Zapraszamy na nową odsłonę forum

Prosimy nie zakładać nowych wątków ani nie odpowiadać na istniejące
gdyż dotychczasowa wersja zostanie zlikwidowana.

Wejdź na nowe forum

Strefa czasowa: UTC [ DST ]



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: piątek, 9 mar 2012, 21:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lut 2012, 22:27
Punkty: 1,555.00

Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Flaga: Poland
Pochwały: 1
Online: 2d 9h 4m 56s
Pojazd: Zetor
Przedstawiam zrealizowany i sprawdzony pomysł na konstrukcję układu zapłonowego opartego na module zapłonowym TCI sterowanym czujnikiem halla dla motocykli Jawa i CZ 350.
Na zdjęciach widoczna też przeróbka części układu elektrycznego. Wymiana 6-cio voltowej komutatorowej prądnicy prądu stałego na trójfazową 12-sto voltową prądnicę prądu przemiennego z uzwojeniem wzbudzenia (popularnie alternator).
Wszystkie prace wykonane "bezinwazyjnie" z możliwością szybkiego powrotu do oryginału. Silnik na czas prac nie był wyjmowany z ramy.
Części użyte do układu pochodzą ze starych samochodów są z odzysku. Zastosowałem cewkę dwubiegunową o niskiej oporności uzwojenia pierwotnego.
To jest tylko jedna z wielu możliwych do realizacji konfiguracji. Ilość kombinacji na zastosowanie gotowych części zależy tylko od wyobraźni, czasu i pomysłowości majsterkowicza.

Poglądowy schemat układu zapłonowego wygląda następująco:
48

Fotki po montażu na silniku.

49
50
51
Regulator napięcia własnej produkcji:

52

Układ działa świetnie. Iskra jest stabilna a o zaletach układu TCI można poczytać w necie.
Jeśli będą jakieś pytania chętnie na nie odpowiem.


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 9 mar 2012, 21:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 19 lut 2012, 23:06
Punkty: 4,928.00

Posty: 821
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Flaga: Poland
Pochwały: 1
Online: 131d 9h 8m 38s
Pojazd: *
Może jakiś filmik jak pracuje motor? :)


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 9 mar 2012, 23:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lut 2012, 22:27
Punkty: 1,555.00

Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Flaga: Poland
Pochwały: 1
Online: 2d 9h 4m 56s
Pojazd: Zetor
Filmik zrobię w najbliższym czasie.


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 21 maja 2012, 18:21 
elektroużytkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 21 maja 2012, 18:01
Punkty: 90.00

Posty: 2
Online: 30m 42s
Pojazd: cz/jawa 175
a mógł byś dać opis do tego schematu ??


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 21 maja 2012, 18:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 19 lut 2012, 23:06
Punkty: 4,928.00

Posty: 821
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Flaga: Poland
Pochwały: 1
Online: 131d 9h 8m 38s
Pojazd: *
1szy obrazek, Poglądowy schemat układu zapłonowego wygląda następująco :)


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 21 maja 2012, 19:35 
elektroużytkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 21 maja 2012, 18:01
Punkty: 90.00

Posty: 2
Online: 30m 42s
Pojazd: cz/jawa 175
a z czego ten modum jest ?? z auta czy z motora ? :D

--Dodano poniedziałek, 21 maja 2012, 20:37 --

a z czego ten modum jest ?? z auta czy z motora ? :D


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 30 maja 2012, 20:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lut 2012, 22:27
Punkty: 1,555.00

Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Flaga: Poland
Pochwały: 1
Online: 2d 9h 4m 56s
Pojazd: Zetor
Z czego sobie kolego życzysz. Możesz nawet sam zbudować.


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 6 cze 2012, 20:50 
elektroużytkownik

Dołączył(a): środa, 6 cze 2012, 15:12
Punkty: 98.00

Posty: 3
Online: 6h 18m 7s
Pojazd: jawa 350
kolego mógłbyś zamieścić tu jakiś schemat tego regulatora i modułu??
czujnik halla z czego jest??tzn. z czego go wymontowales lub od jakiego pojazdu pochodzi?


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 7 cze 2012, 08:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lut 2012, 22:27
Punkty: 1,555.00

Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Flaga: Poland
Pochwały: 1
Online: 2d 9h 4m 56s
Pojazd: Zetor
Jeśli jest wielkie zapotrzebowanie to mogę poszukać schematu regulatora. ja użyłem od malucha RnC12 ale może być oczywiście dowolny z uwagą aby był właściwie dobrany do obw. wzbudzenia (szczotka do masy lub nie). Ale nie ma sensu robić go samemu. Koszt nowego to coś kolo 25zł. Co innego prostownik. Nowy kosztuje z 5 dych a i tak trzeba dodać diody wzbudzenia. Prostownik w necie pod hasłem "prostownik alternatora".
Tym bardziej moduł. Nie robiłem go sam tylko wydłubałem z demobilu tak jak czujnik. Niestety taka operacja niesie ryzyko, że części używane są już stare i mogą niebawem przestać nas lubić. Nawet nie pamiętam z jakiego były auta.


Góra
 Offline  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
UNITI | Fixed by
.