Moto CDI Elektronika
https://www.motocdi.com/

Przeróbka zapłonu Husaberg
https://www.motocdi.com/przerobka-zaplonu-husaberg-t123-15.html
Strona 2 z 2

Autor:  krokodyl [ sobota, 26 maja 2012, 12:06 ]
Tytuł:  Re: Przeróbka zapłonu Husaberg

Gratulacje .. jeśli będzie czas zrób porównanie jak zapłon czy są zmiany ?? Wcześnie miałem pomysł aby zastosować CDI na mikroprocesorze z oddzielną cewka WN.... Na koniec wyjaśnię skąd bierze się różnica w oporności -- cewka ładująca kondensator CDI w Twoim zasila jednocześnie mikro-kontroler napięciem 5V ! Aby nie powodować zbyt wielkiego spadku napięcia na zasilaniu CDI.... konstruktor przebudował cewkę WN tak aby z mniejszego napięcia podbijała do 10KV (czyli przełożenie cewki WN większe! ) i dla tego cewka statora ma mniejszą ilość zwojów nawiniętych grubszym przewodem

Autor:  Damian [ sobota, 26 maja 2012, 12:46 ]
Tytuł:  Re: Przeróbka zapłonu Husaberg

Czołem!
Motocykl zachowuje się poprawnie (zapala z rozrusznika, ma dobre przejście przez obroty, kręci tak samo wysoko).

Co do samej budowy modułu nie powiem nic bo jestem zielony ale Twoja teoria wydaje się brzmieć sensownie.

Co do cewki WN to mam wrażenie że i KTM i chiński skuter to jeden wyrób i mam wrażenie że te cewki by działały zamiennie.

Damian

Autor:  krokodyl [ sobota, 26 maja 2012, 13:00 ]
Tytuł:  Re: Przeróbka zapłonu Husaberg

czyli sprawa jasna CDI (zasilanie mikrokontrolera ponad 30mA ) pochłaniał zbyt wiele energii z cewki ładującej kondensator (zbyt cienki przewód ) mam Husaberga FE 350 .. mam też KTM LC4 znam te konstrukcje ... co mnie w nich interesuje to wpływ mapy na parametry silnika nie mam na razie możliwości na testy - Husaberg silnik rozebrany LC4 tez w trakcie tuningu ... problem jest innego typu nie jestem objeżdżony i potrzeba kogoś kto zrobił sporo motogodzin aby sensownie odczuł różnice i wyciągnął wnioski -- jak padnie CDI daj znać :) mam ze zmienną mapą zapłonu

Autor:  Damian [ sobota, 26 maja 2012, 16:06 ]
Tytuł:  Re: Przeróbka zapłonu Husaberg

Jak CDI padnie to łuna z płonącego Husaberga dojdzie aż do Szwecji!!!!

Jeśli znasz angielski poczytaj na husaberg.org tam fajnie opisali temat przełącznika map zapłonu na kierownicy.
Generalnie różnicy podczas normalnej jazdy nie czuć bo motor (bynajmniej FE501) ma mocy aż nadto i ciężko wyłapać kiedy jest osłabiony a kiedy normalny :). Różnica wychodzi dopiero podobno na śliskim terenie gdzie jazda na mapie Lo powoduje dużo łagodniejszą charakterystykę silnika dzięki czemu można nim łagodniej ruszyć bez zrywania przyczepności, przydaje się też w górach jak startujesz na stromym podjeździe, po prostu motor jest łagodniejszy.


Damian

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/