Moto CDI Elektronika https://www.motocdi.com/ |
|
Sterowanie zaworem wydechowym przy nieorginalnym zapłonie. https://www.motocdi.com/sterowanie-zaworem-wydechowym-przy-nieorginalnym-zaplonie-t579.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | tiger_bonzo [ środa, 20 sty 2016, 13:05 ] |
Tytuł: | Sterowanie zaworem wydechowym przy nieorginalnym zapłonie. |
Witam wszystkich, w moim pierwszym poście na forum. Marka : Yamaha Model : DT 125 lc2 Rocznik : 87 Typ : Cross Opis problemu: Gdy kupiłem motocykl zawór wydechowy był zablokowany w pozycji otwartej, a sterowanie nim było całkowicie usunięte. Postanowiłem więc odtworzyć to co ktoś kiedyś popsuł i zgromadziłem potrzebne części: moduł, serwo i kilka części mechanicznych. Podczas składania jednak napotkałem problem. W mojej DT jest zapłon typu magnet CDI (4 cewki, brak impulsatora), podczas gdy powinien być z impulsatorem i to umieszczonym na zewnątrz koła magnesoweg, po to, by był wyzwalany tylko jednym magnesem. Nie zrażając się tym podłączyłem moduł sterujący zaworem równolegle do cewkomodułu. Efekt? Zawór otwiera się przy zbyt niskich obrotach. Normalne, jeśli na jeden obrót wału przypadają dwa impulsy. Wstawiłem więc pomiędzy moduł zaworu a cewkomoduł diodę prostowniczą, to jednak też nic nie dało. Skoro dioda nie rozwiązała problemu, to musi być więcej niż dwa impulsy. Uznałem wtedy, że należało by podać do modułu od zaworu impuls wzięty z zasilania cewki WN. Zaadaptowałem do mojej Yamahy zapłon z oddzielną cewką WN, modułem oraz impulsatorem (niestety, w przeciwieństwie do oryginału umieszczonym wewnątrz koła magnesowego) i moduł zaworu podłączyłem równolegle do cewki WN. Niestety wtedy zawór nie otwierał się wcale. Następnie w ramach eksperymentu podłączyłem przed cdi do cewki ładującej. Było tak samo jak przy układzie bez impulsatora. Po przeanalizowaniu schematu modułu cdi, doszedłem do wniosku że prąd zasilający cewkę WN płynie w złym kierunku, dlatego moduł zaworu go nie widzi. Prąd z cewki ładującej ma znów zbyt dużą częstotliwość. Prosiłbym więc o pomoc w takim zmodyfikowaniu modułu cdi, żeby dawał impuls dodatni względem masy, raz na obrót wału i o napięciu takim jak z cewki ładującej cdi. Dysponuję schematem oryginalnej instalacji elektrycznej, który wkrótce zamieszczę. Dodam też, że kupno oryginalnego modułu cdi i iskrownika jest bardzo trudne, a od nowszej wersji może nie pasować. |
Autor: | Dawid [ środa, 20 sty 2016, 23:29 ] |
Tytuł: | Re: Sterowanie zaworem wydechowym przy nieorginalnym zapłoni |
Zrób coś takiego wkręć jakąś śrubkę między istniejące magnesy i dodaj impulsator, miejsce powinno być skoro oryginalnie był tam inny zapłon. I będziesz brał obroty z impulsatora. Tak będzie najprościej. |
Autor: | Dawid [ czwartek, 21 sty 2016, 17:46 ] |
Tytuł: | Re: Sterowanie zaworem wydechowym przy nieorginalnym zapłoni |
O tym samym pisałem tylko zamiast magnesu dasz łeb śrubki (magnesu nie będzie jak dobrze zamocować, kleje odpadają) , możesz spróbować z tym tyrystorem powinno zadziałać. |
Autor: | tiger_bonzo [ piątek, 22 sty 2016, 17:37 ] |
Tytuł: | Re: Sterowanie zaworem wydechowym przy nieorginalnym zapłoni |
Kupiłem impulsator od chinola i wyciągnąłem kilka tyrystorów ze starego zasilacza od komputera. Jak wszystko zmontuje dam znać czy działa. |
Autor: | krokodyl [ czwartek, 28 sty 2016, 18:33 ] |
Tytuł: | Re: Sterowanie zaworem wydechowym przy nieorginalnym zapłoni |
Do testów kup tyrystor TIC 106 najlepiej z literką D ma największą czułość ---jest zbyt delikatny do ciągłej pracy....może chodzić latami ale lepiej nie ryzykować na trasie |
Autor: | tiger_bonzo [ sobota, 30 sty 2016, 23:08 ] |
Tytuł: | Re: Sterowanie zaworem wydechowym przy nieorginalnym zapłoni |
Tyrystory z zasilacza okazały się nie sprawne. Kupiłem więc bt 151, zanim napisałeś o tych tic 106 d. Gdy podłączyłem wszystko, tak jak na narysowanym schemacie zawór wcale nie działał. Sprawdziłem czy wszystko w porządku z tyrystorem, łącząc bramkę z anodą. Wtedy tyrystor się załączył i zawór otwierał się tak, jak przy bezpośrednim podłączeniu do cewki. Wydaje mi się więc, że impuls generowany przez impulsator od chinola jest zbyt słaby. Spróbuje z tym bardziej czułym. Dotatkowo, analizując ponownie schemat modułu od zapłonu bez impulsatora doszedłem do wniosku, że jednak impulsów z cewki w iskrowniku nie może być więcej niż dwa. Skoro tak, to dioda prostownicza, którą na początku podłączyłem pomiędzy modułem, a cewką powinna rozwiązać problem. Jeśli go nie rozwiązuje, to chyba po prostu problem leży po stronie modułu. Możliwe że się mylę, jeśli tak, to mnie poprawcie. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |