Moto CDI Elektronika
https://www.motocdi.com/

Salut E - Pomocy.awaria modułu zapłonu.
https://www.motocdi.com/salut-e-pomocy-awaria-modulu-zaplonu-t176.html
Strona 1 z 2

Autor:  adzi19 [ wtorek, 31 lip 2012, 22:15 ]
Tytuł:  Salut E - Pomocy.awaria modułu zapłonu.

Witam.
silnik zaburtowy prod.ZSRR,jednocylindrowy 2 km. używany ok 4 godziny , awaria modułu elektronicznego , chciałbym go uruchomić ,może ktoś miał z tym do czynienia i pomoże ,mam schematy i rysunki ,porady ze str. rosyjskich ,ale te tematy to dla mnie tematy tabu .tak że załączam to co znalazłem.
http://translate.google.com/translate?h ... aljut.html

http://translate.google.com/translate?h ... iganiya%2F

Andrzej

Autor:  Dawid [ wtorek, 31 lip 2012, 22:16 ]
Tytuł:  Re: Salut E - Pomocy.awaria modułu zapłonu.

Proszę wrzucić własne fotki modułu i silnika statora jak to wygląda do galerii :)

Trochę fotek z internetu

451450449448447446445444443442441

Autor:  adzi19 [ wtorek, 31 lip 2012, 23:30 ]
Tytuł:  Re: Salut E - Pomocy.awaria modułu zapłonu.

nie mogę załadować zdjęć , taki komunikat dostaję -Rozszerzenie jpg jest zablokowane
w każdym razie płytka modułu jest zalana żywicą i mieści się pod kołem z czterema magnesami i to jest osadzone na wale

Autor:  Dawid [ środa, 1 sie 2012, 07:22 ]
Tytuł:  Re: Salut E - Pomocy.awaria modułu zapłonu.

wgrywanie-zdjec-i-dodawanie-ich-do-postu-t23.html Tutaj wszystko opisane :) To ważne bo po statorze można poznać jaki typ zapłonu trzeba zastosować i przydać się może następnym. Ta maszyna ma 1 tłok ?

Autor:  adzi19 [ środa, 1 sie 2012, 10:17 ]
Tytuł:  Re: Salut E - Pomocy.awaria modułu zapłonu.

ma jeden tłok , 2km , Rosjanie znależli na to patent , jest w tych linkach które dołączyłem ale dla mnie to czarna magia , a chciałbym ten silnik uruchomić bo mam do niego sentyment , idę walczyć ze zdjęciami .

--Dodano środa, 1 sie 2012, 11:48 --

453454[/album]455452

tak to wygląda.

Autor:  Dawid [ środa, 1 sie 2012, 16:21 ]
Tytuł:  Re: Salut E - Pomocy.awaria modułu zapłonu.

Niech Pan sprawdzi rezystancję cewek L1 , L2 parametry są podane tutaj 441

Autor:  adzi19 [ środa, 1 sie 2012, 18:22 ]
Tytuł:  Re: Salut E - Pomocy.awaria modułu zapłonu.

Tak , tylko te parametry nie są do Saluta ,u mnie jest moduł MB-1 a to jest schemat modułu MB-22a do innych silników.
schematy dałem w pierwszym poście drugi link tylko ze tam nie widzę parametrów.

--Dodano środa, 1 sie 2012, 19:30 --

na starym forum był temat z piłą ZSRR tam widziałem fotki chyba identycznego modułu , ale temat się urwał.

Autor:  Sebek [ czwartek, 2 sie 2012, 21:02 ]
Tytuł:  Re: Salut E - Pomocy.awaria modułu zapłonu.

Witam , to był mój temat pochodziło to z piły tajga ? Siedzi mi to gdzieś w klamotach

Autor:  adzi19 [ środa, 8 sie 2012, 18:05 ]
Tytuł:  Re: Salut E - Pomocy.awaria modułu zapłonu.

Panowie , zero pomocy ,myślałem że tu ją otrzymam ,ale widzę że nie więc załączam dwa schematy do wykonania zastępczego modułu do silnika Salut E , i zapytywuję czy jest ktoś kto odpłatnie potrafi to zrobić , zainteresowanej osobie dołączę więcej danych i przetłumaczę jeżeli będzie trzeba.

--Dodano środa, 8 sie 2012, 19:13 --

478[album]478[quote="adzi19"]

Autor:  Dawid [ środa, 8 sie 2012, 19:40 ]
Tytuł:  Re: Salut E - Pomocy.awaria modułu zapłonu.

Kolego trzeba sprawdzić parametry cewek jakie napięcia dają na początek.

Autor:  adzi19 [ środa, 8 sie 2012, 21:26 ]
Tytuł:  Re: Salut E - Pomocy.awaria modułu zapłonu.

ok. jutro dam do sprawdzenia .
cytat od Rosjan , twierdzą , tam siada tyrystor VD7 ...cytat. trochę nie gramotnie ale tłumaczyły Gogle .

Podczas korzystania z "Salut-ES" jest często postrzegana takiej awarii: silnik zaczyna łatwo, pracuje stabilnie przy niskich prędkościach, ale po osiągnięciu maksymalnego tryb pozwala przerywany lub całkowicie głuchy. Jeśli gaźnik jest prawidłowo ustawiony, głównym winowajcą tego jest tyrystor VD7 (rys. 133).
Faktem jest, że jeśli napięcie na anodzie tyrystora przekracza maksymalny dozwolony, nie zawiedzie, tak jak w przypadku diody i otworzył, jakby do elektrody sterującej został złożony sygnał otwarcia. I początkowo tyrystorowy jest generalnie działa dobrze, ale z czasem jego maksymalne napięcie może być zmniejszona. Wynika to z niskiej jakości produkcji półprzewodników.

Aby obniżyć napięcie na anodzie tyrystora przez zmniejszenie liczby zwojów cewka L1 jest niemożliwe, ponieważ może to pogorszyć funkcjonowanie silnika. Jednak nie rzucać magdino wymagane. To może być przywrócone, jeśli dodamy do schematu dwóch Diody (zenera) VD9 i VD10, jak pokazano na rysunku. 134.

Ograniczają napięcie na tyrystorze do pewnego rzeczywistej wartości, który jest określony przez sumę napięcia diody stabilizującej VD9 i VD10. Nie powinno być zbyt wiele do silnika przy pełnym otwarciu przepustnicy dało żadnych przerw lub zbyt małe, aby utrzymać wiarygodność premiery.

--Dodano środa, 8 sie 2012, 22:29 --

może tam by podjąć jakiś uniwersalny moduł , sprzedają takie na Allegro

Autor:  Dawid [ środa, 8 sie 2012, 21:41 ]
Tytuł:  Re: Salut E - Pomocy.awaria modułu zapłonu.

Można, tylko zostaje sprawa zabezpieczenia przed wodą , jedna cewka ładuje CDI druga to impulsator :)

Autor:  adzi19 [ środa, 8 sie 2012, 22:29 ]
Tytuł:  Re: Salut E - Pomocy.awaria modułu zapłonu.

a zalać żywicą , buło by ok.?

Autor:  Dawid [ środa, 8 sie 2012, 23:26 ]
Tytuł:  Re: Salut E - Pomocy.awaria modułu zapłonu.

Można , to ma być tylko dobrze zabezpieczone przed wodą ;)

Autor:  adzi19 [ środa, 8 sie 2012, 23:38 ]
Tytuł:  Re: Salut E - Pomocy.awaria modułu zapłonu.

jaki by tam pasował , ja się nie znam i jak go podłączyć , on będzie wiedzieć kiedy dać iskrę ?jak ustawić moment zapłonu .

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/