, elektronika nigdy nie była mi po drodze. Jak mogę zmienić zapłon na 2t? Stojan zostaje ten sam, impulsator też, tak? Należy wymienić moduł i cewkę? Z Ciekawostek podstawkę zrobiłem tak, że mogę w czasie pracy silnika zmieniać kąt wyprzedzenia zapłonu (impulsator mam na fasolach), poniżej link do pdfu ze stroną do pobrania:

http://speedy.sh/gkFjV/Zaplon-125.pdf

Autor:  Dawid [ poniedziałek, 14 wrz 2015, 16:26 ]
Tytuł:  Re: Zapłon bezstykowy CDI do WSK 125 i W2A, SHL M11W - pyta

Jak blisko masz impulsator znacznika? Wystarczy moduł od 2t najtańszy bez wyprzedzenia.

Autor:  Roman [ poniedziałek, 14 wrz 2015, 16:45 ]
Tytuł:  Re: Zapłon bezstykowy CDI do WSK 125 i W2A, SHL M11W - pyta

Sam impulsator jest na małych fasolach, wymiar mam z oryginalnego statora, odległość mogę ustalić tak, że impulsator ociera o znacznik lub oddalam go o 1 mm. Kolega Paweł pisał, że wymienił moduł i nie pomogło,mam nadzieje, że u mnie pomoże:). Tym bardziej, ze to będzie mój 3 moduł i poprzedni jak kupowałem sprzedawca zapewniał że jest od 2t.

Autor:  Dawid [ poniedziałek, 14 wrz 2015, 18:07 ]
Tytuł:  Re: Zapłon bezstykowy CDI do WSK 125 i W2A, SHL M11W - pyta

Można spróbować jeszcze zamienić kable od impulsatora, ten który wchodzi do modułu i ten co idzie na masę. Przerwę ustawić gdzieś na 0,5mm.

Autor:  Roman [ wtorek, 15 wrz 2015, 06:18 ]
Tytuł:  Re: Zapłon bezstykowy CDI do WSK 125 i W2A, SHL M11W - pyta

Dzięki za pomoc, spróbuje wymienić modul. Przy obecnym żeby uzyskać iskre musiałem się ostro naginastykować. Wedlug kolorów przewodów impulsator do modulu mam podłączony pod gaszenie (szaro-bialy),a niebiesko-biały to gaszenie. Jak podłączałem zgodnie z kolorami nie bylo iskry. Ogolnie próbowalem wszystkich możliwych kombinacji,bo nie mogłem uzyskac iskry.

--Dodano wtorek, 15 wrz 2015, 06:37 --

Tak w sumie w moim przypadku zastanawiam sie nad sensem robienienia samemu zapłonu. Za wszystkie klamoty na allegro zaplacilem 250,kolejny impulsator 20,modul 30,to daje 300. Teraz jeszcze jeden modul-kolejne 30. Stracilem kilka godzin na narysowanie podstawki,później na poskładanie. A za 400 sa gotowe do kupienia z gwarancją rozruchowa Jedynie pozostaje satysfakcja że zrobiło sie coś samemu. Mam jeszcze dwa silniki i w przyszłości chce we wszystkich wymienić zaplon. Za gotowe zaplony dałbym 1200,a robione samemu 800 pln. Moje zdanie jest takie,że jeden zapłon lepiej kupić niz robić, oraz na allegro kupić tylko magneto i stator co wyjdzie jakies 160 pln z przesyłką, resztę klamotów kupować w sklepach motoryzacyjnych gdzie można oddać wadliwy towar.

--Dodano środa, 16 wrz 2015, 18:37 --

Dzisiaj wymieniłem modul:)stroboskopem ustawiłem kąt wyprzedzenia zaplonu:) i jest ogień:)Dzięki chlopaki za pomoc,nie wpadlbym na to, że mogę mieć dwa wcześniejsze moduly popsute. Musze jeszcze poukladać elektryke i wyprawa na grzyby:)

Autor:  excommunication [ środa, 16 mar 2016, 20:27 ]
Tytuł:  Re: Zapłon bezstykowy CDI do WSK 125 i W2A, SHL M11W - pyta

Roman napisał(a):
Witam, zrobiłem zapłon CDI, motor odpala, ale po podłączeniu pod lampę stroboskopową widzę jak iskra zmienia pozycję. Na wolnych obrotach iskra jest na końcu znacznika, a po dodaniu gazu na początku znacznika. Zapłon kupiłem na allegro, na początku nie było iskry, zmieniłem moduł, impulsator pojawiła się iskra. Podłączyłem stały impulsator (okazało się, ze działa) i jest to samo. Forumowicz Paweł opisywał ten sam przypadek, udało Ci się go rozwiązać? Może, któryś z innych forumowiczów miał ten sam problem i go rozwiązał? Z góry dziękuje za pomoc.

Po przestawieniu impulsatora na początek znacznika na magnecie. To nawet da się jechać z maksymalną prędkością ale na bardzo wolnych obrotach się przestawia i gaśnie. Dodatkowo zwiększając wysokie obroty zapłon się troszkę opóźnia (ale to chyba kwestia tych modułów CDI że nie jest stały).

Mam ten sam problem i już zamówiłem kolejny moduł i się okaże. W moim module kolory przewodów:
Żółty - MASA
Zielono-Czerwony - do cewki z fajką
Niebiesko-Biały - gaszenie
Czarno-Czerwony - do cewki CDI
Biały - do impulsatora.

Widzę, że w tych poradach nie ma nic o przewijaniu cewki ładowania CDI, czy konieczne jest jej przewijanie? (czy coś to poprawia?), jaki jest opór cewki ładowania CDI (tej z porad)? na mojej podstawie jest ok 270 omów (przyznam się że jak kupiłem zestaw w wilmacie to nie trafiłem jeszcze na ten wątek).

Dodam, że teraz próbuje na WSK M06-64 i już mam podstawę do SHL M11

Autor:  Dawid [ czwartek, 17 mar 2016, 15:16 ]
Tytuł:  Re: Zapłon bezstykowy CDI do WSK 125 i W2A, SHL M11W - pyta

Nic nie trzeba przewijać.

Autor:  excommunication [ niedziela, 20 mar 2016, 14:46 ]
Tytuł:  Re: Zapłon bezstykowy CDI do WSK 125 i W2A, SHL M11W - pyta

Zmiana modułu CDI pomogła i pali dobrze.

Natomiast mam problem z regulatorem napięcia (taki jak ten 5-cio przewodowy w opisie). Cewki odlutowałem jak w opisie i przewodami popiołem się z jednej i drugiej strony. Instalację mam bez akumulatora. Jak podłącze tak jak jest opisane to światła nie działają a napięcie (czarny przewód), jak podłączyłem pod ten opisany dla akumulatora (czerwony) to na momencie spaliło mi żarówkę. Żarówkę miałem 35/45W 12V
...
OK poradziłem sobie, czarny to pomiar i można go zewrzeć w lampie i dać na światła albo z biedy odrazy zewrzeć i dopiero do lampy. Motór śmiga i światła chodża dobrze. Dzięki

Strona 3 z 4 Strefa czasowa: UTC [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/